Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

1:43 Subaru Impreza WRC 98 "PETRO" Kuzaj/ Górski

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 11 Lis 2009, Śro 14:49    Temat postu: 1:43 Subaru Impreza WRC 98 "PETRO" Kuzaj/ Górski

Zaczynam swój kolejny wątek warsztatowy, tym razem będzie to Subaru Impreza Leszka Kuzaja i Andrzeja Górskiego z Rajdu Elmot 99 w nowej, jak dla mnie skali 1:43 Wesoly
Modelem bazowym była replika Subaru z sezonu 2000 firmy Heller, który jakością wykonania nie zadziwiał... Poza tym zaopatrzyłem się w kalkomanie firmy MF-ZONE, elementy fototrawione na pasy firmy Eduard, rurki polistyrenowe 1mm, druciki oraz kilka starych kart doładowujących telefon Mruga

Tak to wyglądało przed przebudową, z góry przepraszam za jakość zdjęć, ale chyba czas na zakup namiotu bezcieniowego, bo zdjęcia przy sztucznym świetle to u mnie porażka...

[link widoczny dla zalogowanych]

Na pierwszy ogień, jak zwykle poszła kasta. Najważniejsze zmiany to przerobienie wlotów na masce oraz usunięcie wlotu dachowego. Do tego celu znakomicie sprawdza się masa szpachlowa Tamiya, którą na próbę kupiłem w zaprzyjaźnionym sklepie modelarskim Mruga

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie zabrałem się za zderzak, w którym trzeba było usunąć plastik, który w kiepski sposób imitował siatkę. Poza tym wlot był całkowicie prostokątny, co nie odpowiadało oryginałowi. Musiałem poszerzyć ten otwór na brzegach o dodatkowe kilka mm pod kątem, a następnie dorobić brakujący trójkąt ze styrenu. Teraz wygląda jak w oryginale Mruga

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie do przeróbki poszło podwozie. Cały tunel i miejsce na zbiornik paliwa wyciąłem, zastępując je styrenem. Rura wydechowa wycięta, w jej miejsce zawita nowa, która bardziej przypomina oryginał.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zwaloryzować trzeba było również fotele. Pomalowane czarnym matem Gunze H12 w tej skali wyglądają jak flockowane Wesoly Pasy bardzo fajnie odzwierciedlają 6-cio punktowe Sparco. Co prawda nie są tak dokładne jak w 1:24, ale czego się spodziewać po tak miniaturowych szeklach. Fotki na papierze w kratkę co 5mm, żeby było widać skalę.

[link widoczny dla zalogowanych]

Klatkę bezpieczeństwa, której w ogóle nie było musiałem zbudować od podstaw. Do tego celu zakupiłem rurki polistyrenowe, na początku 1,5mm, ale okazały się nieco za duże, 1mm doskonale pasował. Boczne płyty to karta aktywacyjna z Orange Mruga Wszystko, co do najmniejszej rurki oczywiście jak w oryginale. Było trochę spawania, ale efekt jest zadowalający.

[link widoczny dla zalogowanych]

W chwili obecnej kasta dostała szary podkład. Na zdjęciu widoczne wloty dachowe, które postanowiłem otworzyć.

[link widoczny dla zalogowanych]

Dalsze postępy prac będę starał się aktualizować już na bieżąco. Zapraszam do oceny i podpowiedzi. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24



Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 11 Lis 2009, Śro 15:09    Temat postu:

No kolego Mulczas ambitny projekt naprawdę jestem pod wrażeniem. Życzę wytrwałości i powodzenia. Oczywiście przyglądam się bacznie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MattRallyFAN




Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11 Lis 2009, Śro 15:27    Temat postu:

No Mulczas podjąłeś się trudnego zadania Wesoly. Jestem pod wrażeniem dotychczasowych przeróbek. Czekam na dalsze postępy Wesoly.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 13 Lis 2009, Pią 14:58    Temat postu:

jeszcze na naszym forum nie było relacji z 1:43 wiec jestem bardzo ciekaw jak to wszystko będzie wyglądało
model dla siebie czy na zamówienie ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mulczas
forum designer



Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kłodzko

PostWysłany: 13 Lis 2009, Pią 17:01    Temat postu:

madmax napisał:
jeszcze na naszym forum nie było relacji z 1:43 wiec jestem bardzo ciekaw jak to wszystko będzie wyglądało
model dla siebie czy na zamówienie ??


Model dla mnie, no chyba, że komuś spodoba się bardziej Mruga

Poza tym relacja z budowy Xsary 1:43 była już na forum, z tym że końca nie widać... a szkoda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin