Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

FORD FOCUS RS WRC 2010 Rajd Bułgarii J-M Latvala

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 19 Lip 2012, Czw 17:32    Temat postu: FORD FOCUS RS WRC 2010 Rajd Bułgarii J-M Latvala

Witam wszystkich Kolegów. Dziś chciałbym przedstawić relację z budowy modelu Forda Focusa RS WRC 2010 firmy Simil'r. Model ten to jak narazie jedyny produkt wspomnianej firmy. Jakość wykonania kasty jest porównywalna z modelami Hasegawy. Jeśli chodzi o pozostałe elementy to ich spasowanie pozostawia troszkę do życzenia. Poniżej kilka zdjęć pudełka i jego zawartości:









Producent dał nam do wyboru zbudowanie samochodu jednej z dwóch załóg: 3: Hirvonen - Lehtinen lub 4: Latvala - Anttila. Ja zdecydwałem się na załogę 4: Latvala - Anttila, ponieważ ponowie radzili sobie w sezonie 2010 zdecydowanie lepiej niż Hirvonen - Lehtinen, zajmująć drugie miejsce w całych mistrzostwach.



Budowę modelu rozpocząłem od posklejania kasty, która składa się z 5 elementów: 2 progi, zderzak przedni i tylny oraz reszta nadwozia. Po zmontowaniu wspomnianych elementów okazało się, że powierzchnia tylnego zderzaka nie przechodzi płynnie w błotniki. W ruch poszła biała szpachlówka Tamiya, po oszlifowaniu wspomnianych niedoróbek kasta została pomalowana szarym podkładem 1K (farba polecona przez kolegę BUJONA)











Gdy podkład wysechł, został przeszlifowany i przystąpiłem do odpowiedniego maskowania nadwozia:



W pierwszej kolejności nałożyłem kolor BP Green z palety firmy ZERO:







Następnie zamaskowałem całą kastę pozostawiając tylko prostokąt na dach, który został pomalowany na biało:



Kolejna operacja lakiernicza to (po uprzednim zamaskowaniu białego prostokąta oraz zielonego przodu samochodu) nałożenie koloru Ford Blue również firmy ZERO:




Kasta po wszystkich operacjach z kolorami bazowymi prezentowała się tak:







Po wyschnięciu całości nałożyłem kalki, których rozmiary i ilość wymagają od nas dużo czasu i jeszcze więcej cierpliwości. Mała rada dla wszystkich, którzy mają ten model w planach: kalki są dziełem firmy Cartograf i niestety te największe (mam na myśli kalki z grafiką Abu Dhabi) nie tolerują traktowania płynem zmiękczającym MR. Mark Softer. Najlepiej układać je podgrzewając ciepłym powietrzem (niezawodna suszarka do włosów)
Po nałożeniu kalkomania kasta prezentuje się następująco:





Kilka zdjęć zrobionych w świetle dziennym:







Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 01 Sie 2012, Śro 9:04, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 19 Lip 2012, Czw 21:23    Temat postu:

Pięknie pięknie, do tego momentu chyba nie mam żadnych uwag. Widać, że trafiła Ci się lepsza kasta, bo w innych relacjach widziałem więcej złych uwag na jej temat.

P.S. To nie jedyny model firmy Simil'R, jedyny rajdowy to tak. Pełna oferta firmy jest tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 20 Lip 2012, Pią 9:21    Temat postu:

Zaj.... sta robota Ok! czekam na kolejny postęp prac. Powodzenia.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 20 Lip 2012, Pią 9:22, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 20 Lip 2012, Pią 17:52    Temat postu:

Jak narazie prezetuje sie swietnie, no i jestem pewien ze dalej bedzie rownie dobrze !
Masz moze jakies zdjecia srodka tego focusa? U mnie lezy ten model juz od jakiegos czasu ale jak mam byc szczery to niezdecydowalem sie jeszcze w jakiej kolorystyce chcialbym go wykonac...
Licze na dokladna relacje i zycze powodzenia !!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 20 Lip 2012, Pią 17:53, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 20 Lip 2012, Pią 18:07    Temat postu:

Dzięki chłopaki za dobre słowo. Mam nadzieję, że ten model będzie ozdobą mojej kolekcji i będzie zrobiony nie gorzej niż jego poprzednicy.
Co do pytania o fotki wnętrza Focusa, to niestety nie mam żadnych, ponieważ udało mi się odnaleźć w czeluściach sieci coś takiego:

[link widoczny dla zalogowanych]

myślę, że ten link w zupełności Wesoly wystarczy do dokładnego wykonania wnętrza tej rajdówki.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 20 Lip 2012, Pią 19:11    Temat postu:

Jestes Wielki !! Teraz to ja serdecznie dziekuje... Prawde mowiac to dalem ciala rok temu bo widzialem to auto na zywo w padokach, ale zanim zdazylem do niego dotrzec (a po drodze bylo sporo ciekawych rzeczy do fotografowania) to ford zdazyl mi uciec na os... Jak wrocil to z kolei nie bylo juz pradu w moim aparacie i tyle z dokumentacji focusa...
A model na pewno bedzie godny Twojej kolekcji, karbonu jest tam sporo a Ty jako spec od takiego oklejania bez problemu zrobisz z niego kolejne cacko !!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
subaroman




Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ustron, Cork EIRE

PostWysłany: 21 Lip 2012, Sob 13:45    Temat postu:

Witam.
Fajny modelik na warsztat wrzuciles, jak widze. Dobrze, ze zaczales budowe, bede mial na kim sie wzorowac, bo tez zaczynam budowe tego Forda. Poki co efekt prac na wysokim poziomie. Tak trzymac!!

p.s.
kalki na 307 doszly juz do Ciebie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 23 Lip 2012, Pon 20:23    Temat postu:

Witam wszystkich, dziś kolejna mała aktualizacja w relacji z prac na Focusem RS WRC 2010, czyli kolejny odcinek z serii: "Wiedz, że coś się dzieje..."
Na początek zdjęcie pomalowanych i oklejonych drzwi rajdówki, wlotu powietrza do kabiny oraz lotki nad tylną szybą:



Następnie posklejana i pomalowana kolorem Pure White klatka bezpieczeństwa:



A teraz elementy, które wzbudziły u mnie mieszaninę politowania, smutku, złości a przede wszystkim żalu do firmy Simil'r, czyli odbłyśniki reflektorów:



Jak Koledzy sami widzą, wyglądają po prostu żałośnie Wsciekly

Na szczęście miałem kilka pozostałości po budowie SUBARU IMPREZY WRC S12B, do którego jak wiemy potrzebowałem dawcy organów w postaci IMPREZY WRC Monte-Carlo 2005 firmy TAMIYA. Rzecz jasna Wersja S10 i S12/S12B mają zupełnie inne reflektory, więc postanowiłem wykorzystać bezużyteczne (do tego momentu) odbłyśniki z wersji S10. Po odpowiednim oszlifowaniu i wymodelowaniu ramek oraz wspomnianych odbłyśników, otrzymałem taki oto efekt:





Uważam, że teraz to jest właśnie "TO" reflektory po takiej przeróbce prezentują się niezwykle bojowo a przede wszystkim bardziej naturalnie.

Kolejne elementy to osłony pod silnik i tylni dyferencjał oraz zawieszenie:



A teraz kilka zdjęć płyty podłogowej z założonym zawieszeniem, wałem napędowym oraz wydechem. Na tarcze hamulcowe pójdą jeszcze nakładki fototrawione, ale na te elementy w tej chwili jeszcze oczekuje. Gdy już założe te elementy postaram się dodać kilka fotek kolumn McPherson'a.









Zwracam uwagę wszystkich na bajeczne odwzorowanie krzywizny tylnych nadkoli, które wyglądają bardzo dziwnie:



Na koniec dzisiejszej aktualizacji, dwie fotki przedstawiające pierwszą przymiarkę kasty do płyty podłogowej. Myślę, że wygląda zachęcająco:





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 05 Sty 2013, Sob 16:06, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 24 Lip 2012, Wto 11:15    Temat postu:

To nadkole rzeczywiście wygląda dziwnie - nie myślałeś żeby je jakoś poprawić etc ??
Przy reflektorach zrobiłeś kawał bardzo dobrej roboty, wyglądają świetnie, zresztą jak cała reszta.
Jak tak patrzę na zawieszenie z tyłu to wydaje się bardzo delikatne ale może to tylko wrażenie.
Czekam z niecierpliwością na postępy prac, szczególnie wykonania środka - tgw to dość ekspresowe tempo składania mimo to robota pierwsza klasa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 24 Lip 2012, Wto 16:00    Temat postu:

Reflektory i sam pomys - pierwsza klasa !! Mimo ze to nie subaru to fani tej marki moga byc zadowoleni bo uzywasz czesci tych zacnych maszyn, tylko sprawdz zarowki zeby byly merytorycznie poprawne z tymi uzywanymi w S10 (hahaha)...
Reszta wyglada super, ja tez jak ogladalem pierwszy raz dokladniej zawieszenie tego forda to wydalo mi sie strasznie "lewiotawe" ... Dyferek taki maly, wachacze cieniutkie, to nie to samo co stare poczciwe evo 6 czy 206-stki... No ale niestety takie samochody teraz mamy na odcinkach specjalnych...

Pozdrawiam !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 24 Lip 2012, Wto 18:49    Temat postu:

Zapomniałem dodać że ładna armia C4 się szykuje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 25 Lip 2012, Śro 20:30    Temat postu:

Cześć, dziś kilka fotek dokumentujących moje wczorajsze zmagania ze spojlerem Focusa. Dolny płat został oklejony 9 kawałkami carbonu (ten element był zdecydowanie łatwiejszy w oklejaniu)
Górna część spojlera, to składanka-wyklejanka składająca się z 15 kawałków carbonu. Całość została wzbogacona o odpowiednie kalki i polakierowana kilkoma warstwami lakieru bezbarwnego.
Powiem szczerze, że ten spojler stanowił dla mnie dużo większe wyzwanie niż poprzednie elementy tego typu, ale myślę, że efekt końcowy jest więcej niż zadowalający.

W chwili robienia zdjęć lakier był jeszcze "żywy" więc całość została tylko pasownie połączona. Po całkowitym wyschnięciu obu elementów, spojler zostanie sklejony w całość.















Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 01 Sie 2012, Śro 9:05, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ccsrally




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw

PostWysłany: 25 Lip 2012, Śro 21:05    Temat postu:

Prace idą w ekspresowym tempie. Wrażenie robią lampy i spojler. A jak twoje wrażenia co do modelu? bo na inny forum spotkałem się że to totalna porażka buda skrzywiona nie pasująca do podwozia i potężne nadlewki itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 25 Lip 2012, Śro 21:18    Temat postu:

Powiem szczerze, że ten model przy cenie w sklepach internetowych rzędu 42Euro, niestety nie jest wart moim zdaniem więcej niż połowę tej kwoty. Tylni zderzak nie przechodzi płynnie w błotniki, drzwi trzeba indywidualnie dopasowywać, zawieszenie to też nieporozumienie, żeby wkleić tylne musiałem skracać obie półosie o dobre 2mm, żeby w ogóle poskładać całość do kupy. Mimo tych wszystkich niedoskonałości, model po wykonaniu wszystkich tych prac zaczyna nabierać naprawdę zachęcającego kształtu, ale tak jak pisałem nie jest wart aż takich pieniędzy. Ja się skusiłem, ale wątpię żebym zdecydował się składać jeszcze jeden egzemplarz. Jakośc wykonania stoi na dość niskim poziome, dziś mogę powiedzieć, że Citroen C4 WRC z Heller jest zdecydowanie lepiej zaprojektowanym i wykonanym modelem do sklejania niż Focus Simil'r, a koszt takiego C4 to około 90 zł, czyli ponad połowę mniej niż Focus.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 25 Lip 2012, Śro 21:19, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 26 Lip 2012, Czw 9:26    Temat postu:

No przy spojlerze odwaliłeś znakomitą robotę, wiem jakie to trudne bo kiedyś męczyłem się ze spojlerem przy Imprezie Verva. No i w końcu kolor tego carbonu jest ciemniejszy niż ostatnio.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 26 Lip 2012, Czw 10:23    Temat postu:

Dziki chłopaki za uznanie. Co do poziomu trudności w oklejaniu tego spojlera, to muszę powiedzieć, że mam za sobą taką sama operacje z dwiema sztukami do SUBARU IMPREZA WRC S10 i S12B i tam było mimo wszystko troszkę łatwiej, ponieważ szablony były bardziej proste. Tak czy owak, to oklejanie spojlera w Imprezach S10 czy w tym Focusie to naprawdę duże wyzwanie i mam dużo szacunku i uznania do wszystkich, którzy takiemu wyzwaniu sprostali (o ile się nie mylę to na naszym forum pierwszym modelarzem, który okleił spojler Imprezy był kolega madmax)
Jeśli chodzi o odcień carbonu, to ten rzeczywiście jest troszkę ciemniejszy niż poprzednie, które używałem, jednak następnym razem chciał bym użyć ciemniejszego lub pomalować go "dymem" jak sugerował kolega madmax, ale to już przy następnej okazji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 26 Lip 2012, Czw 10:30, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 26 Lip 2012, Czw 10:50    Temat postu:

Piękna robota!
A jak ma się sprawa spasowania i realizmu spojlera? Z relacji na AF można było wywnioskować, że jego kształt jest mało realistyczny, ale na Twoich zdjęciach prezentuje się bardzo dobrze. Robiłeś w nim jakieś poprawki?

P.S. Masz abójcze tempo Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 26 Lip 2012, Czw 16:00    Temat postu:

Moge sie jedynie powtorzyc, ale robota pierwsza klasa. Co do przydymienia spojlera w przypdaku forda to dobrze ze tego niezrobiles, gdyz w focusie i fiestcie karbon byl jasniejszy. Na potwierdzenie fotka ktora zrobilem w zeszlym roku :



Tak ze jest idealnie !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 26 Lip 2012, Czw 19:31    Temat postu:

No to z odcieniem wstrzeliłem się (przez przypadek) prawie idealnie Wesoly
Jeszcze raz dzięki Panowie za pochwałę pracy przy spojlerze.
Co do wyglądu spojlera, to nie mam uwag, moim zdaniem jego odwzorowanie jest OK (przeglądałem kilkanaście zdjęć Focusa z tego właśnie rajdu i nie dopatrzyłem się jakiś błędów w jego kształcie) Jedyne co trzeba poprawić to oszlifować troszkę duże nadlewki łączące z ramkę i lekko pocienić pionową ściankę dolnego płata( ten z napisem M-Sport)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 26 Lip 2012, Czw 19:34, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
subaroman




Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ustron, Cork EIRE

PostWysłany: 27 Lip 2012, Pią 0:26    Temat postu:

Witam.
Robota klasa!! Naprawde jestem pelen uznania za wlozona prace. Oponki, ktore Ci wyslalem, to do tego Focusa beda?

Pozdrawiam!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 29 Lip 2012, Nie 12:55    Temat postu:

Witajcie Koledzy. Dziś kolejna aktualizacja. Powoli kończę wnętrze modelu. Po malowaniu, okleiłem fotele carbonem z zestawu i kalkami SPARCO, pomalowałem deskę rozdzielczą oraz kolumnę kierowniczą, na samą kierownicę położyłem kawałek carbonu, tą samą kalką okleiłem obudowę wskaźników oraz panel centali na tunelu. Carbonem potraktowałem również dźwignę ręcznego. Będą jeszcze montowane pasy z klamerkmi, ale niestety jeszcze na nie czekam (podobnie jak na tarcze hamulcowe) We wnętrzu pojawi się jeszcze materiałowy kosz na kaski ale dopiero po zamontowaniu pasów. Poniżej kilka zdjęć tego co ostatnio zrobiłem:















Na koniec dzisiejszej aktualizacji, kilka fotek podłogi z założoną kastą:











Klatka będzie jeszcze poddawana małym poprawkę, bo nie jest jeszcze posklejana. Będę jeszcze ją gdzieniegdzie malował na biało.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 01 Sie 2012, Śro 9:06, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 29 Lip 2012, Nie 16:19    Temat postu:

Wyglada bardzo fajnie, mam jednak male pytanie: masz zamiar dorabiac lopatke do zmiany biegow przy kierownicy, bo panowie z Simil'r o tym szczegole zapomnieli...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 29 Lip 2012, Nie 18:14    Temat postu:

Tak, muszę jeszcze wkleić ten element, w sumie jest ta łopatka bardzo podobna jak w Imprezach WRC, tylko troszkę większa.

Dzięki za czujność Kolego Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 29 Lip 2012, Nie 18:44, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 30 Lip 2012, Pon 9:17    Temat postu:

Ochraniacze na klatkę były w zestawie czy dorabiałeś ?? jeśli tak to z czego ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 30 Lip 2012, Pon 9:31    Temat postu:

Ochraniacze na klatce na belkach nad fotelami niestety nie znajdują się w zestawie z modelem. Ja wykonałem je z czarnej gumowej rurki grubościennej. Po przycięciu na odpowiednią długość, odciąłem pasek szerokości około1,2mm wzdłuż jej osi. Taki ochraniacz nasunąłem na belkę klatki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 05 Sie 2012, Nie 12:31    Temat postu:

Powoli do przodu. Mała przymiarka spojlera, część tylna wnętrza wyłożona pionowymi białymi "blachami". Kasta po 4 warstwie lakieru bezbarwnego, ale to jeszcze nie koniec Wesoly













Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 09 Sie 2012, Czw 19:48    Temat postu:

Powolutku do końca. Dziś jedna fotka modelu z założoną kastą na podwozie. Powiem szczerze, że mam coraz bardziej dość tego "przekleństwa modelarzy" Wesoly ale mam nadzieję, że jakoś dotrwam doi szczęśliwego końca. Model zaczyna nawet ładnie wyglądać, ale wszystkie jego elementy wymagają dopasowania. W tej chwili drzwi modelu są tylko lekko wklejone do nadwozia, ponieważ podczas zakładania na płytę podłogową musimy dość mocno rozchylić boki kasty, żeby wycięcia w boczkach drzwiowych przeszły obok rur klatki bezpieczeństwa. Dlatego słupki b drzwi będą wklejane na stałe dopiero na samym końcu. Kolejna sprawa to szyby, które są za małe, żeby przednia szczelnie wypełniała otwór musiałem bardzo mocno ścisnąć słupki a uprzednio potraktowane klejem. Dopiero po tej operacji jakoś udało się zlikwidować szczeliny, które jeszcze dodatkowo zapuściłem klejem i pomalowałem na czarno. Co do bocznych szybek z tyłu, to po ich przyłożeniu ściśle do słupka b drzwi okazało się, że powstaje niewielki otwór pomiędzy nią a słupkiem c, ale tą niedoróbkę da się w miarę łatwo poprawić.

Powiem tak: widziałem osobiście 4 sztuki tego modelu jeszcze w wypraskach i każdy z nich jest inny: albo za mały zderzak w stosunku do nadwozia, albo krzywa kasta, albo za małe lub za duże drzwi itd. itp.
A kalki na przednie reflektory są dlatego takie duże, żeby zamaskować szczeliny pomiędzy kloszem a nadwoziem, ale mimo wszystko model naprawdę cieszy oczy. Do końca zostały jeszcze detale: kalki na szyby, emblematy, zapinki, antenki oraz wstawienie metalowych nakładek na tarcze hamulcowe. Model wymaga jeszcze kilku retuszy, ale pozwoliłem sobie zamieścić jedno zdjęcie, jak to wygląda teraz:


A właśnie, zapomniałem dodać, że boczne i tylna szyba zostały oklejone zielonkawą folią przeciwsłoneczna, tak jak to miało miejsce podczas Rajdu Bułgarii 2010.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 09 Sie 2012, Czw 19:50, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 10 Sie 2012, Pią 15:43    Temat postu:

No i co by tu napisać? Tylko tyle, że podziwiam Twoje tempo prac z tym modelem i to jaki dobry rezultat osiągnąłeś.
Co do naklejek na reflektorach przednich to być może są takie duże nie tylko po to żeby zamaskować niedoskonałości modelu, ale także dlatego, że oryginał miał identyczne naklejki imitujące facelifting Focusa, którego wersja rajdowa nigdy nie przeszła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 10 Sie 2012, Pią 18:28    Temat postu:

Dzięki kolego za miłe słowa. Co do naklejek na reflektorach to wiem, że wersja rajdowa nie była poddawana liftingowi, ale moim zdaniem firma Simil'r troszkę je przewymiarowała. Ja z kolei po oględzinach kloszy postanowiłem wspomnianych naklejek nie zmniejszać, ponieważ (jak już pisałem wcześniej) spasowanie kloszy do kasty pozostawia wiele do życzenia.
Jeśli chodzi o tempo, to rzeczywiście idzie mi z tym modelem dość szybko, ponieważ chcę go skończyć, żeby móc odpocząć od tego "przekleństwa" i w miarę szybko zebrać siły na kolejne projekty Wesoly
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 11 Sie 2012, Sob 14:17    Temat postu:

Witam, dziś mała aktualizacja przed ostatecznym ukończeniem modelu. Miniatura została uzupełniona o brakujące kalki na szybach, zostały przyklejone zapinki oraz antenki, nałożyłem kalki na opony. Niestety samochód nie posiada jeszcze emblematów na atrapie chłodnicy oraz klapie bagażnika, ponieważ będę naklejał stickery, na które nadal oczekuje. Poniżej kilka zdjęć jak prezentuje się model z wyżej wspomnianymi elementami.













Po otrzymaniu brakujących detali, zostaną one niezwłocznie Wesoly zamontowane, a następnie wykonam zdjęcia do galerii.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 11 Sie 2012, Sob 20:09, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 12 Sie 2012, Nie 11:52    Temat postu:

Z czego jest zrobiona ta folia na szyby?? kupowałeś jakąś specjalnie czy to jakiś "domowy" patent.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 12 Sie 2012, Nie 13:25    Temat postu:

Folia na szybach, to pozostałość z zestawu SUBARU IMPREZY WRC '98 SAFARI TAMIYA. W jednym z pudełek z takim modelem, miałem 2 arkusze takiej folii. Zdaję się, że Kolega Seweryn pisał, że można z dobrym rezultatem wkleić folie , którą przyklejają na szyby tunerzy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 12 Sie 2012, Nie 13:25, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
subaroman




Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ustron, Cork EIRE

PostWysłany: 14 Sie 2012, Wto 21:18    Temat postu:

Witam.
No modelik bedzie przepiekny. Zdecydowany rodzynek w kolekcji.
Koncz go ladnie i wklejaj galeryjke, bo musze miec na czym sie wzorowac przy mojej Foce Wesoly

Pozdrawiam!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin