Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mitsubishi Lancer EVO VII WRC Mäkinen Mannisenmäki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 27 Mar 2017, Pon 12:32    Temat postu: Mitsubishi Lancer EVO VII WRC Mäkinen Mannisenmäki

Witam wszystkich w moim nowym warsztacie, w którym w miarę możliwości czasowych (a z tym bywa różnie) przedstawię wam budowę kolejnego Lancera. Nie wiem dlaczego ale jakoś ostatnio ciągnie mnie do budowania konstrukcji spod znaku trzech diamentów, może to dlatego że będzie to kolejne malowanie fajkowe.
Rajdówkę której miniaturę będę chciał zbudować jest Mitsubishi Lancer VII WRC z debiutu tego auta czyli 43. Rallye Sanremo - Rallye d'Italia 2001 - wybór padł dokładnie na ten rajd i malowanie z kilku powodów - debiut odbył się na cztery rajdy przed końcem sezonu co jest dość nietypowym rozwiązaniem, kolejna rzecz jest taka że chciałem mieć koniecznie to auto z Tomim za kierownicą, następną rzeczą jest to że zawsze lubiłem Rally San Remo a ostatnim czynnikiem wyboru było oczywiście Marlboro. Niestety debiut tego auta nie wypadł zbyt okazale ponieważ Big MAC notował czasy w drugiej dziesiątce a rajd zakończył na ostatnim oesie urywając koło, druga załoga Mitsubishi Loix/Smeets zakończyła rajd na 16 msc. w generalce. Kolejny rajd na Korsyce był jeszcze gorsz w wykonaniu Tomiego bo zakończył się mocnym dzwonem i niewiele brakowało a auto skończyło by lotem w przepaść, wypadek ten był też niejako końcem kariery wieloletniego pilota Makinena Risto Mannisenmakiego.

Docelowo model ma przypominać ten egzemplarz

[img]
[link widoczny dla zalogowanych]

Model będzie pudełkowym zestawem Tamiya (TAM24257) - na pewno też tradycyjnie pojawi się spora ilość carbonu oraz pasy bezpieczeństwa.
Model niezbyt często pokazywany dlatego mały inbox pudełka




















Zestaw blaszek jest dedykowany do tego modelu i pochodzi od Hobby Desing a dodatkowy zestaw kalek pochodzi od Decal Pool (DP073)


Niedługo pierwsza aktualizacja.
Pozdr
Maciej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 17 Gru 2017, Nie 14:22, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHAOS




Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Duisburg/ Kluczbork

PostWysłany: 27 Mar 2017, Pon 13:25    Temat postu:

Witaj- bardzo fajny modelik się szykuje - widzę ze klosze już w kolorze wyszły orginalnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tutek




Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 27 Mar 2017, Pon 14:19    Temat postu:

Fajny projekt, ciekawe auto, będę na pewno śledził Twój warsztat.

Ciekawe jak potoczyłyby się losy mistrzostwa, gdyby Mitsubishi zdecydowało się dokończyć sezon modelem Evo 6.5.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
woocasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 27 Mar 2017, Pon 14:50    Temat postu:

Przysiadam do obserwowania, bo znając Ciebie to będzie na co popatrzeć Wesoly

Tutek napisał:
Ciekawe jak potoczyłyby się losy mistrzostwa, gdyby Mitsubishi zdecydowało się dokończyć sezon modelem Evo 6.5.

Nie lubię tak gdybać, tym bardziej, że to był szalony sezon. Z dzisiejszej perspektywy wydaje się to aż niemożliwe, żeby zdobyć tytuł i wygrać tylko jeden rajd w sezonie. Grönholm miał wtedy na koniec sezonu 36 punktów, z czego 30 z trzech wygranych rajdów, McRae podobnie. Więc prawdopodobnie Mäkinen uciułałby te 3pkt i większą ilością zwycięstw zdobyłby tytuł przed Burnsem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 27 Mar 2017, Pon 20:18    Temat postu:

No ładnie...jakiś wysyp się zrobił Miśków na forum, ale to i bardzo dobrze bynajmniej dla mnie bo jestem fanem tej rajdówki.
Zasiadam i obserwuję Maćku Twoje poczynania. Będę bacznie śledził warsztat....nie wiem kiedy to ja zasiądę do swoich Miśków, ale się ich uzbierało od Galanta przez EVO III, IV. V, VI, 6,5, VII, WRC 2005 kończąc na X R4 Kościuszki.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 29 Mar 2017, Śro 19:11    Temat postu:

Pomimo że warsztat w zasadzie nawet mnie ruszył cieszy mnie jego zainteresowanie, mam tylko nadzieję że wykonanie będzie równie na wysokim poziomie.

CHAOS napisał:
widzę ze klosze już w kolorze wyszły orginalnie
Z tego co zauważyłem to modele rajdowe od Tamiya od rocznika 2001 już mają fabrycznie zrobione klosze - wyjątkiem są tylko 206 ale w tym wypadku w zasadzie tylko kalki ulegają zmianie.

powerpablo napisał:
nie wiem kiedy to ja zasiądę do swoich Miśków, ale się ich uzbierało od Galanta przez EVO III, IV. V, VI, 6,5, VII, WRC 2005 kończąc na X R4 Kościuszki.ł
No ja z tej listy mogę wykreślić dwie pozycje... ale musiał bym też dodać jedną V po w planach mam dwie Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 29 Mar 2017, Śro 19:12, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 03 Kwi 2017, Pon 12:28    Temat postu:

Jak zwykle przed przystąpieniem do prac nad modelem postanowiłem przyjrzeć się zdjęciom oryginalnej rajdówki oraz przejrzeć instrukcję daną przez producenta - nasunęły mi się dwa pytania, ponieważ dokumentacja zdjęciowa nie daje jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie:
1) Czy klosze przednich świateł powinny być w carbonie?? czy też nie ??

2) W instrukcji natknąłem się na błąd dotyczący boczków modelu które producent każe malować na czarno - moim zdaniem o ile drzwi powinny być tak pomalowane o tyle boczna "karoseria" powinna być koloru wnętrza auta czyli biała - i tu pojawia się problem ponieważ "tylną półkę" producent również każe malować na czarno - z mojej wiedzy dot. budowy aut rajdowych wydaje mi się że ten element powinien być pomalowany jednak na biało pod kolor wnętrza - niestety modelarze których prace widziałęm wcześniej malują ten element różnie, raz na biało raz na czarno tak że prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu tej kwestii
tu wycinek z instrukcji z zaznaczonymi elementami o których pisałem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 17 Gru 2017, Nie 14:23, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BuJoN
MoD



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielawa

PostWysłany: 03 Kwi 2017, Pon 15:54    Temat postu:

Co to boczków to tez wydaje mi się że część karoserii powinna być w kolorze białym. Natomiast z tylną półką już nie jest tak prosto. Najlepiej byłoby znaleźć zdjęcia z widocznym elementem. Mnie się wydaje że w EVO 7 półka była carbonowa a nie wykonana z blachy. Poszukam zdjęć dla pewności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 03 Kwi 2017, Pon 22:39    Temat postu:

Wg. mnie boczek tylnych drzwi jak i półka - czarny półmat, prawdopodobnie carbon.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Powodzenia w budowie.

Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CHAOS




Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Duisburg/ Kluczbork

PostWysłany: 03 Kwi 2017, Pon 23:29    Temat postu:

ja pitole wy to macie foty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 04 Kwi 2017, Wto 10:10    Temat postu:

krzysiekg napisał:
Wg. mnie boczek tylnych drzwi jak i półka - czarny półmat, prawdopodobnie carbon.
To że boczki będą zarówno z przodu jak i z tyłu w carbonie to wiedziałem i tak chciałem zrobić - zwróciłem tylko uwagę że Tamiya każe cały ten element malować na czarno ale jak potwierdza drugie zdjęcie "obramowanie drzwi" powinno być białego koloru. Półkę tak jak podpowiadasz też zrobię w carbonie i jak widzę nie trzeba w niej nic wycinać (niektórzy wycinają w niej dwa okrągłe miejsca) Krzysztof dzięki za pomoc.

temat świateł też się wyjaśnił
[link widoczny dla zalogowanych]
choć z tego zdjęcia wynika że powinny być w carbonie
[link widoczny dla zalogowanych]

Dodatkowo na forum autoklub kolega MlodyGT uraczył mnie takimi filmami
https://www.youtube.com/watch?v=fqQ_RbyFzMU
https://www.youtube.com/watch?v=yLeRqin4WhY
https://www.youtube.com/watch?v=9dzdKBltRjY


CHAOS napisał:
ja pitole wy to macie foty
Lata zbierania dokumentacji Wink - ja te zdjęcia też mam ale nie w tak dobrej rozdzielczości i po prostu nie byłem pewien.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 04 Kwi 2017, Wto 10:53, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 04 Kwi 2017, Wto 17:50    Temat postu:

Maćku.....to są dwa różne reflektory.
Jeśli zdecydujesz się dać szkło to czarny mat i soczewki natomiast umownie bez szkła i same soczewki bez kierunków wówczas należałoby okleić kalką, lecz Ciebie bardziej dotyczy ta pierwsza wersja, gdyż reflektory masz pudełkowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 04 Kwi 2017, Wto 18:51    Temat postu:

powerpablo napisał:
Maćku.....to są dwa różne reflektory.
Jeśli zdecydujesz się dać szkło to czarny mat i soczewki natomiast umownie bez szkła i same soczewki bez kierunków wówczas należałoby okleić kalką, lecz Ciebie bardziej dotyczy ta pierwsza wersja, gdyż reflektory masz pudełkowe.
Obydwa zdjęcia są ze szkłem Wink - to drugie jest z Rajdu Niemiec 2002 (auto nr #8 ) więc późniejszej wersji (nie znalazłem żadnego innego zdjęcia żeby reflektory były bez szkieł z tego rajdu ani z żadnego innego z 2002r.)
Mimo to raczej będę sugerował się pierwszym zdjęciem bo jest z wcześniejszego okresu (dodatkowo znalazłem je bodaj na stronie Mitsubishi), ponadto jak zauważyłeś same klosze mają pewne różnice więc i materiał z których zostały wykonane też mógł uledz zmianie.

Tu jeszcze jedna fotka gdzie widać tylną półkę która jest ciemnego koloru (rajd co prawda późniejszy a w tym wypadku ten element raczej nie uległ zmianie)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 17 Gru 2017, Nie 14:24, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
holo




Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kiedyś Gdynia

PostWysłany: 05 Kwi 2017, Śro 20:14    Temat postu:

Heja. Fajny projekt. Na autoklubie trochę się rozwinąłem nt. lamp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 05 Kwi 2017, Śro 21:05    Temat postu:

holo napisał:
Heja. Fajny projekt. Na autoklubie trochę się rozwinąłem nt. lamp.
Ano rozwinął się, najwięcej wyjaśnił kolega o podobnym nicku do Twojego Wink ale to pewnie czysty przypadek Wink
To może wklej i tu co tam napisałeś, może komuś z kolegów też się to przyda


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 05 Kwi 2017, Śro 21:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 05 Kwi 2017, Śro 21:46    Temat postu:

madmax napisał:
holo napisał:
Heja. Fajny projekt. Na autoklubie trochę się rozwinąłem nt. lamp.
Ano rozwinął się, najwięcej wyjaśnił kolega o podobnym nicku do Twojego Wink ale to pewnie czysty przypadek Wink
To może wklej i tu co tam napisałeś, może komuś z kolegów też się to przyda


Warto takie myśli i przemyślenia wklejać i tu abyśmy my wszyscy mogli z tego skorzystać.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
holo




Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kiedyś Gdynia

PostWysłany: 05 Kwi 2017, Śro 22:21    Temat postu:

Przypadek Mruga


Powęszyłem trochę, bo dawniej się tym interesowałem trochę bardziej i coś tam pamiętam.

Lancer WRC pierwszej generacji zadebiutował pod koniec sezonu 2001 (San Remo) i w tymże występował z lampami zbliżonymi do cywilnych, ale z czarnym wnętrzem.

SR:






UK:



Co do tylnych drzwi - to chyba jest wytłoczka karbonowa na nich:


W 2002 od Monte, światła się trochę zmieniły i były prawdopodobnie z karbonu, ale stylizowane na cywilne:



W Finlandii zadebiutowała nowsza ewolucja lancera WRC w tamtym czasie nazywana WRC2, ale na testach miała jeszcze "stare" lampy:




Z Finlandii jeszcze zdjęć nie znalazłem, ale w Niemczech były już lampy z dwiema tylko soczewkami, bez zaślepki:





No ale, na tym zdjęciu co wkleiłeś wcześniej i na tym wygląda, jakby klosz był zdejmowany, albo odpadł:



San Remo:





UK:







Być może mam coś więcej w domu, ale to dopiero pod koniec maja niestety byłoby osiągalne Smutny

W razie co, to służę wiedzą na temat starych wurców.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez holo dnia 05 Kwi 2017, Śro 22:23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 05 Kwi 2017, Śro 22:49    Temat postu:

No to i ja przepisze co tam nabazgroliłem

holo dzięki wielkie z super wytłumaczenie Uwaga Uwaga Uwaga
Zamiast skupiać się na materiale zupełnie nie zwróciłem uwagi na wewnętrzny kształt tych lamp a jak widać były ich trzy różne wersje. Najgorsze jest to że model bazowy z którego będę korzystał jest wersją z Monte Carlo 2002 a tam już były światła po lifcie więc pojawia się mały problem z niezgodnością do tego co chce zrobić i niestety ta niezgodność prawdopodobnie zostanie (raczej wątpię żebym kupował cywila tylko wyłącznie dla tych kloszy)

Na Fince była druga wersja świateł





PS. Mała moja uwaga jako moda - pamiętaj o rozmiarze zdjęć żeby nie przekraczać 1024 - w tym wypadku to odpuszczę bo chodzi o dokumentację - tak technicznie na przyszłość Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
holo




Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kiedyś Gdynia

PostWysłany: 05 Kwi 2017, Śro 22:56    Temat postu:

Polecam się. A o rozmiarze będę pamiętał. Wszak mówią, że rozmiar ma znaczenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 28 Maj 2017, Nie 22:54    Temat postu:

Przyszedł czas na pierwszą aktulaizację.
Odnośnie kloszy przednich lamp to niestety muszę zostawić tą niezgodność że bedzie w użyciu to co daje zestaw z 2002 - niestety ale Tamiya nie ma w swojej ofercie VII w wersji cywilnej i musiałbym kupować ten model z Fujimi a tu poza kosztami dochodzi jeszcze problem ze spasowaniem tego elementu dlatego postanowiłem ten temat odpuścić i zrobić model z błędem merytorycznym.

Na pierwszy ogień poszły elementy które zawsze maluję sprayami - tu w użyciu TS26 (biały) oraz TS49 (czerwony)

koła - w kole zapasowym dodatkowo nawierciłem otwory na "szpilki" - oraz pomalowałem, nakrętki i piasty


płyty osłaniające elementy silnika i tylnego napędu - musze jeszcze tylko pomalować śruby mocujace




podwozie - teraz pora na zrobienie termoizolacji ze sreberek po papierosach


wnętrze z przymierzoną klatką bezpieczeństwa - niestety będę musiał poprawić ponieważ piankowe ochraniacze koło głowy kierowcy i pilota mają trochę niewłaściwy kształt














karoseria w której na dachu trzeba było dokonać małych modyfikacji czyli zaszpachlować dwa otwory po antenach oraz nawiercić dwa otwory na anteny - do tego jeszcze nawierciłem jeden otwór na tylnej klapie ale widać to dopiero na ostatnim zdjęciu - poza pomalowaniem pogłębiłem i zapuściłem linie podziału, w kilku miejscach widać małe "wyjścia" ale one na pewno znikną po polerce












tylny spojler oraz wlot dachowy który o dziwo składał się z dwóch elementów tak że żeby nie widać było ich połączenia użyłem szpachli, następnie podkład i dopiero na koniec kolor




Wszelkie opinie i komentarze mile widziane
Pozdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 17 Gru 2017, Nie 15:09, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 31 Maj 2017, Śro 20:19    Temat postu:

Brawo Maćku za postępy......ja wogóle nie mam czasu teraz na hobby.
Ale jak tak zerkam na wasze warsztaty to aż mi się chce.....
Swoją drogą linie podziału to czym robisz?
Mam tyle Miśków w magazynie, że nie wiem za którego miałbym się złapać.....

czekam na kolejne aktualizacje.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 01 Cze 2017, Czw 11:04    Temat postu:

powerpablo napisał:
ja wogóle nie mam czasu teraz na hobby.
E tam wymówka z Twojej strony Wink dzieciaki zajmują wolny czas w ciągu dnia dlatego ostatnimi czasy moje godziny urzędowania przy modelarskim stole to najczęściej 23:00 - 1:00 - i powiem szczerze że mam jakoś więcej chęci do siedzenia przy modelach.

powerpablo napisał:
Ale jak tak zerkam na wasze warsztaty to aż mi się chce.....
No bo warsztaty i galerie mają głównie charakter "motywacyjny"

powerpablo napisał:
Swoją drogą linie podziału to czym robisz?
Linie starałem się robić sposobem który Ty mi podpowiedziałeś, ale niestety nie wyszło mi to jeszcze tak jak bym chciał więc wspomagam się jeszcze Panel Linem - rzecz którą zmieniłem to że pogłębiam linie tylko raz a później tak jak podpowiedziałeś używam tylko igły

powerpablo napisał:
Mam tyle Miśków w magazynie, że nie wiem za którego miałbym się złapać.....
Misiek klasyka wiadomo, poza tym mam jeszcze trzy fabryczne na stanie do złożenia a i jakiegoś Kuliga czy Kuzaja też wypadało by postawić na półce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 20 Cze 2017, Wto 0:23    Temat postu:

Witam po przerwie
żeby nie było że się lenię to pokaże wam efekt prac - spodziewałem się że będzie gorzej ale o dziwo praca idzie prężnie do przodu

gotowe koła - jak widać na zapasie mały zoonk... na szczęście da się to przykryć pasami mocującymi


chłodnica - znacznie skromniejsza niż przy EVO VI




elementy podwozia - miało być jeszcze zawieszenie i hamulce ale zdjęcia kiepsko wyszły



przedni pas i światła - tak jak mówiłem niestety zostaje z błędem merytorycznym - niestety ale Tamiya nie ma w swojej ofercie EVO VII cywila (przynajmniej ja nie znalazłem) można kupić model od Fugimi ale ryzyko że klosze nie będą pasować jest dość spore - do tego wydać ponad 100pln na same klosze średni mi się uśmiecha - wnętrza reflektorów bez carbonu zgodnie z oryginałem


tylne światła


silnik - trochę zdziwiła mnie kolorystyka - do tego muszę zniwelować te małe wypustki na półosiach bo gołym okiem ich nie zauważyłem




silnik dyfry wał pół osie - jednym słowem napęd - zastanawiam się w jaki sposób "nie ubrudzić tylnego dyfra bo taki srebrny średnio mi się podoba - może by tak spróbować "washa"


podwozie - pojawiła się termoizolacja oraz patent z czarną płytką żeby nie było prześwitów z komory silnika


a tu przymiarka na sucho wcześniej pokazanych elementów + dołożony układ wydechowy


we wnętrzu pojawiło się kilka mniejszych elementów






przymiarka klatki - pomalowana i po poprawkach o których wcześniej wspominałem






przed kalkami tradycyjnie polerka (przepraszam za foto robione telefonem podczas nocnych prac


na koniec karoseria - po polerce przyszedł czas na kalki które są położone praktycznie wszystkie - i tu uwaga dla tych co mają chęć na ten model, zapoznajcie się z instrukcją bo dolny biały pasek jest częściowo kalkowany a częściowo malowany - osobiście jeśli miałbym to robić drugi raz chyba zdecydował bym się na malowanie całości - niestety to przegapiłem i przysporzyło mi to masę narów i prac.
Jeśli chodzi o kalkomanie Decal Pool to szczerze polecam - mimo że dość grube to kładą się znakomicie i super współpracują z płynami do kalek, do tego krycie białego również super - uwaga też na mocny klej, mnie to trochę zgubiło co widać na wlocie dachowym


















Tyle na dziś
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 17 Gru 2017, Nie 15:43, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RCM_T




Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 20 Cze 2017, Wto 7:02    Temat postu:

Czyściutko i równiutko . Ja tylko zapytam o osłony przegubów wewnętrznych przy tylnym moście, nie maja one też być czarne ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 20 Cze 2017, Wto 9:32    Temat postu:

RCM_T napisał:
Ja tylko zapytam o osłony przegubów wewnętrznych przy tylnym moście, nie maja one też być czarne ??
Nie odpowiem na to pytanie bo zdjęć takich elementów nie znalazłem - też się nad tym zastanawiałem ale koniec końców zrobiłem zgodnie z instrukcją.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 17 Gru 2017, Nie 16:22    Temat postu:

Witam pod dłuższej przerwie.
Ze względu na to że jednak chce coś wam pokazać w warsztacie, budowa Miśka idzie strasznie powoli.

Pierwszy element to wloty powietrza w tylnych drzwiach nad szybą - dodałem siatkę znaną z zestawów tamiya


deska rozdzielcza - niestety dość uboga w detale


ten element będzie zamontowany pod maską - "namiastka" silnika która bedzie odrobinę widoczna spod siatek


tylna półka została pokryta carbonem, tak samo jak zaślepki lusterek w drzwiach oraz halda


jak widać sporo zmian we wnętrzu, koło zapasowe trafiło na swoje miejsce, podstopnice oraz bak paliwa zostały oklejone carbonem










na chłodnicy pojawiła się siatka fototrawiona, podobnie jak na tarczach hamulcowych (niestety mimo starań ciężko uchwycić mi je na zdjęciu) - dodatkowo blaszki mają błąd w wykonaniu w postaci nacięcia








na koniec wszystkie elementy podwozia "powkładane" na swoje miejsce - brakuje tylko płyt osłaniających ale one dopiero pojawią się gdy model zostanie zamknięty










Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 17 Gru 2017, Nie 21:43    Temat postu:

Nieźle to wszystko zaczyna wyglądać i czysto przede wszystkim.
Maćku zbliżasz się powoli do końca warsztatu...powoli i do celu...

czekam na kolejne aktualizację.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 15 Kwi 2018, Nie 23:15    Temat postu:

Topornie idzie ale jednak kontynuuję pracę na Lancerem

Postawiłem podwozie na kołach oraz dodałem pierwszą część klatki bezpieczeństwa






nie wiem dlaczego ale na zdjęciach fotele się błyszczą pomimo że normalnie patrząc na nie są bardziej matowe - oklejenie tyłu carbonem było robione w całości własnorecznie ponieważ w wypadku EVO VII Tamiya nie dodała tych oklein co jest bardzo dziwne bo w większości zestawów które znam to oklejenie jest standardem.


boczki w drzwiach wymagają małych poprawek, typu pomalowanie klamek ale oklejenie chyba źle nie wyszło


na koniec kilka zdjęć karoserii w której pojawiło się oszklenie, siatki, wycieraczki, nawiewy w oknach oraz wszystkie niezbędne kalkomanie (żółta kalka na tylnej szybie jest niestety za duża) - co ciekawe pierwsza wersja EVO VII WRC nie posiadała lusterek, zamiast nich są carbonowe zaślepki - do ukończenia kasty brakuje kilku detali jak klamki antenki czy zapinki ale to zostanie dołożone na samym końcu i będzie widoczne dopiero w galerii








Na ten raz to tyle, czas zacząć walkę z pasami bezpieczeństwa i powoli kończyć ten model... bo pomysł na kolejny jest już gotowy

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 22 Cze 2018, Pią 13:00    Temat postu:

Ostatnia aktualizacja przed galerią.
Wstawiłem fotele, dorobiłem pasy bezpieczeństwa oraz wstawiłem ostatni element klatki bezpieczeństwa










doałem ostatnie elementy wnętrza - boczki, deska rozdzielcza z kierownicą oraz tylna pułka




na koniec dwa zdjęcia zapowiadające galerię końcową - jak widać brakuje jeszcze kilku małych detali




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 22 Cze 2018, Pią 14:46    Temat postu:

Maćku piękny MISIEK:) Bardzo ładnie i czysto złożony. Wnętrze wypasione a kasta pięknie wykończona ....lakier ładnie lśni i kalki dobrze wyglądają.....Raz jeszcze brawo.....czekam na galerię.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 19 Paź 2018, Pią 23:01    Temat postu:

Zapraszam do galerii bo model już dawno ukończony
http://www.modelowanie.fora.pl/auta-sportowe-galeria,9/mitsubishi-lancer-evo-vii-wrc-m-kinen-mannisenm-ki,3249.html#26297


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin