Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 08 Sie 2015, Sob 12:51    Temat postu: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

Witam kolegów w moim warsztacie, mam nadzieję że będę w stanie podzielić się z wami efektami mojej kolejnej dłubaniny.

Nie mam talentu do pisania długich wstępniaków więc pokrótce.

Od dłuższego czasu chodziło mi po głowie że to trochę wstyd będąc modelarzem i kibicem rajdowym nie mieć na półce niczego co jest związane z 9 krotnymi mistrzami świata Sebastienem Loebem oraz jego pilotem Danielem Elena. Pierwszy model z serii poświęconej tej załodze będzie dotyczył Rajdu Monte Carlo 2008 - rajdu który w swojej karierze wygrali 7 razy (co jest rekordem).

Docelowo model ma przypominać tą rajdówkę
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


W zdobywaniu gratów bardzo pomógł kolega VVitek - dzięki kolego UwagaUwagaUwaga
oraz moja żona Aneta której to był pomysł na model oraz ona była fundatorem gratów do niego - dzięki kochanie UwagaUwagaUwaga

Model będzie budowany na bazie Hellera
[link widoczny dla zalogowanych]

jako że nikt jeszcze dokładnie nie przedstawiał tego modelu mały inbox - tak jak kiedyś już napisałem 100pln za tak małą ilość części to trochę dużo, cieszy natomiast że w porównaniu np z Xsarą WRC jakość wykonania tych elementów bardzo się poprawiła
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

co ciekawe kalki oznakowane są logiem Renaissance Models więc przypuszczam że są ich produkcji (oglądając kilka wątków warsztatowych modelu bazowego widać ze kładą się raczej bez problemowo.)
[link widoczny dla zalogowanych]

kalkomania do wersji 2008 pochodzi ze Studio27
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

dodatkowo postanowiłem wzbogacić model o żywiczny zestaw boczków pochodzących od Renaissance Models
[link widoczny dla zalogowanych]

kolejnym wzbogaceniem będą blaszki z Hobby Design
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Dodatkowo na pewno w modelu pojawią się pasy, oraz spora ilość elementów będzie oklejona kalkami carbonu i kevlaru

No to do roboty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 08 Sie 2015, Sob 18:25    Temat postu:

Życzę owocnej pracy i częstszych aktualizacji warsztatowych w bogate zdjęcia...zapowiada się niezły warsztacik.
Zasiadam i oglądam.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 09 Sie 2015, Nie 14:08    Temat postu:

Postaram się jak najwięcej pokazywać, dzień długi, słonko wysoko to i zdjęcia do późna można cykać.

Chyba to już tradycja że zazwyczaj modele zaczynam od karoserii - tak też było w tym przypadku - odlew jak i wykonanie bardzo mi przypadły do gustu

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

ze względu na przewidywane modyfikacje trzeba było pare rzeczy usunąć
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

po obrobieniu,szlifowaniu, kasta dostała podkład a następnie została pomalowana w dwóch kolorach z palety farb w sprayu Tamiya - biały to TS26 a czerwony to TS8 - wstępnie zaznaczyłem linie podziału blach
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

teraz czas na wypolerowanie karoserii pastami polerskimi oraz pierwsze zabawy z kalkami oraz oklejeniem kasty - ale o tym następnym razem.

PS. W zachęcaniu do modelarstwa zrobiłem kolejny krok - warsztat który tu prezentuję pokazuję również na forum Autoklubu - jak wiecie forum jest jednym z największych w Polsce dotyczących sportów motorowych - dokładnie tam też prezentuję też wasze prace - trochę ludzi to przegląda więc może pojawią się i w naszym gronie nowe osoby zajarane modelarstwem (niekoniecznie rajdówek)
[link widoczny dla zalogowanych] - warsztat C4 WRC
[link widoczny dla zalogowanych] - wątek dotyczący naszych prac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 09 Sie 2015, Nie 20:52    Temat postu: Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

madmax napisał:


Od dłuższego czasu chodziło mi po głowie że to trochę wstyd będąc modelarzem i kibicem rajdowym nie mieć na półce niczego co jest związane z 9 krotnymi mistrzami świata Sebastienem Loebem oraz jego pilotem Danielem Elena.



Też o tym ostatnio myślałem właśnie w kontekście Loeba ale również i Kubicy. Modele naszego jedynego rodaka w WRC można już oglądać na wielu zagranicznych forach, tylko nie w PL. Może jakiś konkurs albo projekt grupowy nas zmobilizuje?
Sorki za OT Wesoly

Wracając do C4. Fajny projekt. Mam go też rozgrzebanego u siebie tylko z kalkami Colorado. Duże słowa uznania za wycięcie wlotów chłodnicy w przednim zderzaku. Wiem jak bardzo delikatnie trzeba to zrobić, aby nie złamać tej poprzeczki.
Pytanie - dlaczego linie podziału zapuściłeś przed kalkami i bezbarwnym?

Powodzenia w dalszej budowie.

Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 10 Sie 2015, Pon 9:46    Temat postu: Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

krzysiekg napisał:
Modele naszego jedynego rodaka w WRC można już oglądać na wielu zagranicznych forach, tylko nie w PL.
Powiem szczerze że ja spotkałem się tylko z jednym modelem z Fiesty z MC2014 oraz C4 z Du Var, mówię oczywiście o skali 1/24 bo modeli w 1/43 jest dość sporo - ja graty na Fieste z Polskiego i DS3 RRC mam już praktycznie skompletowane

krzysiekg napisał:
Może jakiś konkurs albo projekt grupowy nas zmobilizuje?
Projekt grupowy przy tak małej ilości aktywnych uczestników którzy i tak mają mocno ograniczone czasowo możliwości modelarskie może być ciężki do wykonania... ale jakiś konkurs czemu nie

krzysiekg napisał:
Duże słowa uznania za wycięcie wlotów chłodnicy w przednim zderzaku. Wiem jak bardzo delikatnie trzeba to zrobić, aby nie złamać tej poprzeczki.
Plus u Hellera jest taki że materiał z jakiego odlany jest model jest dość łatwy w obróbce i bylem dość zdziwiony że tak szybko i sprawnie poszło mi wycięcie wszystkiego, choć faktem jest trzeba uważać żeby nie złamać tego pałąka w przednim zderzaku

krzysiekg napisał:
Pytanie - dlaczego linie podziału zapuściłeś przed kalkami i bezbarwnym?
Jest to odrobinę eksperyment z mojej strony ponieważ jeśli robiłem to dopiero na lakierze bezbarwnym to zawsze potrzebowałem odrobinę jeszcze je pogłębić czy usunąć nadmiar bezbarwnego zdarzały mi się odpryski zarówno bezbarwnego jak i czasem koloru które trzeb było jakoś niwelować a wtedy nie dawało to oczekiwanego efektu - pomysł nasunął mi się jak ostatnio oglądałem swoje modele i 206 z Nowej Zelandii 2002 nie robiłem jeszcze linii podziału a przez to że po każdym malowaniu je pogłębiałem powstały niejako same, poza tym kojarzę że ktoś z forumowiczów pisał o takim sposobie. Jeśli eksperyment nie wyjdzie wrócimy do poprzedniej metody, puki co na razie nie widzę z tym problemów.

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vvitek




Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bestwinka k.Bielska-B.

PostWysłany: 10 Sie 2015, Pon 21:55    Temat postu:

A ja gratuluje i proszę o przekazanie gorących pozdrowień drugiej połówce, nie często się zdarza małżonka kibicująca w takim hobby jak nasze Wesoly Czekam na dalsze aktualizacje, mimo że WRC-ki z tego okresu specjalnie mnie nie kręcą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 11 Sie 2015, Wto 10:29    Temat postu:

vvitek napisał:
A ja gratuluje i proszę o przekazanie gorących pozdrowień drugiej połówce, nie często się zdarza małżonka kibicująca w takim hobby jak nasze Wesoly
Pozdrowienia przekazane, czy moja Tusia kibicuje ?? ciężko to jednoznacznie stwierdzić bo często zdarza się że protestuje jak siedzę za długo (w sumie to nie dziwne) a graty był prezentem na gwiazdkę, jej był pomysł na model jak zobaczyła ile tego tam w szafie na składowałem, dodatkowo pozwoliłem jej wybrać malowanie - na pewno powstanie jeszcze drugie C4 z 2008 już z Red Bullem na boku.

vvitek napisał:
Czekam na dalsze aktualizacje, mimo że WRC-ki z tego okresu specjalnie mnie nie kręcą.
Ja też wolę starsze WRC szczególnie te z początków tej kategorii... ale jednak Loeba trzeba mieć a klika innych nowszych wynalazków trochę urozmaici kolekcję

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 11 Sie 2015, Wto 23:50    Temat postu: Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

krzysiekg napisał:


Też o tym ostatnio myślałem właśnie w kontekście Loeba ale również i Kubicy. Modele naszego jedynego rodaka w WRC można już oglądać na wielu zagranicznych forach, tylko nie w PL. Może jakiś konkurs albo projekt grupowy nas zmobilizuje?
Sorki za OT Wesoly...



Myślę, że to dobry pomysł sam może bym stanął na głowie i coś sklecił czy to w konkursie lub nawet w warsztacie grupowym.

A wracając do modelu bardzo ładnie sobie poradziłeś maćku z wycięciem wszystkich wlotów pod blaszki. Może jakiś mały opis jak i czym.... Smile
Ja mam zamiar postawić trzy cytryny Leob'a obok siebie w witrynie: Xara, C4, DS3

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 12 Sie 2015, Śro 10:53    Temat postu: Re: Citroen C4 WRC Loeb/Elena - Rally Monte Carlo 2008

powerpablo napisał:
A wracając do modelu bardzo ładnie sobie poradziłeś maćku z wycięciem wszystkich wlotów pod blaszki. Może jakiś mały opis jak i czym.... Smile
Najpierw nawierciłem kilkanaście otworków cienkim wiertłem (oczywiście w tej części do usunięcia, no i trzeba uważać żeby nie uszkodzić tego co ma zostać) - obowiązkowo trzeba to zrobić na rogach i w zaokrągleniach, a dalej to już nożem lub skriberem na takiej samej zasadzie jak tarasuje się rowki przy liniach podziału blach - trochę to zajmuje ale masz pewność że nie wyrżniesz albo uszkodzisz czegoś co ma zostać - żeby nie połamać tego środkowego "pałąka" w przednim zderzaku najpierw zrobiłem wycięcie od góry później od dołu - tym sposobem w razie jakiegoś nacisku "pałąk" miał oparcie z jednej lub drugiej strony - na koniec wiadomo zabawa pilnikami i papierem ściernym - ewentualne poprawki po położeniu podkładu

powerpablo napisał:
Ja mam zamiar postawić trzy cytryny Leob'a obok siebie w witrynie: Xara, C4, DS3
Jak zwykle plany mamy podobne - 3 Xsary, jeszcze jeden C4 i dwa DS3 - wszystko w fabrycznych barwach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 24 Sie 2015, Pon 10:16    Temat postu:

Widzę idziesz jak burza z tym projektem ! Oby tak dalej !!

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 27 Sie 2015, Czw 11:06    Temat postu:

Myślałem żeby brać się za kładzenie kalek w tym celu przygotowałem kastę malując na czarno elementy przedniego zderzaka, tylne klosze oraz boczny próg który ma imitować jakąś osłonę/okleinę (czymkolwiek to jest), ale w między czasie rzuciły mi się w oczy koła a dokładniej opony które wydały mi się odrobinę za wąskie jak na asfaltowe a ich profil też robił odrobinę dziwne wrażenie, dlatego też postanowiłem je zmienić na wersje znaną z Tamiya, która idealnie pasowała, ew. trzeba będzie tylko poszerzyć felgę.
Z lewej strony to co daje nam Heller z prawej Tamiya
[link widoczny dla zalogowanych]

Nauczony że producentom modeli się nie ufa oraz temu że zmieniłem oponę postanowiłem przymierzyć to rozwiązanie do podwozia i karoserii... efekt przeszedł moje oczekiwanie...
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz zamiast asfaltowego Rajdu Monte Carlo mam szutrowy Rajd Polski
Zawieszenie trzeba będzie skrócić o jakieś ~2mm z przodu oraz o ~1,5mm z tyłu..
Teraz też zacząłem się zastanawiać czy taka zmiana ma sens ?? czy obniżenie zawiasu sprawi że koła ładnie osadzą się w zakolach karoserii, bo w tym momencie wyglądają trochę dziwacznie i mam pewne obawy czy przerwa między błotnikiem a kołem nie będzie za duża.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 27 Sie 2015, Czw 18:20    Temat postu:

Obniżaj teraz wygląda jak szutrówka na asfaltowych oponach.
Zmierz ile ci siądzie próg i przedni zderzak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 27 Sie 2015, Czw 21:29    Temat postu:

Opona tamiyowska ma za niski profil moim zdaniem. Ciekawe jakby wyglądały te felgi z oponami od focusa Simil'r. Z tego co wiem to powerablpo ma je w sprzedaży.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 28 Sie 2015, Pią 12:05    Temat postu:

ccsrally napisał:
Obniżaj teraz wygląda jak szutrówka na asfaltowych oponach.
Zawieszenie będzie obniżone bez wzgledu na rodzaj opony
ccsrally napisał:
Zmierz ile ci siądzie próg i przedni zderzak.
No chyba proste i logiczne że o tyle ile obniżę zawieszenie - 2mm spokojnie da się zrobić a nawet więcej - problem z obniżaniem jest taki że to co na amortyzatorze obetnę od góry muszę dołożyć od dołu żeby nie ciąć dodatkowo wahaczy, i w tym momencie ograniczeniem jest rant felgi do wahacza.

krzysiekg napisał:
Opona tamiyowska ma za niski profil moim zdaniem. Ciekawe jakby wyglądały te felgi z oponami od focusa Simil'r. Z tego co wiem to powerablpo ma je w sprzedaży.
Zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem ale felga od Focusa jest inna niż od C4
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

a tu porównanie co prawda na DS3 ale Heller daje to samo
[link widoczny dla zalogowanych]

zakupiłem nawet zestaw felg od C4 od Rena ale wygląd ich jest niemal identyczny więc zostawię je do RedBulla
dalej nie wiem co zrobić, ale chyba jednak skłaniam się żeby jednak zrobić to na oponie od Hellera ale i tak obniży trochę zawieszenie
znalazłem w sieci nawet zdjęcia tak zrobionego modelu i wygląda to nawet nieźle - choć myślę że i tak decyzję podejmę w ostatniej chwili.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 28 Sie 2015, Pią 12:53    Temat postu:

Hej
Chodziło mi o to że możesz obniżyć zawieszenie o 2mm a zderzak bedzie juz ocierał o asfalt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 28 Sie 2015, Pią 14:20    Temat postu:

OK teraz rozumiem o co Ci chodziło
różnica między oponą/profilem opony Hellera a Tami wynosi 1mm (H 3mm - T 2mm) - od listwy przy zderzaku jest ~ 7mm, a od progu 5mm - więc spokojnie mogę obniżyć - tylko że ja nie o z tym mam dylemat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 29 Sie 2015, Sob 11:38    Temat postu:

Dylemat które opony założyć rozwiał się po obniżeniu zawieszenia - zostawiam na oponach Hellera
Tamiya
[link widoczny dla zalogowanych]
Heller
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 29 Sie 2015, Sob 12:43    Temat postu:

No rzeczywiście na tamiowych wygląda jakby na 15 calowej feldze stał. Rozumiem że to już obniżone zawieszenie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 29 Sie 2015, Sob 12:49    Temat postu:

ccsrally napisał:
Rozumiem że to już obniżone zawieszenie?
Zgodnie z tym co napisałem powyżej to już jest po obniżeniu zawieszenia.
Tak jak napisałem wcześniej przód został skrócony ~2mm, tył o ~1m - myślę że obniżenie wyszło idealnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 29 Sie 2015, Sob 19:38    Temat postu:

madmax napisał:


krzysiekg napisał:
Opona tamiyowska ma za niski profil moim zdaniem. Ciekawe jakby wyglądały te felgi z oponami od focusa Simil'r. Z tego co wiem to powerablpo ma je w sprzedaży.
Zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem ale felga od Focusa jest inna niż od C4


Miałem na myśli felgi Hellera plus opony Simil'r.

madmax napisał:
Dylemat które opony założyć rozwiał się po obniżeniu zawieszenia - zostawiam na oponach Hellera


Po obniżeniu wygląda super.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 13 Paź 2015, Wto 11:08    Temat postu:

Była chwila przerwy w wątku warsztatowym co nie oznacza że nic nie robiłem, wręcz przeciwnie.

Pop pomalowaniu kasty wziąłem się za położenie na niej kalek, a następnie całość została pokryta lakierem bezbarwnym, teraz będzie trzeba popracować nad jej oszkleniem oraz dołażeniem pozostałych mniejszych elementów i wykończeniem całości - efekt jest taki
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

zrobiłem również elementy zawieszenia
[link widoczny dla zalogowanych]

(klatka na zdjęciach jest tylko połączona na "sucho" w celach poglądowych)
w miedzy czasie zabrałem się również za wnętrze rajdówki - niestety podczas przeglądania dokumentacji wyszło kilka niedociągnięć u Hellera które w ramach moich skromnych możliwości postanowiłem poprawić
pierwszą podstawową sprawą jest wygląd klaki z tyłu, nie wiem dlaczego ale producent zrobił za niskie tylne nadkola przez co tylne belki zamiast się na nich opierać, opierają się na innych elementach klatki - dlatego postanowiłem podnieść ten element, a jak już to robić to przydało by się poprawić też samą klatkę
wzorowałem się na tym zdjęciu
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

elementy zaznaczone tutaj na czerwono będą miały inne położenie
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

na zielono trzeba będzie dorobić dwie rury nad głową kierowcy i pilota
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

ostatnim fragmentem przeróbek jest podłoga - elementy zaznaczone na czerwono są do usunięcia - z tyłu to jakaś chyba imitacja przewodów oraz "czegoś" co nie wiem jak nazwać, a po środku trzeba wywalić punkty mocowania foteli bo będą inne
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Miłego oglądania i zapraszam do komentowania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 14 Paź 2015, Śro 19:51, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 14 Paź 2015, Śro 16:15    Temat postu:

Mam nadzieje ze przeróbki Bendą równie dobrze wykonane jak samo rozplanowanie.

Pozdrawiam i czekam na efekty prac.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 14 Paź 2015, Śro 16:15, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 29 Paź 2015, Czw 18:02    Temat postu:

Początek zabawy z podłogą, tak jak napisałem wcześniej wyciąłem kilka elementów i zastąpiłem je kawałkami płyt polistyrenowych, podwyższyłem mocowanie kolumn zawieszenia oraz "wspawałem" pierwszy element klatki bezpieczeństwa, dodatkowo na czarno zostały pomalowane elementy które zostaną pokryte kalkomanią carbonu - wygląda to tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak na pierwszy raz z takimi przeróbkami wyszło nawet nieźle choć oczywiście można to zrobić lepiej
Rzecz która będzie odrobinę niezgodna z oryginałem to środkowa konsola, ale ze względu na jej wykonanie i uformowanie przez producenta modelu nie za specjalnie wiedziałem jak ją poprawić dlatego żeby nie zpier**** tego elementu totalnie zostawiłem tak jak jest.

Następna aktualizacja niebawem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 30 Paź 2015, Pią 18:35    Temat postu:

Kolejny etap i pojawiły się kolejne elementy klatki bezpieczeństwa oraz pojawił się carbon - tradycyjnie na powiększonych zdjęciach wyszło kilka rzeczy które trzeba będzie poprawić
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 31 Paź 2015, Sob 12:50    Temat postu:

Ja mam pytanie - jakiego karbonu używasz ?
Koleje pytanie - dlaczego obkleiłeś gaśnice karbonem ?
Ogólnie fajnie wychodzi, ja bym tylko przewody za pedałami puścił bo trochę łyso tam to wygląda...

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 31 Paź 2015, Sob 13:17    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Ja mam pytanie - jakiego karbonu używasz ?
carbon to produkt Studio 27 - jego oznqaczenie to ST27-FP0003 w rozmiarze M

szpaku86 napisał:
Koleje pytanie - dlaczego obkleiłeś gaśnice karbonem ?
Ponieważ widziałem w kilku innych relacjach jak modelarze tak to rozwiązali, dodatkowo sugerowałem sie tymi zdjęciami - wzór którego użyłem nie jest dokładnie taki jak na zdjęciach ale odpowiedniego nie miałem dlatego użyłem takiego ja wszedzie indziej

[link widoczny dla zalogowanych]

szpaku86 napisał:
Ogólnie fajnie wychodzi, ja bym tylko przewody za pedałami puścił bo trochę łyso tam to wygląda...
Ogolnie to za tymi pedałami za wiele nie ma, a pedały to fototrawiony dodatek bo producent o tym nie pomyślał (zresztą w niektórych Hasegawach też tak jest), kolejna sprawa ze deska rozdzielcza jest dość sporych rozmiarów więc ta pustak będzie prawie nie widoczna

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 06 Lis 2015, Pią 20:54    Temat postu:

Kolejnych kilka małych kroków do przodu w budowie modelu

deska rozdzielcza za dużego wrażnie nie robi, dorzuciłem oklejenie kierownicy carbonem oraz pojawiła się łopatka zmiany biegów której nie było w zestawie - na zdjęciach wyszła jakaś dziwna rysa przez środek ale nie powinno być problemu z jej zniwelowaniem
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

następnie fotele - jako że zmieniłem ich mocowanie na podłodze potrzebne było dodanie nowego "stelaża" - pojawiły się też kalki Recaro (niestety podobnie jak w innych przypadkach Heller nie pomyślał o tym zeby dać je w swoich zestawach, udało mi się wygrzebać kilka sztuk w swoich zasobach, niestety tylko 4 sztuki - brakuje 6 sztuk które powinny być umiejscowione na środku fotela na zagłówko zarówno z przodu jak i z tyłu oraz na siedzisku - brakujące kalki są w trakcie przygotowania więc nawet jak model zostanie złożony w całość nie będzie problemu z ich doklejeniem - oklejenie fotela również autorskie wykonanie ponieważ producent nie przewidział tego elementu w swoich kalkach
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

ostatni wykonany element to spojler - oklejony imitacją carbonu, następnie położyłem dedykowane kalki które niestety są odrobinę za duże przez co zamiast na górze płetwy wylądowały bardziej na środku ale niestety nie dało się ich inaczej zmieścić
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

kolejny etap prac niebawem
pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miszka




Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow

PostWysłany: 08 Lis 2015, Nie 18:45    Temat postu:

Powiem że zacnie to wychodzi.Oglądam z zainteresowaniem bo mam tego Citroena w planie tylko z innym oklejeniem.Mam pytanie.Czy ten carbon od S27 dobrze sie kładzie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 09 Lis 2015, Pon 11:48    Temat postu:

Dzięki za miłe słowo.
Odpowiedź na Twoje pytanie to stanowcze TAK - kalka kładzie się bardzo ładnie i nie ma z nią większego problemu - osobiście miałem już małe przejścia z produktami S27 i podchodziłem do nich w tym przypadku ze sporym dystansem dlatego bardzo miło się zaskoczyłem i na pewno będę korzystał jeszcze z ich produktów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 09 Lis 2015, Pon 17:20    Temat postu:

Podziwiam cierpliwość do carbonu mnie takie rzeczy denerwują i dlatego wolę oglądać takie prace

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 10 Lis 2015, Wto 14:20    Temat postu:

RCM_T napisał:
Podziwiam cierpliwość do carbonu mnie takie rzeczy denerwują i dlatego wolę oglądać takie prace
Myślę że trochę "kantujesz" z tym oświadczeniem bo pokazałeś już wiele modeli które są znakomicie oklejone kalkami (np C4 Solberga) a przecież to jedno i to samo, poza tym trzeba pamiętać że każdy element okleja się kilkoma mniejszymi wycinkami a nie jednym dużym

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 10 Lis 2015, Wto 14:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 10 Lis 2015, Wto 16:01    Temat postu:

Co do carbonu to rzeczywiście świetna robota. Ja mam carbon crazy modeler wygląda świetnie ale jego nakladanie to udręka. jest jak folia i nie działają na niego zmiekczacze tylko suszarka ale kłopot z nim że nie ma jakby kleju. kiedys miałem carbon reji i kładł się fajnie ale wygładał troszkę nierówno. Może Bartek coś zrobi kiedyś Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 19 Lis 2015, Czw 20:16    Temat postu:

Dziś przyszła kolej na podwozie - wykonane jest jako jeden element (jedyne co się dokleja to tłumik z końcówka rury wydechowej) tak ze za specjalnie nie ma co tu opowiadać - zaskoczył mnie fakt braku w zestawie takich elementów jak drążki kierownicze oraz elementy napędu jak półosie, a wahacze jak widać wyglądają trochę mizernie (szczególnie ten z tyłu) poza pomalowaniem dołożyłem ze swojej strony okleinę cevlaru

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

kolejny element to koła, tu też za dużo roboty nie było jedyne co trzeba było dorobić to ponawiercać po dwa otwory w tej osłonce na śruby - niestety pomimo używania i kombinowania na kilka sposobów płynów nie udało mi się położyć kalek na koła tak żeby nie było widać tej "otoczki" - stwierdzam jednak że widocznie matowy kolor tak ma bo na fotelach problem również wystąpił (no chyba ze to kwestia użycia innych płynów)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 19 Lis 2015, Czw 23:49    Temat postu:

No rzeczywiście płyta nie powala ilością elementów. Może to jakaś płyta z bolidu F1 Wesoly
a tak na poważnie nie powinna być ona czerwona jak nadwozie lub srebrna jak wnętrze? z tego co wiem to nie konserwuje się biteksem rajdówek Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ccsrally dnia 19 Lis 2015, Czw 23:50, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 20 Lis 2015, Pią 9:53    Temat postu:

Generalnie nie jestem w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie
Niestety ale nie posiadam zdjęć podwozia C4 które budują - malowanie oparłem na fotce auta Kimiego Raikkonena oraz na instrukcji którą daje Heller. Do tego doszło trochę dedukcji i wydaje mi się że jest tak jak mówisz że podłoga od spodu powinna być pomalowana na kolor srebrny tak jak wnętrze i tak pomalowałem tylną część przy wydechu, a czarny kolor bierze się stąd że obecne rajdówki mają bardzo dużą ilość osłon na podłodze i wydaje mi się że tak tez jest w przypadku C4 i poniekąd widać to na zdjęciu - czy mam racje ?? Nie wiem, zrobiłem według wniosków które wysnułem
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 20 Lis 2015, Pią 10:20    Temat postu:

Hej
Co do osłon to masz racje. Ten wypadek jest z rajdu szutrowego więc osłony są załozone, jestem ciekaw czy na asfalcie też zakładali te słony:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 20 Lis 2015, Pią 10:36    Temat postu:

Nie do końca jest tak jak mówisz: to zdjęcie jest z Rally Catalunya 2010 gdzie Kimi już na shakedownie strzelił daszka i pożegnał się z imprezą - a jak wiadomo ten rajd od kilku już lat jest w połowie szutrowy a w połowie asfaltowy.
Wydaje mi się ze te osłony są na tyle lekkie że raczej ich nie demontowali. Patrząc też po innych nowszych rajdówkach myślą że praktyka z takimi płytami (a w środkowej częsci to bardziej jakieś palstiki niż prawdziwa osłona) jest stale stosowana, co by dużo nie mówić to też jest jakiś element poprawiający przepływ powietrza pod spodem samochodu.
Przykładowo zobacz ile zajmują osłony w Fabii S2000 która buduje PowerPablo

a tu np. jest zdjęcie Fiesty R5 Tomka Kasperczyka - osłony zajmują większą część podwozia - jeśli w aucie R5 jest to stosowane przypuszczam że w autach WRC również.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 26 Lis 2015, Czw 20:05    Temat postu:

Kolejne małe kroki na przód

boczki pomalowane i obłożone carbonem - muszę jeszcze tylko pomalować klamki
[link widoczny dla zalogowanych]

Oraz pełne oszklenie karoserii + siatka w przedniej masce oraz w bocznej części zderzaka, do tego wstawione światła - od razu dodam że tylne światła są zrobione nie do końca z oryginałem ponieważ nie miałem pomysłu jak zamaskować środek żeby zrobić zrobić go przezroczystym, niestety w przeciwieństwie do konkurencji Heller nie zrobił w nich żadny kontórów a dodatkowo odlał je jako jeden element z tylną szybą. Na środkowym słupku oraz na brzegach tylnych bocznych szyb również pojawił się carbon
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 27 Lis 2015, Pią 22:43    Temat postu:

Bardzo ładnie i czysto ta robota wygląda.
Maćku co to za plamki na tylnej szybie jakieś krople....taki dziwny efekt dają.

Robota mi się podoba.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 28 Lis 2015, Sob 10:42    Temat postu:

Rozumiem że chodzi ci o tylną szybę dachową, a więc efekt jest tylko i wyłącznie pod pewnym kontem Wesoly patrzenia i odbicia światła, niestety nie da się tego wyeliminować. Niestety wyszło to dopiero po położeniu i wyschnięciu kalek i próby tego usunięcia się nie powiodły. Ciekawą rzeczą jest to że obramowanie szyb z tyłu pomimo że jest kalką to nakłada się od wewnątrz modelu stroną którą nie ma kleju - więc może tu tkwi problem jej prawidłowego przylegania.

Zapomniałem dodać że jak by ktoś składał ten model to trzeba popracować trochę nad spasowaniem bocznych szyb - ja tego nie zrobiłem i ledwo mi się udało wszystko zmieści.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 12 Gru 2015, Sob 13:06    Temat postu:

Fajnie zwaloryzowana C4-ka się szykuje.

Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 14 Gru 2015, Pon 22:27    Temat postu:

madmax napisał:
Ciekawą rzeczą jest to że obramowanie szyb z tyłu pomimo że jest kalką to nakłada się od wewnątrz modelu stroną którą nie ma kleju - więc może tu tkwi problem jej prawidłowego przylegania.

Zapomniałem dodać że jak by ktoś składał ten model to trzeba popracować trochę nad spasowaniem bocznych szyb - ja tego nie zrobiłem i ledwo mi się udało wszystko zmieści.


Hmmmm.... nie rozumiem dlaczego nakładałeś obramowanie szyb od wewnątrz. Ja w Solbergu nałożyłem to obramowanie z zewnątrz i jest super.

A co do spasowania szyb to masz całkowitą rację. Przy Solbergu spasowałem je wcześniej bo znając marne wykonanie hellera wszystko najpierw przymierzam. Sorki, że nie powiedziałem Ci tego wcześniej ale rzadko zaglądam na forum Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 15 Gru 2015, Wto 11:18    Temat postu:

RCM_T napisał:
A co do spasowania szyb to masz całkowitą rację. Przy Solbergu spasowałem je wcześniej bo znając marne wykonanie hellera wszystko najpierw przymierzam. Sorki, że nie powiedziałem Ci tego wcześniej ale rzadko zaglądam na forum Sad
Nie ma problemu, sam o tym też nie pomysląłem a przecież nie jest to żadna nowość, jakoś się udało to upchnąć ale przy kolejnym modelu trzeba będzie odrobinę bardziej przy tym popracować

RCM_T napisał:
Hmmmm.... nie rozumiem dlaczego nakładałeś obramowanie szyb od wewnątrz. Ja w Solbergu nałożyłem to obramowanie z zewnątrz i jest super.
Zajrzyj do instrukcji na stronę dot. położenia kalkomanii to się dowiesz przy kalkach obramowania jest gwiazdka która oznacza że kala powinna być położona z drugiej strony.

Dodatkowo ja się podpierałem tymi zdjęciami
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 15 Gru 2015, Wto 23:20    Temat postu:

A czy nie lepiej byłoby po prostu pomalować to obramowanie farbą?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 16 Gru 2015, Śro 12:14    Temat postu:

Jeśli Heller zrobił by takie "maskowanie" jak Tami czy Hase to na pewno było by lepiej to pomalować - niestety Heller zrobił to w postaci kalki, np. tylne trzecie światło stopu jest również częścią tej kalki. Niestety ale nie posiadam aż takich zdolności żeby robić te szablony maskujące samemu, jeśli jeszcze były by kąty proste to pewnie bym się o to pokusił ale jak widać są tam okrągłe zagięcia, do tego dochodzą takie wypustki jak w dolnym tylnym rogu czy wspomniane światło stop.
Moim zdaniem jest dobrze tak jak jest, choć następnym razem na pewno wyjdzie to odrobinę lepiej dzięki doświadczeniu zebranemu przy tym modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 17 Gru 2015, Czw 22:22    Temat postu:

Hej
zawsze możesz przykleić na zewnątrz i walnąć klarem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 18 Gru 2015, Pią 12:03    Temat postu:

Nie próbowałem nigdy takiego rozwiązania a znając cleara to różnie z nim może być - i moim zdaniem zakłóci on przejrzystość szyb. Do tego w tym wypadku dochodzi jeszcze kwestia że tylne szyby mają carbonowe obramowanie więc to kolejny element utrudniający całość montażu. Uważam że tak jak zrobiłem jest dobrze i bez zbędnych dodatkowych kombinacji.
Oczywiście bardzo chętnie też zobaczę wykonanie tych elementów w sposób jaki podpowiadacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 31 Gru 2015, Czw 14:53    Temat postu:

Ostatni dzień starego 2015 roku wypada również zakończyć modelarskim akcentem
Trochę się wnętrze pozmieniało, fotele wylądowały na swoim miejscu, podobnie jak koło zapasowe. Dorobiłem pasy bezpieczeństwa oraz mocowanie zapasu.
Odrobinę krótsze powinienem zrobić tylko pasy "krokowe"

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 31 Gru 2015, Czw 14:54, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHAOS




Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Duisburg/ Kluczbork

PostWysłany: 31 Gru 2015, Czw 15:22    Temat postu:

fajnie to wygląda-dla mnie te pasy to będzie next level-na razie szukam po stronach i porównuje ceny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 09 Sty 2016, Sob 11:36    Temat postu:

Kolejnym etapem jest ukończenie klatki bezpieczeństwa i zgodnie z zapowiedzią zmieniłem trochę jej wygląd a na taki bliższy oryginałowi - po zrobieniu zdjęć stwierdzam że przy następnym podejściu do C4 od Hellera do przerobienia klatki muszę użyć rurek o mniejszej średnicy.


EDIT. Nie wiem dlaczego ale photobucket wywalił mi zdjęcia z serwera więc muszę wstawić nowe, niestety nowe będą już z kolejnym etapem prac bo całe podwozie z kabiną jest już w jednym kawałku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 12 Sty 2016, Wto 14:17, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin