|
dla strugających w domowym zaciszu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 03 Kwi 2007, Wto 15:46 Temat postu: Toyota Corolla WRC 98 |
|
|
Toyota Corolla WRC - co tu dużo mówi - legenda
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naomi
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 25 Kwi 2007, Śro 22:13 Temat postu: |
|
|
Cześć madmax,
Ja ustosunkuję się tak ogólnie do wszystkich tutaj prezentowanych modeli, bo w sumie w każdym modelu zauważyłem podobne problemy...
Ogólnie to masz niezłą tę kolekcję WRC-ówek, tylko pozazdrościć. Ja odkąd zacząłem trzy lata temu mam 10 z tym że nie mam np. Lancera V, ciężko go dostać... Cieszę się, że budujesz modele i starasz się, wiem jakie to czasami niewdzięczne, ale mam pytanie, czemu właściwie na każdym z modeli masz tak dziwnie, żeby nie określić tego - niedbale - pomalowane uszczelki szyb? Ja wiem że to wymaga wprawy, ale właśnie na jednym czy trzech modelach tzw. na których się uczyłeś to tak, ale na większości? Jak chcesz to napiszę jak to się robi dokładniej... Druga sprawa to kalki. Skoro kupujesz modele, a masz już ich nie mało, to czy nie pomyślałeś o zainwestowaniu w płyny do kalek firmy MICROSCALE? Są stosunkowo drogie, ale ja tych samych SOL-a i SET-a używam od trzech lat i SOL na dodatek dwa razy mi się przewrócił na biurku, ale jeszcze go troszkę mam. Te płyny to wielkie dobrodziejstwo. Kalki diametralnie lepiej kładzie się na model. Na niektórych Twoich modelach wygląda to tak, jakbyś w ogóle ich nie wycierał i nie dociskał. Dlatego polecam jeszcze raz te płyny. Stosowane z wyczuciem, zwłaszcza SOL potrafią bardzo pomagać.
Mam nadzieję, że nie odbierzesz tej oceny i krytyki źle. Wyciągnij pozytywy z tego, a konstruktywna krytyka w moim przypadku dała tyle, że z każdym modelem jeszcze bardziej się staram i mam nadzieję, że mój warsztat tez nabiera dojrzałości. Serdecznie pozdrawiam i chętnie odpowiem na wszelkie pytania, jak i również obejrzę kolejne Twoje modele
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwi 2007, Czw 8:13 Temat postu: |
|
|
Dzięki za opinie, jak najbardziej się z nią zgadzam, zawsze miałem problemy z tymi dwoma elementami na które zwróciłeś mi uwagę i nie zabardzo miałem pomysł jak sobie z tym poradzić. Jeśli byś mógł napisać jak prawidłowo wykonać uszczeliki oraz napisał byś dokładnie o tych płynach i sposobie ich używania to będę wdzięczny. Jeśli będziesz chciał to zrobić to pisz na forum ogólnym, może twoje rady przydadzą się też komuś innemu. pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26 Kwi 2007, Czw 16:20 Temat postu: |
|
|
Popieram kolegę Naomi w całej rozciągłości jeśli chodzi o kolegów SET & SOL. Bez tej ekipy naprawdę ciężko sobie poradzić z niektórymi kalkami. Ja np. nie wyobrażam sobie żeby okleić np. kokpit karbonem bez seta i sola. Robiłem to już 2 razy i naprawdę te dwa specyfiki zdają egzamin na szóstkę z plusem.
A odnośnie wykonania ładnych uszczelek to chętnie poznam sposób i kolejność wykonywania poszczególnych czynności przez naszego Mistrza. Zawsze lepiej się uczyć od doświadczonego kolegi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwi 2007, Czw 17:47 Temat postu: |
|
|
a może tak więcej szczegółów odnośnie SET & SOL bo nie wiem co to jest i jak sie go użwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naomi
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 26 Kwi 2007, Czw 18:24 Temat postu: |
|
|
Koledzy, zgoda. Jak tylko zacznę budowę nowego modelu to malowanie uszczelek obfotografuje i zrobie jakiś mini poradnik z tego. A co do płynów, to ja zacząłem od takich opisów, które dostałem ze sklepu [link widoczny dla zalogowanych]
Może cokolwiek to komuś przybliży i skłoni do ich zakupu. Satysfakcja gwarantowana:
MICRO SET
Płyn do nakładania kalkomanii, preparat nakładamy na powierzchnię modelu w miejscu gdzie ma być nałożona kalka. Micro Set powoduje, że kalkomania dobrze przylega do powierzchni i nie tworzą się pod nią mikro bąbelki powietrza, także bezbarwny brzeg kalkomanii jest prawie niewidoczny. Buteleczka o poj. ok. 30 ml
MICRO SOL
Płyn do kalkomanii, rozmiękcza kalkomanie powodując doskonałe przyleganie do powierzchni nawet na wypukłościach np: nity, czy wklęsłych liniach podziału. Preparat nakładamy na powierzchnię kalki po jej nałożeniu na model. Kalkomania nie może być ruszana aż do wyschnięcia. Buteleczka o poj. ok. 30 ml
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwi 2007, Czw 19:16 Temat postu: |
|
|
czyli proces wygląda tak
najpierw Set na karoserie, później kalkę rozmiękczmy w wodzie, nakładamy ją na karoserie i na to Sol bo nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naomi
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 26 Kwi 2007, Czw 20:26 Temat postu: |
|
|
Tak, dokładnie. SET na model pod kalkę. Wycieramy i wyciskamy jak najdokładniej. Jeśli mamy załamania, wypukłości do pokrycia kalka, to wtedy stosujemy na położoną kaleczkę SOL, który rozmniękcza. Niby nie powinno sie po jego zastosowaniu nic robić, ale ja delikatnie zawsze jeszcze kalke dociskam, ale bardzo dleikatnie i z wielkim wyczyciem, bo naprawdę po SOLU to bardzo łatwo kalkomnię zniszczyć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwi 2007, Czw 20:51 Temat postu: |
|
|
No to bajka , teraz tylko kupi to cudeńko i nakładac - dzięki za radę bo kombinowałem już na wszystkie dostępne mi sposoby i zawsze dupa była
Teraz tylko czekam na instrukcje co do uszczelek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naomi
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 26 Kwi 2007, Czw 21:06 Temat postu: |
|
|
Przed zrobieniem poradnika możesz zajrzeć tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Ale tam nie jest pokazane jak dokładnie zamaskować, bo na zdjęciach później można dostrzec, że miejsca niezabezpieczone przyczyniły się do upstrzenia modelu czarną farbą, ale trochę pasty i zeszło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwi 2007, Czw 23:23 Temat postu: |
|
|
na pewno skorzystam
ale mimo to poczekam na twój poradnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|