|
dla strugających w domowym zaciszu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RCM_T
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 27 Sty 2013, Nie 14:43 Temat postu: ESCORT WRC - MONTE CARLO `97 - SAINZ & MOYA - REPSOL |
|
|
Witam wszystkich po bardzo długiej przerwie. Chcę przedstawić Forda Escorta w barwach REPSOL, dla mnie te barwy są najładniejszymi w jakie były pomalowane fabryczne Escorty. Model tworzyłem prawie dwa lata i w związku z tym od razu przepraszam za brak wątku warsztatowego, po prostu nie mam czasu na modelowanie a na cykanie zdjęć w trakcie to juz wogóle nie mamgłowy .
Teraz o modeliku. Baza to oczywiście tamiya z Monte Carlo `94. Transkit na WRC pochodzi z MF ZONE a kalki przyleciały z Rallye-Miniature. Straszne miałem problemy z nałożeniem tych kalek co mnie zdziwiło bo wcześniej kładłem od nich kalki na BASTOSA i układały się super. Jak zwykle nie jest ten model super wykonany ale na większe przykładanie się nie mam po prostu czasu bo bym chyba wtedy robił jeden model 5 lat . Miłego oglądania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 27 Sty 2013, Nie 15:09 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie bomba !!! Sam chciałbym mieć ten model u siebie na półce. Gratulacje dobrej roboty. To teraz do kolekcji Escorta RS Coswort w Repsolu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 27 Sty 2013, Nie 15:27 Temat postu: |
|
|
ULALA... miodzio
Jeśli chodzi o wykonanie to nic tylko pogratulować: czysto, schludnie, dokładnie, pięknie.
Ten pomarańczowy wygląd mi trochę za bardzo na "oczojebnego" i mam wrażenie że powinien być trochę bardziej stonowany.
Druga sprawa to czy część dolna pod Repsolem nie powinna być zdecydowanie ciemniejsza ?? Bo na większości zdjęć z innych rajdów odcień jest inny bardziej podchodzący pod czerwień
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RCM_T
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 27 Sty 2013, Nie 15:58 Temat postu: |
|
|
No właśnie odnośnie kolorów to miałem dużego zgryza. Próbowałem zwykłego pomarańczowego i czerwonego w różnych odcieniach i jakoś nie wyglądało to dobrze. W końcu natrafiłem w necie na opis takiego escorta z reala ( niestety po formacie straciły mi sie zakładki a teraz za pierona nie mogę znaleźć tej strony ) i tam pisało odnośnie kolorów fluorescent red i orange, więc takie farby kupiłem i pomalowałem. Na załączonym filmie chyba jednak wygada to jak fluorescencyjna farba .
http://www.youtube.com/watch?v=nMrZZQi8cmA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ccsrally
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 27 Sty 2013, Nie 18:14 Temat postu: |
|
|
hej
model super wykonanie również. Co do kolorów to nie czepiajmy się wyglądają tak jak powinny:)
Też mam taki w planach ale muszę najpierw skombinować następnego escorta bo jeden już zarezerwowany jest dla Kuliga.
jedynie do czego bym się czepił to chyba do wydechu. Gdzieś w necie widziałem relacje z budowy escorta wrc i tam przedstawiono też oryginalną dokumentacje dotyczącą wydechu i wydech w wrc był wypuszczony z tyłu auta w zderzaku.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STI22B
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hecznarowice
|
Wysłany: 27 Sty 2013, Nie 21:28 Temat postu: |
|
|
No nie Tomek !!!, tak to się bawić nie będziemy ubiegłeś mnie z tym modelem, sam mam go w planach, ale nie ma tego złego...,będę miał się na kim wzorować. Co do modelu, to kolejny raz zrobiłeś coś extra, jak zwykle piękny lśniący lakier, ładnie położone kalki, a przede wszystkim model nietuzinkowy. Wielkie brawa za walkę z żywicą i opornymi kalkami, bo efekt końcowy mówi sam za siebie (domyślam się jakie przejścia miałeś z tymi kalkami i współczuje)
Co do kolorów, to wg mnie są OK, ten pomarańcz ma być "oczojebny". Z tego co czytałem, to REPSOL-e były malowane odcieniami fluorescencyjnymi (taki opis był prze Escorcie Cosworth, który dodatkowo dół maił malowany na czerwono)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
woocasch
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28 Sty 2013, Pon 10:15 Temat postu: |
|
|
Cudo! Musi genialnie wyglądać na żywo, z tymi żywymi kolorami. Sam chciałbym osiągnąć taki poziom wykonania modeli, może kiedyś mi się uda.
Niestety ale ccsrallu ma rację i w Escorcie WRC wydech na 100% nie był skierowany w bok, zresztą widać to choćby tutaj:
Na szybko nie potrafię znaleźć dowodu na to, czy wydech wychodził w zderzaku po lewej stronie (gdzie jest otwór) czy w innym miejscu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez woocasch dnia 28 Sty 2013, Pon 10:16, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 28 Sty 2013, Pon 11:41 Temat postu: |
|
|
Odnośnie wydechu to ja spotkałem się z dwoma rozwiązaniami.
W pierwszych wersjach wydech był podwójny i wychodził na boki, a w późniejszych wersjach pojedynczy i wychodził z tyłu.
Polecam ten film z pierwszych testów Escorta WRC w wykonaniu J.Kuliga - cały film jest ciekawy ale zwracam uwagę na fragment od 6:40
http://www.youtube.com/watch?v=9LJRjRSJAzI
Kiedyś nawet spotkałem się z relacją z budowy gdzie gość pokazywał taki kit z obydwoma rozwiązaniami - niestety nie zapisałem sobie linka a na szybko nie potrafię tego znaleźć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ccsrally
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 28 Sty 2013, Pon 12:02 Temat postu: |
|
|
hej
tan filmik widziałem na żywo jeszcze w telewizji. Zaciekawiło mnie dlaczego ogień idzie z dwóch stron auta a nie z jednej. Gdzieś w załaczniku J czytałem że wydech może być z tyłu wyprowadzony lub z boku ale na jedną stronę. No to nawet jeśli przyjmiemy że wydech jest z boku to u kolegi w escorcie brakuje jednego wydechu z drugiej strony
pozdrawiam
ps ale tak i tak model zajebiaszczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 28 Sty 2013, Pon 17:47 Temat postu: |
|
|
Drodzy Panowie Koledzy, niechcial bym psuc waszych dywagacji odnosnie wydechu ALE... na zdjeciu ponizej nie widac zeby wydech byl w zderzaku albo pod nim:
Nie widac aby byl tez od strony kierowcy:
Wiec smiem twierdzic ze albo go nie bylo wcale albo kolega Tomek wykonal model prawidlowo... Pamietajmy ze w samochody zmieniane byly z rajdu na rajd a foty ktore Wam pokazalem pochodza z Monte Carlo 1997. Wiec wysoce prawdopodobne ze wydech obustronny albo pociagniety do tylu wszedl dopiero pozniej, tak jak np. w lanci delcie 93 z repsola (identyczna sytuacja tyle ze najpierw wydech byl dlugi a pozniej ktotki zakonczony od strony pilota).
Teraz troche o samym modelu. Tomku, jak zobaczylem efekt Twojej pracy to gemba mi sie otwarla a slina zawalila klawiature... Kolory dobrane wysmienicie (co zreszta widac po fotach ktore dodalem), lakier lsni wzorowo, nie wiem jakie problemy miales z kalkami ale na modelu ich wogule nie widac. Linie podzialu rowniutkie, anteny cieniutkie... Od strony wykonania odwaze sie powiedziec ze jest to jedna z Twoich najleprzych prac. Swietne fotki, takie lubie najbardziej, znaczy na jednolitym tle bo wtedy nie da sie ukryc ewentulanych niedociagniec ktorych zreszta w Twoim modelu brak. Jedyne o co bede Ci zawsze zawracal glowe to zapinki na maske...
Nie pozostaje mi nic innego jak tylko pogratulowac Ci niesamowicie dobrego i zadko spotykanego modelu!
Pozdrawiam
Krzysztof
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RCM_T
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 28 Sty 2013, Pon 22:25 Temat postu: |
|
|
Panowie dziękuje bardzo za miłe słowa, czyta się te wypowiedzi bardzo miło . Generalnie chciałem zrobić ten model najlepiej jak tylko potrafię i to wykonanie jest absolutnym szczytem moich możliwości .
Kolejna rzecz która mnie cieszy to dyskusja która się wywiązała na tematy związane z odzwierciedleniem realnego escorta. Uwielbiam podglądać dział warsztat i czytać wasze dywagacje na różne tematy związane właśnie z tym czy dana rzecz była taka czy inna w realu, rewelacja. I właśnie dlatego tak bardzo żałuje że nie zakładam swojego wątku warsztatowego .
Odnośnie wydechu to przeglądnąłem bardzo dużo filmów i zdjęć z monte `97 i raczej wszystko wskazuje na to że był w tym WRC jeden wydech z prawej. Pamiętajmy że ten własnie rajd to był pierwszy start escorta w specyfikacji WRC i były w nim w zasadzie zmienione w stosunku do coswortha zderzak i błotniki przód, tylny spojler i konstrukcja tylnego zawieszenia z belki na wielowahaczowe ( tego jestem pewien tak na 70% ). Cała masa udoskonaleń była wprowadzana w ciągu roku więc można się sugerować tylko zdjęciami z monte `97.
Tak czy inaczej jeszcze raz dzięki za zainteresowanie moim tematem i powiem szczerze że korci mnie konkurs, myślę nad escortem Pawła Przybylskiego z Rajdu Krakowskiego `95, tylko ten czas do kwietnia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eden
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 29 Sty 2013, Wto 15:47 Temat postu: |
|
|
Jak najbardziej startuj! Masz już doświadczenie z Escortem - powinno pójść bez problemu bo ewentualne problemy znasz. Zdążysz i dasz radę! A może kuligowy Escort w Marlboro?
Startuj!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STI22B
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hecznarowice
|
Wysłany: 16 Mar 2013, Sob 21:10 Temat postu: |
|
|
Wydech w Escorcie WRC podczas Rajdu Monte Carlo 1997 kończył się przed prawym tylnym kołem, więc ten w modelu Kolegi Tomka jest jak najbardziej zgodny z rzeczywistością. Jako dowód podaje link do filmiku, na którym około 8 minuty i 8 sekundy widać strzał z rury w samochodzie Armina Schwarz-a podczas startu do jednego z odcinków specjalnych.
http://www.youtube.com/watch?v=nMrZZQi8cmA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|