|
dla strugających w domowym zaciszu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seweryn
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 14 Mar 2010, Nie 12:23 Temat postu: Mitsubishi Lancer Evo IV Rajd Katalonii 1997 Tamigawa |
|
|
Rozpoczynam budowę Mitsubishi Lancera Evo IV którym Tommi Makinen wygrał swój pierwszy rajd asfaltowy - Katalonię 1997, mała przerwa od nascarów. Model będzie budowany z dwóch - Hasegawa Evo IV z którego wykorzystam karoserię i cały zewnętrzny osprzęt tupu lusterka, spojlery itp oraz model Evo V Tamiyi który posłuży za dawcę zawieszenia oraz wnętrza. Model Hasegawy posiada wnętrze jeszcze chyba od Galanta, całkowicie niezgodne z rzeczywistym, natomiast Tamiya posiada wnętrze prawie odpowiednie - przerobić trzeba deskę rozdzielczą.
Obiekt:
Zestawy:
Kalkomanię na Rajd Katalonii udało się kupić od forumowicza:
Budowę zacząłem od dopasowania podwozia Tamiyi do nadwozia Hasegawy, należało odciąć po kilka milimetrów z każdej strony. Podwozie na surowo krawędzie bedą jeszcze obrabiane )
Na zdjęciu górne po modyfikacji, dolne orginał Tamiya.
Podwozie ładnie się wpasowało:
Kolejnym problemem będzie zmieszczenie kół, w obecnym stanie koła wystają po 3mm poza obrys.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Seweryn dnia 14 Mar 2010, Nie 12:25, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 14 Mar 2010, Nie 13:47 Temat postu: |
|
|
No Panie kolego, zasiadam w pierwszym rzędzie. Projekt bardzo ambitny i wymagający, ale z Twoimi umiejętnościami nie martwię się o efekt końcowy. Fajnie, że powróciłeś do rajdówek i to od razu z jakim rozpędem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 15 Mar 2010, Pon 20:21 Temat postu: |
|
|
Szykuje się kolejny oryginalny projekt
Co do kół to spróbuj na początek zeszlifować trochę tarcze hamulcowe (chodzi mi o ten element który jest w środku - ja skorzystałem z tego rozwiązania gdy chciałem włożyć felgi i opony Tami do modelu Hase
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seweryn
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 22 Mar 2010, Pon 18:32 Temat postu: |
|
|
Walka z dopasowaniem podwozia i zawieszenia trwa. Po zmontowaniu na chwile obecną wygląda to jak na zdjęciach.
Koła wystaja około 1,5-2mm poza obrys. Pomysła miałem na to taki, że zmniejszyłem dystatns od felgi do tarczy o 2mm, ale to z kolei spowodowało to, że felga oparła sie na amortyzatorach. mysle, że trzeba będzie w 3 miejscach skrócić o 0,5mm i będzie OK.
Walczę dalej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Seweryn dnia 22 Mar 2010, Pon 18:32, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seweryn
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 04 Kwi 2010, Nie 12:15 Temat postu: |
|
|
Prace nad zawieszeniem zakończone:
Uważam, że jest wystarczająco nisko i koła są wystarczająco schowane w nadkola. Zostawiłem sobie jeszcze mały margines do ewentualnej korekty dystansami, ale to juz podczas ostatecznego montażu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Seweryn dnia 04 Kwi 2010, Nie 12:16, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RCM_T
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 05 Kwi 2010, Pon 20:35 Temat postu: |
|
|
Powiem Ci że jak dla mnie to odwaliłeś kawał super roboty przy zawieszeniu, jest na moje oko idealnie. Czekam na dalsze prace bo chyba sam będę coś takiego składał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seweryn
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 15 Kwi 2010, Czw 14:26 Temat postu: |
|
|
Konwersja prawie zakończona Klatka bezpieczeństwa dopasowana do nadwozia, trzeba jeszcze tylko przerobić boczki bo trochę nie pasują i obniżyć deske rozdzielczą oraz dopasować do niej przednią klatkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Seweryn
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: 18 Kwi 2010, Nie 17:23 Temat postu: |
|
|
Lecimy dalej, przód modelu hasegawy wymaga przemodelowaniu, wstępne prace już wykonane. Otwory zostały wycięte, pozostaje je wykończyć i wymodelować zderzak. Zmiany wymaga kształt zaślepek halogenów oraz otworu przed chłodnicą.
Karoseria niestety wymaga sporo pracy, ale warto się pobawić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|