Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

El MATADOR WRC Cars FORD ESCORT WRC Monte Carlo 1997

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 18 Mar 2013, Pon 18:09    Temat postu: El MATADOR WRC Cars FORD ESCORT WRC Monte Carlo 1997

Witam wszystkich Kolegów. Dziś chciałbym rozpocząć nowy wątek warsztatowy z kolejnym modelem z serii: EL MATADOR. Tym razem jest to FORD ESCORT WRC z Rajdu Monte Carlo 1997. Jak wszyscy wiemy identyczny model poskładał nasz Kolega Tomek RCM_T, ale ja postanowiłem mimo to zbudować miniaturę z tego samego rajdu, ponieważ takie kalki są dostępne w handlu, a i sam Rajd Monte Carlo należy do wąskiego grona kultowych. Mam nadzieję. że uda mi się zbudować model jak najbardziej wierny rzeczywistemu samochodowi:



Jako baza projektu posłuży wszystkim bardzo dobrze znany model firmy TAMIYA czyli FORD ESCORT Cosworth w wersji asfaltowej. Aktualnie najrozsądniejszym sposobem jego pozyskania jest zakup w sklepach SpotModel lub Domino, ponieważ sklepy te mają w swojej ofercie dostępną reedycję tego modelu, ale pozbawioną kalek, co w przypadku mojego projektu nie stanowi problemu. Kolejny potrzebny podzespół, to transkit na Escorta WRC produkcji firmy Renaissance. Zdecydowałem się na transkit tej właśnie formy, ponieważ jego jakość jest lepsza od rodzimych produktów, a i sama cena jest porównywalna (niespełna 16 Euro) Zestaw składa się z przedniego zderzaka, 2 elementowego spojlera tylnego, chłodnicy oraz dźwigara. Kolejne elementy to fototrawione zapinki oraz pasy bezpieczeństwa, stickery z logiem Forda na przednią atrapę oraz carbonowa kalka. Ostatni niezbędny element to oczywiście dedykowane kalki firmy RallyMiniature, na które jeszcze czekam, ale jak tylko o mnie dotrą postaram się dodać ich zdjęcie. Poniżej kilka fotografii wspomnianych części projektu:















Na koniec komplet farb potrzebnych do pomalowania modelu, są to kolory: fluorescencyjna czerwień i pomarańcz, pure white oraz lakier bezbarwny TOPCOAT.
W tym miejscu chciałbym podziękować Koledze Tomkowi (RCM_T) za przekazanie mi farby w odcieniu fluorescencyjnej pomarańczy, odcieniu, który bardzo trudno zdobyć. Wielkie Dzięki Tomasz

[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 18 Mar 2013, Pon 18:23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 18 Mar 2013, Pon 18:41    Temat postu:

Ale masz tempo Wesoly
No to ide po orzeszki i siadam w pierwszym rzedzie zanim mi ktos zajmie miejsce do ogladania Wesoly Czekam na relacje Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 18 Mar 2013, Pon 20:50    Temat postu:

Eden napisał:
Ale masz tempo Wesoly
No to ide po orzeszki i siadam w pierwszym rzedzie zanim mi ktos zajmie miejsce do ogladania Wesoly Czekam na relacje Wesoly


Zapraszam, zapraszam Wesoly

A teraz pierwsza mała aktualizacja. Dziś pozbyłem się zderzaka z wersji Cosworth i wstępnie przymierzyłem odpowiednik ze specyfikacji WRC.
Kasta po wycięciu zderzaka:







Zderzak wersji WRC:



i pierwsza wstępna przymiarka:





Oczywiście zderzak musi być jeszcze troszkę obrobiony, muszę usunąć nadlewki i przygotować go do malowania podkładem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 18 Mar 2013, Pon 20:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 18 Mar 2013, Pon 23:14    Temat postu:

Przednie błotniki będziesz poprawiał?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 19 Mar 2013, Wto 7:46    Temat postu:

Maxim30 napisał:
Przednie błotniki będziesz poprawiał?


Jeśli chodzi o przednie błotniki, to najprawdopodobniej zaślepię wloty powietrza na ich tylnej krawędzi. Co się tyczy lekkiego łukowego przetłoczenia na szczycie nadkola, to szczerze mówiąc poważnie zastanawiam się nad tą przeróbką, ponieważ można niewiele zyskać, a bardzo dużo stracić, a fakt jest taki, że szczegół ten jest bardzo mało istotny i niewprawione oko musi niezwykle długo porównywać zdjęcia wersji Cosworth i WRC, żeby ów szczegół "wyłowić" Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 19 Mar 2013, Wto 7:48, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 19 Mar 2013, Wto 21:45    Temat postu:

Powoli do przodu. Dziś udało się wyciąć lotkę od wersji Cosworth i wstawić spojler wersji WRC.
Przeróbka została wykonana wg. zaleceń Kolegi Tomka (RCM_T). Tomku, dzięki za konsultacje.Wesoly















Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 19 Mar 2013, Wto 22:57, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 20 Mar 2013, Śro 18:13    Temat postu:

Widze ze Twoja linia produkcyjna nie przewiduje zadnych postojow... I bardzo dobrze bo mamy okazje po raz kolejny ogladac budowe niesamowitej maszyny rajdowej.

Powodzenia w dalszych pracach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 12:28    Temat postu:

Życzę powodzenie w kolejnych nietypowych zmaganiach.
Od dłuższego czasu czekałem na warsztat Escorta WRC... będzie na kim się wzorować w przyszłości


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 21:01    Temat postu:

Dziś udało mi się pomalować kastę, zderzak i górny płat spojlera podkładem:





W zderzaku zostały nawiercone otworki mocujące pod elektrownię:





Podkład to produkt firmy MR.Hobby

Następnie elementy zostaną polakierowane na biało...

Na koniec dzisiejszej aktualizacji zdjęcia kalkomanii:



Wszystko byłoby super, gdyby nie loga Forda na maskę oraz tylni spojler, które mają złą wielkość małych liter:



Na szczęście mam jeszcze pozostałości kalek z Forda Focusa RS WRC02, które idealnie zastąpią felerne odpowiedniki firmy Rally Miniature (zdjęcie przedstawia różnicę):



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 21:10    Temat postu:

Malujesz aero czy spray?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 25 Mar 2013, Pon 21:38    Temat postu:

Maxim30 napisał:
Malujesz aero czy spray?


I tym i tym. W przypadku tego modelu, podkład to spray. Aero malowałem CITROENa XSARA WRC, FORDa FOCUSa RS WRC 2010 oraz Subaru Imprezy WRX 555


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 27 Mar 2013, Śro 23:01    Temat postu:

Cześć, ostatnie 3 popołudnia i wieczory pracowałem nad lakierowaniem kasty. Najpierw był podkład, następnie 6 cienkich warstw białego, a następnie maskowanie pod fluorescencyjny pomarańczowy:







Kasta po zakończeniu lakierowania kolorem pomarańczowym:







po usunięciu maskowania:











po zamaskowaniu pod fluorescencyjny czerwony:





i po zdjęciu wszystkich maskowań:









teraz tylko kilka retuszy, lekkie szlifowanie granic pomiędzy kolorami i przystąpię do oklejania kasty kalkami...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 28 Mar 2013, Czw 8:57    Temat postu:

Podziwiam takie malowania i maskowania... Nie wiem jak to wyglada z bliska ale przeciez granice koloru przykryje kalka a jedyna widoczna zostanie dach.

Mam tylko jedna mala watpliwosc dotyczaca lewych drzwi. Jak patrze na dokumentacje to pomaranczowy powinien "zjechac" lukiem z dachu na drzwi. Brakuje mi kawalka pomaranczowego lakieru od slupka w kierunku maski (mniej wiecej do wysokosci klamki - troszke przed nia) - tak jak to jest na prawych drzwiach. Ale byc moze sie myle bo patrze na dokumentacje z innych rajdow:



W kazdym razie tak czy inaczej wielki szacun... Mogles przeciez isc na latwizne i oklejac kalkami a tak model wyglada o wiele bardziej profesjonalnie. Mnie sie bardzo podoba z powodu kunsztu lakierniczego Wesoly

[EDIT]
Chyba znalazlem foto z tego Monte:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Eden dnia 28 Mar 2013, Czw 9:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 28 Mar 2013, Czw 10:01    Temat postu:

Masz rację Kolego z tym drzwiami, w sumie widać to na ostatnim zdjęciu, które dodałeś (pochodzi z Rajdu Monte-Carlo 1997). Zrobię mały retusz i powinno być ok. Myślę, że nie będzie widać poprawki, ponieważ ten pomarańczowy jest w tej chwili matowy, połysku nabierze dopiero po lakierowaniu bezbarwnym. Dzięki za zwrócenie uwagi na ten szczegół.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 28 Mar 2013, Czw 10:02    Temat postu:

Malowanie wygląda bardzo fajnie i profesjonalnie, ale wydaje mi się, że nie jest symetryczne, tak jak zauważył Eden strony lewa i prawa kasty są pomalowane nieco inaczej, czy tak było w realu? I jeszcze mam wątpliwości z poprowadzeniem łuku czerwonego koloru w kierunku do klamki, czy po nałożeniu kalki z "Repsolem" na 100% osiągniesz wygląd jaki jest na fotkach w poście powyżej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 28 Mar 2013, Czw 10:35    Temat postu:

Koledzy, Ford Escort w barwach REPSOLA był właśnie tak niesymetrycznie malowany, dlatego jest wyjątkowy Wesoly Popatrzcie uważnie na galerię z modelem naszego kolegi Tomka (RCM_T):

http://www.modelowanie.fora.pl/auta-sportowe-galeria,9/escort-wrc-monte-carlo-97-sainz-moya-repsol,2099.html

i zauważycie, że prawa strona miała granatowy metaliczny pas, a lewa pomarańczowy. Granatowy pas jest niżej niż pomarańczowy z lewej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 28 Mar 2013, Czw 11:59    Temat postu:

Ja akurat wiem że Escort był niesymetrycznie malowany i to jest piękne Wesoly a na modelu który pokazałeś w galerii też widać to o czym pisałem na lewych drzwiach. Ale nie chciałem się opierać na modelu bo to różnie bywa Wesoly

Co nadal nie zmienia faktu o tym że maskowanie i malowanie tego modelu to sztuka sama w sobie i wyszło Ci to na prawdę bardzo dobrze...

Czekam teraz na kalki bo będzie robiło wrażenie jak sądzę Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 28 Mar 2013, Czw 17:14    Temat postu:

woocasch napisał:
Malowanie wygląda bardzo fajnie i profesjonalnie, ale wydaje mi się, że nie jest symetryczne, tak jak zauważył Eden strony lewa i prawa kasty są pomalowane nieco inaczej, czy tak było w realu? I jeszcze mam wątpliwości z poprowadzeniem łuku czerwonego koloru w kierunku do klamki, czy po nałożeniu kalki z "Repsolem" na 100% osiągniesz wygląd jaki jest na fotkach w poście powyżej.


Sprawa niesymetryczności została wyjaśniona Wesoly
Co do granatowo-metalicznego pasa z napisem REPSOL, to jest on troszkę dłuższy więc będzie można wszystko dobrze dopasować podczas oklejania.
Bardzo dziękuję za uwagi i komentarze, a przede wszystkim za zainteresowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 28 Mar 2013, Czw 18:00    Temat postu:

Jedno zdjęcie po wykonaniu poprawki lakierniczej, którą wskazali Koledzy. Zdjęcie zrobiłem przed chwilą, kasta jest jeszcze mokra, ponieważ musiałem zeszlifować "schodek" pomiędzy wczorajszym a dzisiejszym lakierem.



Myślę, że w tej chwili wszystko jest już jak trzeba Wesoly
Jeszcze raz dziękuję za wskazówkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 28 Mar 2013, Czw 20:36    Temat postu:

Tradycyjnie świetna robota, bardzo dobrze że pokazałeś sposób "skośnego" maskowania bo myślę że kiedyś się na pewno przyda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eden




Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin

PostWysłany: 28 Mar 2013, Czw 21:43    Temat postu:

STI22B napisał:
Myślę, że w tej chwili wszystko jest już jak trzeba Wesoly
Jeszcze raz dziękuję za wskazówkę.


IDEALNIE Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 01 Kwi 2013, Pon 13:10    Temat postu:

Ajajajaj... widze że jak ukończysz swój model to ja będę musiał zlikwidować swoją galerię z REPSOLEM Wesoly .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 01 Kwi 2013, Pon 17:25    Temat postu:

RCM_T napisał:
Ajajajaj... widze że jak ukończysz swój model to ja będę musiał zlikwidować swoją galerię z REPSOLEM Wesoly .


Myślę, że przesadzasz z tą likwidacją (lub to pryma aprilisowy żart Wesoly), ponieważ Twój model jest wykonany bardzo dobrze, a do ukończenia mojego jeszcze daleka droga... ale rozumiem, że aktualny postęp prac jest zadowalający, również dla Ciebie Wesoly
W sumie ciekawie mogłyby wyglądać takie bliźniaki razem Wesoly
Szczerze mówiąc jak skończyłem kłaść kolory bazowe, to zakochałem się w tych barwach Wesoly i poważnie zastanawiam się nad zbudowaniem ESCORTa Coswortha z sezonu 1996 do kompletu (zalecanego przez Kolegę Bujona)...ale zobaczymy. Aktualnie pracuję nad oklejaniem modelu, a jak sam wspominałeś, kalki nie są zbyt chętne do bezstresowej współpracy Wesoly (po ukończeniu tego etapu postaram się załączyć zdjęcia z opisem)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 01 Kwi 2013, Pon 18:30, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 02 Kwi 2013, Wto 20:54    Temat postu:

Dobrze ze niedociagniecie zwiazane z malowaniem w pore zostalo wychwycone. Reszta jak zawsze prezetuje sie wysmienicie, teraz pozostaje tylko czekac na zdjecia oklejonego modelu !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 02 Kwi 2013, Wto 20:58    Temat postu:

hej
Malowanie super a to małe niedociagniecie musiałem porównywać z oryginałem kilka razy żeby zauważyć różnicęWesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 11 Kwi 2013, Czw 16:24    Temat postu:

Powoli do przodu. Dziś kilka zdjęć relacjonujących etapy prac nad wnętrzem modelu. Bak został oklejony carbonem, podobnie podpórka pod stopy pilota, wstawiłem gaśnice i okablowanie.













Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 11 Kwi 2013, Czw 22:15    Temat postu:

Powoli do przodu ?? Chlopie Ty pelna para idziesz ! Na szczescie jak zawsze wszytko na najwyzszym poziomie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 12 Kwi 2013, Pią 9:33    Temat postu:

Robota trzyma poziom, szkoda tylko że nie pokazałeś podwozia.
Czy bak paliwa nie świeci się trochę za bardzo ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 14 Kwi 2013, Nie 12:39    Temat postu:

madmax napisał:
Robota trzyma poziom, szkoda tylko że nie pokazałeś podwozia.
Czy bak paliwa nie świeci się trochę za bardzo ??


Podwozie pokaże następnym razem. co do lśniącego baku, to zdjęcia były robione dzień po malowaniu, więc lakier jest jeszcze "żywy". Bezbarwny, który stosuje do malowania carbonowych elementów wnętrza przez pierwsze kilka dni po malowaniu jest bardzo lśniący. niestety (a w przypadku baku "stety") po upływie około 2-3 tygodni zaczyna matowieć i robi się taki semi-gloss, więc wówczas wszystko powinno być OK. Właśnie z tego powodu musiałem zrezygnować z tego lakieru przy malowaniu kast modeli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 23 Kwi 2013, Wto 16:33    Temat postu:

Obiecane zdjęcia podwozia:









oraz ukończonego wnętrza modelu. Niestety wnętrze escorta przygotowane przez Tamiyę jest dość ubogie, więc dołożyłem kilka elementów extra od siebie. Wykonałem kosz na kaski oraz same kaski, które zostały oklejone wg filmików z sezonu 1997. Deska rozdzielcza została wzbogacona o trójwymiarowe przełączniki oraz centralkę pilota:























Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 23 Kwi 2013, Wto 17:48, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 23 Kwi 2013, Wto 20:23    Temat postu:

Pięknie się to wszystko prezentuje. Trzymasz wysoki poziom. Ale jak zwykle musi być jakieś "ale", jednak będzie ono w formie pytania. Czy zamierzasz zostawić takie opony jakie są na fotkach? Bo w 1997r. chyba już nikt nie stosowałem pełnego slicka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 23 Kwi 2013, Wto 20:41    Temat postu:

woocasch napisał:
Pięknie się to wszystko prezentuje. Trzymasz wysoki poziom. Ale jak zwykle musi być jakieś "ale", jednak będzie ono w formie pytania. Czy zamierzasz zostawić takie opony jakie są na fotkach? Bo w 1997r. chyba już nikt nie stosowałem pełnego slicka?


Uwielbiam takie "ale" Wesoly
a tak poważnie, to raczej zostawię takie "zdarte" opony, ale w przyszłości zawsze można je zmienić... wiem, że w 1997 nikt nie stosował takiego ogumienia, ale niestety cierpię na deficyt bieżnikowanych opon i nie chciałem generować dodatkowych kosztów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 24 Kwi 2013, Śro 9:28    Temat postu:

Wykonanie środka absolutnie pierwsza klasa, ilość detali i ich wykonanie super robota.

Mojej pytanie jest odnośnie kalki z tyłu tzn. czy nie powinno być tam jeszcze jednej skośnej belki oraz takich dwóch małych poziomych do których mocowane były pasy?? Pytam ponieważ w większości zdjęć z którymi się spotkałem tak to właśnie jest rozwiązane, przy czym zdaję sobie sprawę że model który budujesz jest początkiem kariery Forda z logiem WRC i masa rzeczy jest wzięta z Coswortha.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 24 Kwi 2013, Śro 11:00    Temat postu:

Do kalek była dołączona instrukcja z dokumentacją fotograficzną. Jedno ze zdjęć prezentowało wnętrze samochodu (zdjęcie wykonano przy otwartej klapie bagażnika) Pasy były przymocowane do poziomej belki z tyłu pomiędzy nadkolami jak w moim modelu, żadnych dodatkowych elementów klatki, o których piszesz nie zauważyłem, być może jakieś zmiany w klatce pojawiły się później.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 24 Kwi 2013, Śro 11:34    Temat postu:

Przypuszczałem że taka będzie odpowiedź Biorąc pod uwagę że prace dobiegają końca nie pozostaje mi nic innego jak czekać na finał prac w postaci galerii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 24 Kwi 2013, Śro 11:39    Temat postu:

madmax napisał:
Przypuszczałem że taka będzie odpowiedź Biorąc pod uwagę że prace dobiegają końca nie pozostaje mi nic innego jak czekać na finał prac w postaci galerii.


W sumie widać tą instrukcję na pierwszej stronie mojego wątku, chyba w 4 aktualizacji jest zdjęcie z kalkami i instrukcją. Na górze instrukcji z prawej strony widać ta małą fotkę wnętrza od strony bagażnika. Myślę, że pomimo jej mikrego rozmiaru rozwiewa ona wszelkie wątpliwości Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 24 Kwi 2013, Śro 11:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 24 Kwi 2013, Śro 19:04    Temat postu:

madmax napisał:
Cytat:
Mojej pytanie jest odnośnie kalki z tyłu tzn. czy nie powinno być tam jeszcze jednej skośnej belki oraz takich dwóch małych poziomych do których mocowane były pasy?? Pytam ponieważ w większości zdjęć z którymi się spotkałem tak to właśnie jest rozwiązane, przy czym zdaję sobie sprawę że model który budujesz jest początkiem kariery Forda z logiem WRC i masa rzeczy jest wzięta z Coswortha.


Ja musze sie zgodzic ze slowami kolegi Madmaxa, rowniez spotkalem sie z takimi rozwiazaniami jesli chodzi o klatke bezpieczenstwa... Widzialem je w grze komputerowej DIRT 3, oto pare fotek !

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pojawia sie natomiast jeden problem odnosnie rzetelnosci zrodla takich informacji gdyz sugerujac sie symulatorem rajdowym (swietnym nawiasem mowiac) mozna wysnuc inne wnioski np. kolo zapasowe nie ma tam pasow w przypadku tego konkretnego forda, ale idac dalej w Lanci Delcie kierowca ma pasy bezpieczenstwa a pilot juz nie, auto na rajdy asfaltowe ma nakladki na przednie felgi a w 93 roku byly juz one zakazane... Przyklady mozna mnozyc co jedynie potwierdzilo by fakt ze zetelnosc zrodla jest jest bardzo slaba.
A tak powazniej mowiac z takim rodzajem klatki o jakim pisze kolega Madmax spotkalem sie w N grupowych samochodach np. takim jak ten:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Oraz w A grupowych Fordach ale tylko z roku 1993, pozniej z tego co wiem byly juz takie jak w modelu Piotrka. Moge sie oczywiscie mylic wiec
jesli Madmaxie masz fotki A grupowego forda (powyzej roku 93) z taka klatka to bardzo chetnie bym je zobaczyl bo sam aktualnie zbieram dokumentacje do Escorta.

Odnosnie wnetrza prezentowanego forda to musze przyznac ze przelaczniki w desce robia na mnie wrazenie... Chyba bede musial poprobowac podobnych patentow w budowanej obecnie Toyocie. Kaski wygladaja siwtnie podobnie jak i reszta detali za co oczywiscie naleza sie wielkie brawa.
Jednyna rzecz ktora sugerowal bym Ci aby jescze dopracowac to wydech escorta a mianowicie fajnie i o wiele realistyczniej wygladal by gdybys go troche poprzypalal i przybrudzil. Chodzi mi o zabieg jaki stosuje w moich modelach. Sprubujesz raz a zobaczysz ze warto !

Powodzenia w pracach wykonczeniowych.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin