Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EL MATADOR WRC Cars TOYOTA COROLLA WRC Wielka Brytania '98

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 01 Maj 2013, Śro 13:50    Temat postu: EL MATADOR WRC Cars TOYOTA COROLLA WRC Wielka Brytania '98

Witam wszystkich Kolegów. Dziś prolog mojej relacji z budowy kolejnego modelu z serii: EL MATADOR WRC Cars
Tym razem będzie to chronologicznie drugi samochód w specyfikacji WRC prowadzony przez Carlosa Sainza.
Na początek troszkę historii: po 2 latach spędzony w zespole Forda, Carlos Sainza powrócił do odradzającego się (po aferze "zwężkowej") zespołu TOYOTY. Jak chyba wszyscy wiemy ekipa TTE została ukarana rocznym zakazem startów po wykryciu niewłaściwej (czytaj za dużej) zwężki w układzie dolotowym w silniku Celicy GT-Four ST205, więcej na ten temat można przeczytać tutaj:

[link widoczny dla zalogowanych]

Sezon 1996 toczył się bez udziału fabrycznego zespołu Toyoty, która poświęciła ten czas (i część sezonu 1997) na budowę i testy nowego samochodu - broni, która miała pozwolić powrócić TTE na"szczyt".
Bronią tą została COROLLA WRC:



Nad rozwojem nowej rajdówki pracował mistrz świata z sezonu 1994 Didier Auriol. Spokojne prace rozwojowe w sezonie 1997 dały wymierne korzyści już w pierwszym rajdzie nowego sezonu. Głównymi kierowcami zespołu zostało dwóch mistrzów świata: podwójny (1990 i 1992) Carlos Sainza i wspomniany już Didier Auriol. Pierwszy pełny sezon po powrocie można zaliczyć do udanych, ponieważ TOYOTA CASTROL TEAM zajął w klasyfikacji producentów wysokie 2 miejsce, tracą tylko 6 punktów to Mitsubishi. Corolla w sezonie 1998 zwyciężyła w 3 rajdach: Sainz wygrał Rajd Monte Carlo oraz Rajd Nowej Zelandii, a Auriol dołożył zwycięstwo w Rajdzie Katalonii. Corolla zaliczyła jeszcze 8 drugich miejsc i 2 trzecie lokaty.





Sezon 1999 był dla samego zespołu jeszcze lepszy, ponieważ Toyota została mistrzem świata w kategorii producentów, pokonując takie potęgi jak Subaru i Mitsubishi. Niestety sezon 1999 był pożegnalnym występem w serii WRC.



A teraz kilka słów na temat modelu, których chcę zbudować.
Po dłuższym namyśle i kilku dniach przeglądania internetu, zdecydowałem, że zbuduję model rajdówki, którą Carlos Sainz "otarł się" o swój 3 tytuł mistrza świata, czyli model TOYOTA COROLLA WRC z Rajdy Wielkiej Brytanii:





Dlaczego, właśnie samochód z tego rajdu ?
Rajd Wielkiej Brytanii '98 był ostatnią rundą mistrzostw, rundą, która miał wyłonić mistrza świata. W walce o tytuł liczyło się tylko dwóch kierowców: Carlos Sainz i Tommi Makinen. Makinen na jednym z asfaltowych odcinków urywa prawe tylne koło i zostaje zmuszony do wycofania się z rajdu.

http://www.youtube.com/watch?v=UlGO91SLXDw

Na placu boju pozostaje Sainz, który (Carlos przed rajdem miał tylko 2 punkty straty do liderującego Makinena) musi dojechać do mety zdobywając minimum 3 punkty czyli dojechać na 4 miejscu. Niestety na kilkaset metrów przed końcem ostatniego odcinak zapala się silnik w jego Toyocie:

http://www.youtube.com/watch?v=Sd_gj-3kz7A

marzenia o 3 tytule mistrzowski ulatują z dymem płonącego silnika, mistrzem świata (3 raz z rzędu) zostaje Tommi Makinen

Właśnie dlatego postanowiłem zbudować model z tego rajdu, ponieważ jest on rzadko spotykany, a przede wszystkim łączy się z nim opisana powyżej dramatyczna historia.



Na początek tyle, dość obszernego wstępu Wesoly
W kolejnej aktualizacji postaram się pokazać wszystkie niezbędne do zbudowania projektu podzespoły.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 01 Maj 2013, Śro 18:31, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 01 Maj 2013, Śro 20:17    Temat postu:

Po takim wstępie to fajnie by było jakbyś zrobił model na mini dioramie przedstawiającą sytuację z ostatniego zdjęcia Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 01 Maj 2013, Śro 22:43    Temat postu:

Widze ze moj prolog zaispirowal Cie do napisania wlasnego. I bardzo dobrze bo przynajmniej jest okazja by powspominac stare dobre czasy kiedy rajdy mialy charakter i byly nieprzewidywalne czego swietnym przykladem byla opisywana przez Ciebie koncowka sezonu 98.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 07 Maj 2013, Wto 13:59    Temat postu:

No to żeście chłopaki wymyślili wstępniaki, teraz każdy będzie musiał coś więcej nabazgrolić na początku swoich relacji. Widzę że stół modelarski u Ciebie nie stygnie, ale to dobrze będzie co podpatrywać.
Model Hase dość znany (przynajmniej często spotykany do sprzedaży), wykonanego (i to kiepsko) spotkałem chyba tylko raz, także czekam na początek prac. Mi z sezonu 98 strasznie przypadły do gustu Róże z San Ramo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 07 Maj 2013, Wto 20:27    Temat postu:

Mysle ze ta grafika doda watek humorystyczny do Twojego wstepu...:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 09 Maj 2013, Czw 19:42    Temat postu:

Pierwsza aktualizacja.
Kasta po oszlifowaniu i zaślepieniu wnęki wlewu paliwa w lewym słupku C, została pomalowana podkładem i 5 warstwami bieli. Następnie przez kolejne 3 dni walczyłem z kalkami, których ilość może przyprawić o zawrót głowy
Wesoly , ale jakoś się udało. Po ukończeniu oklejania, kasta została pryśnięta 2 wstępnymi warstewkami bezbarwnego TOPCOAT. Po wyschnięciu, lekkie szlifowanie papierem wodnym i kolejne warstwy bezbarwnego.
Przepraszam, że kasta jest jeszcze zamontowana na mojej "profesjonalnej" podstawce do malowania, ale lakier jest jeszcze świeży.









Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 09 Maj 2013, Czw 22:41    Temat postu:

Po raz kolejny musze stwierdzic ze zazdroszcze tepa wykonywanych prac... I jak zawsze wszystko rewelacyjnie wyglada, parasolki sa swietne !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 31 Gru 2013, Wto 17:08    Temat postu:

Witam po dłuższej przerwie. W związku z przerwą świąteczną postanowiłem powrócić do porojektu Corolli WRC Carlosa Sainza. Poniżej kilka zdjęć dokumentujących aktualny etap prac.

























Jak widać jest już tego całkiem sporo.[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 01 Sty 2014, Śro 11:43, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 02 Sty 2014, Czw 13:30    Temat postu:

Myślałem że zapomniałeś już o modelowaniu... ostatnio coś Twoja obecność na forum ucichła.

Praca jak zwykle trzyma poziom i wszystko wygląda bardzo dobrze.
Przy okazji podpytam o pewne detale czyli o malowanie tej srebrnej "konsoli" - rozumiem że robiłeś ją według instrukcji - pytam bo spotkałem się z oklejeniem jej w carbon i zastanawia mnie które rozwiązanie jest prawidłowe - druga kwestia to wyłożenie "tunelu" od wewnątrz srebrną folią bo tu spotkałem się pierwszy raz z takim rozwiązaniem.

Ostatnia kwestia to masz może jakieś zdjęcia gdzie ta tylna szyba w przegrodzie występuje ?? nie musza być dokładnie z tego rajdu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 02 Sty 2014, Czw 17:58    Temat postu:

Madmax napisal:
Cytat:
Myślałem że zapomniałeś już o modelowaniu... ostatnio coś Twoja obecność na forum ucichła


Ciagnie wilka do lasu !

Witam Szanownego Kolege Piotrka ! Jak widac przerwa nie sprawila ze zapomniales jak sie modeluje... Detale jak zawsze na najwyzszym poziomie - okablowanie, elementy karbonowe i kewlarowe - co tu duzo pisac pierwsza klasa.

Madmax napisal;
Cytat:
wyłożenie "tunelu" od wewnątrz srebrną folią bo tu spotkałem się pierwszy raz z takim rozwiązaniem.


A ja sie spotkalem z takim rozwiazaniem juz nie raz:

[link widoczny dla zalogowanych]

Powodzenia w dalszych pracach !

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 03 Sty 2014, Pią 10:29    Temat postu:

Cofam to co powiedziałem, przejrzałem jeszcze kilka innych fotek i znalazłem jeszcze kilka z tą okleiną.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 03 Sty 2014, Pią 13:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 05 Sty 2014, Nie 20:40    Temat postu:

Kilka nowych elementów:









Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 19 Sty 2014, Nie 12:57, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 12 Sty 2014, Nie 13:45    Temat postu:

Cześć, poniżej kilka zdjęć dokumentujących pracę nad klatką bezpieczeństwa. Klatka jest wykonywana na podstawie dokumentacji fotograficznej przekazanej przez Kolegę Krzyśka szpaku86





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 12 Sty 2014, Nie 13:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 12 Sty 2014, Nie 13:51    Temat postu:

Bardzo cieszy mnie fakt, ze na podstewie moich zdjec tworzy sie tak dokladne i fajne detale ! Super to wszystko wyglada, widze ze juz niebawem final projektu wiec zycze powodzenia w ostatnich pracach !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 16 Sty 2014, Czw 10:42    Temat postu:

Klatka i pasy wyglądają bardzo dobrze - będę miał się na czym wzorować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 19 Sty 2014, Nie 12:51    Temat postu:

Cześć wszystkim...tzn. madmax-owi i szpaku86 Wesoly
Powoli kończę wnętrze Corolli. Aktualnie skończyłem fotele, pasy bezpieczeństwa, okablowanie klatki oraz deskę rozdzielczą. Deska została oklejona carbonem oraz wzbogacona o przyciskami, przełącznikami i linką do wyłącznika bezpieczeństwa.


















[/img]



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 19 Sty 2014, Nie 17:45, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 20 Sty 2014, Pon 17:13    Temat postu:

Piotrze, deska prezentuje sie znakomicie, przelaczniki, karbon czy przewod od hebala wnosza mase realizmu do tej miniatury. Nic tylko podziwiac i podgladac jak co zrobic we wlasnym modelu...

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin