Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) Delecour/Grataloup
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 28 Kwi 2013, Nie 19:00    Temat postu: Peugeot 206 WRC (Monte Carlo Rally 2000) Delecour/Grataloup

Witam,

Niedawno jeden z mich kolegow po fachu i przyjaciel za razem powiedzial mi zebym wreszcie zrobil jakis konkretny model WRC... Uznal on bowiem ze ma dosyc sluchania moch narzekan jak nic do niczego nie pasuje w tych starych hasegawach (hahaha). Tak sie smiesznie zlozylo ze od dluzszego czasu planowalem zrobic "kolege" Fordowi Focusowi z rajdu Monte Carlo 2000 i padlo ma samochod z logiem lwa na przodzie... Oczywiscie model nie bedzie zaczety przed ukonczeniem miniatury nad ktora obecnie pracuje ale postanowilem zdradzic Wam moje plany odnosnie kolejnego projektu.

Prolog
(Historia kolem sie toczy)

[link widoczny dla zalogowanych]

Peugeot od poczatku produkcji automobili znany byl z udzialow w rywalizacjach sportowych. Byl to naturalnie sposob na dobra reklame produktu... Przedwojenne rajdy Monte Carlo czy model 404 wygrywajace rajdy safari to oczywiscie tylko niektore osiagniecia tej marki.
W latach 80 - siatych rajdy samochodowe przerosly swoja popularnoscia nawet formule 1 wiec nie bylo lepszej sposobnosci dla producentow samochodowych by zareklamowac i podniesc sprzedarz swoich aut. Do rywalizacji z B grupowymi potworami w 1984 roku dolaczyl swietnie skonstruowany Peugeot 205 Turbo 16 i delikatnie mowiac zmiazdzyl konkurencje w swoich debiutanckich i w zasadzie testowych wystepach...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Oczywiscie Francuzi nie odniesli by sukcesu gdyby nie Skandynawscy kierowscy. Ari Vatanen jako pierwszy w histori tego sporu wygral 5 rajdow z rzedu, Timo Salonen - zdobywca tytulu w 1985 roku i oczywiscie Juha Kankkunen ktory w 1986 roku zdobyl swoj pierwszy mistrzowski tytul.

[link widoczny dla zalogowanych]

Oczywiscie wszyscy pamietaja ze najlepsze lata dla rajdow mialy takze swoje drugie oblicze. Seria smiertelnych wypadkow spowodowala zakaz dalszej rywalizacji samochodow o mocy przekraczajacej 450 KM. Peugeot postanowil nie przygotowywac samochodu w A grupowej specyfikacji, wrecz przeciwnie, prace skupily sie na rozwoju modelu 205 i przystosowaniu go do rajdu Paryz - Dakar oraz rywalizacja po drugiej stronie oceanu w Pikes Peak International Hill Climb kontynujac przy tym serie sukcesow rozpoczetych w 84 roku.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wiec Peugeot znika z rywalizacji w rajdowych mistrzostw swiata na 12 lat (chodzi o udzial w pelnych sezonach w autem typu WRC lub A grupowym). Sytuacja zmienila sie wraz z wypuszczeniem nowego modelu 206. Francuska firma wiedziala ze najlepszym miejscem na reklame swojego nowego modelu bedzie udzial w rajdach i dolaczenie fabrycznego zespolu do rywalizacji na najwyzszym szczeblu jak w przeszlosci. W 1999 roku lwy pojawiaja sie na kilku eliminacjach rajdowych. Debiut 206 nie byl jednak tak udany i spektakularny jak modelu 205 przed laty a Peugeot Sport zdawal sobie sprawe ze czeka ich wiele pracy przed pierwszym pelnym sezoniem w 2000 roku.

[link widoczny dla zalogowanych]

Nadszed czas na nowy sezon, samochod zyskal nowe malowanie i tak jak przed laty Peugeot 206 powtarza sukces swojego poprzednika wygrywajac debiutancki sezon za rowno w klasyfikacji kierowcow i kostruktorow. Jak pisalem w tytule prologu- historia kolem sie toczy, kluczem do sukcesu byl kierowca z Finalandi - Marcus Gronholm ktory rowniez jak i model 206 zaliczal swoj debiutancki pelny sezon w WRC.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Model ktorego budowa sie zajme nie bedzie jednak minatura samochodu Fina. Zdecydowalem sie na miniature auta niezwykle doswiadczonego Francuza, wicemistrz z 1994 - Françoisa Delecoura. Kierowca znany z wybuchowego harakteru i swietnej jazdy po nawierzchniach asfaltowych byl jednym z moich ulubionych kierowcow lat 90-siatych, szczegolnie za kierwnica Forda Sierry RS Cosworth 4x4 i pozniejszego Escorta RS.Poczatkowo Delecour mial byc liderem francuskiego zespolu, jednak swietna jazda Gronholma zweryfikowala jego pozycje w teamie.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Zdecydowalem sie na tak obszerny prolog gdyz po rozmowach z kilkoma mlodszymi kolegami modelarzami ( i niestety nie tylko z moldszymi) odnioslem wrazenie ze dla wiekszosci z nich historia Peugeota w rajdach zaczyna sie od modelu 206 z polskich OS-ow. Ilekroc rozmawialem o moich planach na kolejny model mowiac o 206 slyszalem - Aaa, bedziesz robil tego bialo czerwonego od Holka... Ja w odpowiedzi mowilem - Nie, planuje model Delecoura albo Vatanen z finlandi 2003 - spotykalem sie z blednym spojrzeniem w oczach rozmowcy i odpowiedzia - Sorry nie znam tych kierowcow... Dlatego tez uzanlem ze warto poswiecic kilka zdan na przypomnienie przynajmniej kilku faktow odnosnie histori marki Peugeot w sportach rajdowych.
Na chwile obecna to tyle jesli chodzi o prolog, Detale i szczegoly modelarskie projektu przedstawie juz w momencie oficjalnego startu prac.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 29 Kwi 2013, Pon 21:12    Temat postu:

Bardzo dobry i pouczający prolog. Myślę, że dużo pomoże naszym młodym, niedoświadczonym w historii rajdów kolegom. Prawdę mówiąc, jak przeczytałem, że ktoś nie wiedział kim jest Delecour i Vatanen to doznałem lekkiego szoku...ale cóż trzeba być tolerancyjnym Wesoly,
dlatego uważam, że tak rozpoczęty wątek warsztatowy naprawdę może bardzo podnieść poziom wiedzy nas wszystkich. Powodzenia przy kolejnym projekcie Krzyśku. A tego, że samochód jest naprawdę wyjątkowy chyba nie muszę już dodawać i będę bacznie śledził kolejne aktualizację.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 29 Kwi 2013, Pon 21:13, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 07 Maj 2013, Wto 13:34    Temat postu:

No w końcu się i ja doczekałem rozpoczęcia prac na jakimś WRC...

Robiąc ten model raczej wybrał bym pewnie oklejenie z Korsyki lub San Remo bo FD stał tam na podium, a większość z nas pamięta jak zakończył się występ w MC dla ekipy Peugeota która nie mogła odpalić żadnej z trzech 206 drugiego dnia rano, ale rozumiem też sentyment do legendy Monte.

Czy równolegle z 206 będzie powstawała 205 ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 07 Maj 2013, Wto 21:27    Temat postu:

Madmax napisal:

Cytat:
Robiąc ten model raczej wybrał bym pewnie oklejenie z Korsyki lub San Remo bo FD stał tam na podium, a większość z nas pamięta jak zakończył się występ w MC dla ekipy Peugeota która nie mogła odpalić żadnej z trzech 206 drugiego dnia rano, ale rozumiem też sentyment do legendy Monte.


Wiem ze generalnie tendencja jest taka zeby robic modele samochodow ktore wygrywaly poszczegolne rajdy lub byly na podium dlatego tez wyszedlem z zalozenia ze zrobie cos nietypowego... Oczywiscie Rajd Monte Carlo jest jednym z moich ulubionych ze wzgledu na jego charakterystyke i nieprzewidywalnosc ale to nie byl powod wyboru. Postanowilem ze zrobie kilka modelow z Monte Carlo 2000 ktore mialy wielkie szanse na zwyciestwo albo na wysoka pozycje ale nie udalo sie im dojechac do mety. Pierwszy byl juz Focus, teraz czas na Peugeota a w przyszlosci bede pracowal nad Subaru. Ponadto rajdy o ktorych pisales wymuszaly by zmiany w modelu takie jak przedni zderzak czy biegi w kierownicy a ja chcialem miec 206 takiego jak na fotkach powyzej.

Madmax napisal:

Cytat:
Czy równolegle z 206 będzie powstawała 205 ??


Za model 205 na razie nie mam zamiaru sie zabierac, nie postanowilem jeszcze czy chce najpier zrobic wersje EVO 1 czy EVO 2....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 08 Maj 2013, Śro 9:14    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Za model 205 na razie nie mam zamiaru sie zabierac, nie postanowilem jeszcze czy chce najpier zrobic wersje EVO 1 czy EVO 2....

EVO 2 i Delta S4 to dla mnie takie małe Święte Grale jeśli chodzi o modelarstwo... i chyba nie tylko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 09 Maj 2013, Czw 22:47    Temat postu:

Madmax napisal;

Cytat:
EVO 2 i Delta S4 to dla mnie takie małe Święte Grale jeśli chodzi o modelarstwo... i chyba nie tylko.


Dla mnie takim gralem jest S1... No i moze MG Metro bo Peugeoty juz mam wiec pogon za nimi juz sie skonczyla, teraz tylko trzeba je zrobic...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 25 Maj 2013, Sob 12:21    Temat postu:

Widzac ze ostatnio na forum strasznie przycichlo postanowilem zdradzic kilka szczegolow projektu 206...
Na poczatek model i jego baza to prdukt Tamiyi o numerze NO.226 :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Model o tyle ciekawy ze w przeciwienstwie do wiekrzasci Peugeotow Tamiyi ten na chwile obecna jest juz bardzo ciezko dostepny, a jezeli juz sie gdzies pojawi to ceny sa nawiasem mowiac smieszne...
Ja ten egzemplaz nabylem przypadkowo i bardzo okazyjnie.

Mimo wieku kalki prezentuja sie calkiem przyzwoicie:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

A skoro juz przy kalkach jestesmy to do wykonania tego modelu nie moze zabraknac takich:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Samochod przesycony jest karbonem, jesli chodzi o kewlar to jest go mniej ale zabay z tymi wszystkimi elementami bedzie sporo.

Kolejna rzecz jaka przewidzialem by wzbogacic ten projekt to blaszki produkcji Crazy Modeler:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Co prawda blaszki orginalnie przeznaczone sa do modelu 206 z 2003 roku ale wiekrzosc elementow zestawu jest zdatna do wykozystania w starszych rocznikowo modelach Peugeota.

Nastepnym detalem ktory zostanie wykozystanym sa nity modelarskie:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Postanowilem wykorzysztac rade kolegi KrzyskaKG z tematu budowy Peugeota 206 "Jan III Sobieski" budowanego przez Madmaxa i tak oto zaopatrzylem sie w nity.

Tak wiec mam juz wszystkie potrzebne elementy do budowy ktore sobie zaplanowalem, teraz trzeba tylko zaczac !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 26 Maj 2013, Nie 11:55    Temat postu:

Widząc ogromną ilość wszelkiej maści dodatków, projekt 206-ki zapowiada się na jeszcze bardziej szczegółowy niż aktualnie kończona Celica Wesoly
Powodzenia w budowie i czekam na pierwsze prace.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 31 Maj 2013, Pią 0:26    Temat postu:

STI22B napisal:

Cytat:
Widząc ogromną ilość wszelkiej maści dodatków, projekt 206-ki zapowiada się na jeszcze bardziej szczegółowy niż aktualnie kończona Celica


A to nawet nie wszystkie dodatki i przerobki jakie przygotowalem do tego modelu ! Przewaga modelu Peugeota nad Celica Hasegawy jest to ze otwierajac model Tamiyi juz na wstepie mamy do dyspozycji bardzo fajny i bogaty w szczegoly zestaw. Wiec praca polega glownie na ulepszaniu tego co jest juz dobre by bylo jeszcze lepsze i bardziej szczegolowe a nie jak przypadku Hasegawy tracimy czas na to by przerobic cos co jest totalnie do kitu tak zeby przynajmniej jakos w miare sensownie wygladalo. W tej kwesti mimo ze w Peugeocie moze i bedzie wiecej przerobek to i tak jest to latwiejszy model niz Toyota ktora obecnie koncze...

Po mojej ostatniej prezentacji modelu bazowego Peugeota (NO. 226) dostalem od kilku z Was pytania na ktore uznalem ze odpowiem publicznie bo moze moje sugestie przydadza sie jeszcze paru modelarzom.
Pytania byly podone i w skrocie brzmialy tak:

"Czy w zwiazku z trudna dostepnoscia modelu Tamiyi z sezonu 2000 mozna zaadoptowac inny model tego producenta by wykonac taki badz pododobny model Peugeota 206 z tego wlasnie sezonu WRC? "

Moja odpowiedz brzmi; oczywiscie ze tak (jesli rzecz jasna posiadacie odpowiednie kalki...)
Moim zdniem siwietnie nada sie model o oznaczeniu NO. 221 czyli Peugeot 206 WRC z 1999 roku:


[link widoczny dla zalogowanych]

Karoseria i czesci modelow (ramka A) nie ruznia sie absolutnie niczym po za kolorem plastiku:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jesli natomiast ktos z Was chcialby pokusic sie na model z rajdu Korsyki lub San Remo to da takiej produkcji polecam model Tamiyi o numerze NO 236 :

[link widoczny dla zalogowanych]

W trakcie sezonu 2000 Peugeot przeszedl modyfikacje takie jak manetki zmiany biegow wmontowane w kierownicy dla tego do rajdow takich jak Korsyka czy San Remo potrzebne sa czesci ktore znajdziemy w zestawie NO 236;

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie nalezy zapominac ze wraz z dodaniem biegow na kierownice zmienil sie przedni zderzak samochodu a dokladniej zaslepki pod elektrownie. Dokladny opis tego zagadnienia i sposoby jak zmienic i dopracowac ten detal znajdziecie w temacie Kolegi Madmaxa:

http://www.modelowanie.fora.pl/auta-sportowe-na-warsztacie,8/konkurs-peugeot-206-wrc-jan-iii-sobieski,2082.html

Dodatkowo w zestawie mamy figurki kierowcy i pilota:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ramki F i X to jedyne detale ruzniace zestaw NO 236 od starszych N0 221 i N0 226. Wszystkie Karoserie (o co bylem dopytywany) sa identyczne:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wiec jak widzicie nie ma mniejszego problemu aby zrobic model z sezonu 2000 jesli nawet nie ma sie tego konkretnego modelu...

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Challenger




Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 31 Maj 2013, Pią 10:30    Temat postu:

Widzę, że naprawdę porządny warsztat się zapowiada, sam mam 2x 206 no i oczywiście kultową 205 u siebie w trakcie budowy jeden 206 w malowaniu Delecoura a drugi w malowaniu Kuzaja, jeśli ktoś by potrzebował to mogę sprzedać jedne kalki z zestawu NO. 221 oprócz detali kokpitowych.
Życzę powodzenia w budowie oraz na pewno będę śledził relację.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Challenger dnia 31 Maj 2013, Pią 10:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 20 Lip 2013, Sob 16:14    Temat postu:

Pomalutku zblizam sie do rozpoczecia projektu 206. Mam juz zebrane wszytkie dodatki jakich uzyje do waloryzacji modelu. Niedawno doszedl do mnie zestaw telefonow komorkowych czeskiej firmy Eduard:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zestaw ten zawiera miniatureczke telefonu Nokia 6150:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ten wlasnie model uzywany byl przez ekipy Peugeota:

[link widoczny dla zalogowanych]

W skali 1:24 wyglada to tak :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Niebawem start...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 22 Lip 2013, Pon 18:37    Temat postu:

Projekt mozna uznac za ROZPOCZETY

Na poczatek kilka fotek kasty 206-stki. Wiem ze prawie kazdy z Was wie jak ona wyglada ale zawsze na wstepie nowego projektu pokazuje surowa karoserie, uznalem ze musze utrzymac narzucony sobie standart...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pierwsze prace to oczywiscie pozbycie sie naddatkow plastiku z kasty:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie skupie sie na
- nawierceniu dziurek na masce pod sruby mocujace elektrownie,
- pozbede sie srubek pod elektrownie w zderzaku i nawierce dziury pod nowe sruby,
- pozbede sie zamkow w drzwiach by tam wstawic nowe metalowe z nitow,
- usune sruby mocujace przedni i tylny zderzak rowniez zastepojac je nitami
- nawierce dziury w progach,
- usune orginalne podstawy anten na dachu,
- wytne siatke w masce by wpasowac tam inna,

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Laczie w karoseri pojawia sie jakies 32 nowe otwory (o ile dobrze policzylem)...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
powerpablo




Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 22 Lip 2013, Pon 22:28    Temat postu:

Bystro się zaczyna. Bardzo prawidłowa postawa modelarza to dobry wzór do naśladowania i dobry warsztat do nauki dla początkujących kolegów.
Czekam na częste aktualizacje.

pozdrawiam
Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 26 Lip 2013, Pią 18:10    Temat postu:

Jak napislame, tak zrobilem... Mam na mysli liste rzeczy z poprzedniego postu, oto kilka fotek porozwiercanej 206-stki :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Dokonalem rowniez przymiarki nitow, ale pelny obraz jak te malutkie elementy prezentuja sie na modelu przedstawie Wam po malowaniu karoseri podkladem. A narazie dwie fotki z wstepnych przymiarek:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 26 Lip 2013, Pią 20:16    Temat postu:

Bardzo fajnie to wszystko wygląda i dodaje mega realizmu Wesoly a i przy pracach wykończeniowych ułatwi sprawę, bo malowanie igłą lub szpilką tak małych elementów do przyjemności nie należy, a układ nerwowy nie dostanie tak w kość Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 29 Lip 2013, Pon 9:17    Temat postu:

Nity wyglądają bardzo ciekawie, bardzo precyzyjna robota.
Jeśli jeszcze nie pomalowałeś do końca kasty to poszlifuj jeszcze szwy na błotnikach i tylnym zderzaku bo z doświadczenia wiem że potrafią czasem wyjść z pod farby mimo że wydaje się to dobrze zrobione.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 11 Wrz 2013, Śro 17:02    Temat postu:

Witam po letniej przerwie !
Widze ze forum przez okres letni i wszystkie upaly jak na ironie zamarzlo...

Na poczatek zalegle sprawy;


Madmax napisal:

Cytat:
Jeśli jeszcze nie pomalowałeś do końca kasty to poszlifuj jeszcze szwy na błotnikach i tylnym zderzaku bo z doświadczenia wiem że potrafią czasem wyjść z pod farby mimo że wydaje się to dobrze zrobione.


Dzieki za cenna wskazowke, nie jest to jednak pierwsze 206 jakie robie i dobrze znam ten problem... Niemniejszym jeszcze raz dziekuje !

Przed przerwa w Peugeocie wykonalem nastepujace prace;
- wstawilem elementy zderzaka
- zaszpachlowalem te czesci zespalajac tym samym zderzak w jedna czesc
- nastepnie szlifowlem i prysnolem delkatnie przod modelu podkladem by sprawdzic czy wszystko wyszlo jak nalezy.

Oto efekty:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na poczatek to tyle, teraz wracam do pracy. Obecnie prace skupia sie na tylnym skrzydle (szpachlowanie, szlifowanie, polaczenie w calosc) oraz na dopracowaniu klatki bezpieczenstwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 12 Wrz 2013, Czw 10:35    Temat postu:

W lato więcej pokus czyha, więc z czasu wolnego na modele jest mało, nadchodzą zimniejsze dni dłuższe noce to pewnie większość z nas znajdzie trochę czasu na tą zabawę. Ja też zamierzam niedługo pokazać co tam udało mi się nazbierać przez lato.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 14 Paź 2013, Pon 19:07    Temat postu:

Witam.

Tak jak wspominalem w poprzednim poscie zajolem sie klatka bezpieczenstwa.
Tak wygladaja jej wszystkie elementy:

[link widoczny dla zalogowanych]

Dopracowac nalezy boczne czesci klatki:
[link widoczny dla zalogowanych]

Idac w slady Kolegow Powerpabla i Madmaxa zdecydowalem sie wyciac nastepujace elementy:

[link widoczny dla zalogowanych]

Efekt jest nastepujacy:

[link widoczny dla zalogowanych]

A tak wyglaja wszystkie czesci klatki gotowe do malowania podkladem.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 22 Paź 2013, Wto 19:02    Temat postu:

Dzisiaj chcialbym zaprezentowac prace zwiazane z tylnym spojlerem Peugeota.
Tak prezentowaly sie jego czesci;

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jak widac trzeba usunac kilka bledow takich jak ten:

[link widoczny dla zalogowanych]

Miedzy szczeliny sklejonych ze soba czesci trafia szpachla. Nastepnie szlifowanie i oto efekty:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak prezentuje sie "lysa" plyta podlogowa:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wiec wszystkie czesci nad ktorymi pracowalem od rozpoczecia projektu przygotowane sa do malowania podkladem a nastepnie jesli nie wykryje jakis nieoczekiwanych uchybien czy niedorubek czesci pomalowane beda na srebrno.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 22 Paź 2013, Wto 19:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 22 Paź 2013, Wto 19:51    Temat postu:

Jak zwykle u Ciebie Krzyśku wszystko dokładnie i wzorowo, niczym praca benedyktyńskiego mnicha Wesoly
Powodzenia w dalszej pracy nad projektem. Pozdrawiam Piotrek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 23 Paź 2013, Śro 9:04    Temat postu:

Wycięcia w boczkach wyszły elegancko.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 23 Paź 2013, Śro 12:08, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 23 Paź 2013, Śro 17:15    Temat postu:

Dziekuje Panowie za pochwaly !

Dzisiaj zaprezntuje uklad napedowy i zawieszenie 206-stki. Ogolnie wyglada to tak:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na poczatek prace skupily sie hamulcach czyli tarczach i zaciskach:

[link widoczny dla zalogowanych]

Po malowaniu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie elementy wzbogacilem o metalowe blaszki:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie na zaciski trafia napisy z nazwa prducenta hamulcow:

[link widoczny dla zalogowanych]

A to juz efekt koncowy:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 24 Paź 2013, Czw 9:24    Temat postu:

Jak sobie porównuję Twoją prace a moje wypociny to się trochę podłamuje...

Przy okazji:
1) czy do blaszek była dodana jakaś instrukcja ??

2) w prawym dolnym rogu blaszek jest "logo" 206 które może posłużyć do namalowania go na siatce w przednim zderzaku - i teraz pytanie czy jest ktoś w stanie powiedzieć jak to należy prawidłowo zrobić, malując zarówno na siatce fototrawionej jak i na tej sztucznej dodawanej do zestawu Tami - pytam ponieważ wszelkie moje próby wyszły gorzej niż źle.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 24 Paź 2013, Czw 11:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 24 Paź 2013, Czw 18:03    Temat postu:

Madmax napisal:

Cytat:
Jak sobie porównuję Twoją prace a moje wypociny to się trochę podłamuje...


Nie lam sie Madmaxie !!

Madmax napisal:
Cytat:
czy do blaszek była dodana jakaś instrukcja ??


Domyslam sie ze skoro pytasz to nie maiales instrukcji... A wiec oto ona (zdjecia dodaje w wiekrzej rozdzielczosci, mam nadzieje ze Moderator sie niepogniewa):

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Madmax napisal:
Cytat:
2) w prawym dolnym rogu blaszek jest "logo" 206 które może posłużyć do namalowania go na siatce w przednim zderzaku - i teraz pytanie czy jest ktoś w stanie powiedzieć jak to należy prawidłowo zrobić, malując zarówno na siatce fototrawionej jak i na tej sztucznej dodawanej do zestawu Tami - pytam ponieważ wszelkie moje próby wyszły gorzej niż źle.


Mam pomysl jak to zrobic chociaz sam jeszcze nie probowalem, ale tym moge zajac sie dopiero w polowie przyszlego tygodnia... Niestety w nadchodzacych dniach nie bede mial czasu na modelarstwo. Ale moze ktos do tego czasu poradzi jak to zrobic.

Pozdrawim
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekg




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 24 Paź 2013, Czw 23:31    Temat postu:

Prace jak zwykle na najwyższym poziomie.


szpaku86 napisał:
Ale moze ktos do tego czasu poradzi jak to zrobic.



Kiedyś przy okazji prac nad jedną z corolli, malowałem napis Denso przy użyciu szablonu fototrawionego. Po dopasowaniu go do siatki (w tym przypadku również blaszka), przykleiłem go szczelnie używając taśmy od Tamki. Następnie malujemy aero lub sprayem i zdejmujemy maskowanie. Tak to mniej więcej wyglądało:

w trakcie

i po


Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 25 Paź 2013, Pią 9:43    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Madmax napisal:
Cytat:
Jak sobie porównuję Twoją prace a moje wypociny to się trochę podłamuje...

Nie lam sie Madmaxie !!

Łatwo powiedzieć... poddawać się nie zamierzam

szpaku86 napisał:
Madmax napisal:
Cytat:
czy do blaszek była dodana jakaś instrukcja ??

Domyslam sie ze skoro pytasz to nie maiales instrukcji...

Tak jak zapewne widzieliście w temacie J3S instrukcji nie było a dodatkowo ten zestaw był mocno wybrakowany i za specjalnie nie było z niego co wybierać, po prostu nurtowało mnie do czego służą pewne nie wykorzystane elementy
Przy okazji mała uwaga - na tej instrukcji jest błąd ponieważ jak namalujesz na przedniej siatce 206 tak jak jest pokazane to po założeniu tego na zderzak napis będzie do góry nogami.

krzysiekg Pamiętam doskonale jak to robiłeś i myślę że na siatce za wielkiego problemu nie ma o tyle na tej dodawanej do zestawu Tami już to takie łatwe nie jest, mi za każdym razem wychodzą "chmurki" - może będę musiał spróbować z farbą olejną i nakładaniem małymi partiami pędzelkiem.

Krzyśki dzięki za info


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 06 Lis 2013, Śro 18:22    Temat postu:

Nadszedl czas na aktualizacje...

Na wstepie chcialbym zaprezentowac wachacze 206-stki.

Tylny:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Przedni:

[link widoczny dla zalogowanych]

I razem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Rownolegle z pracami nad zawieszeniem i ukladem napedowym peugeota trwaja prace nad elementami wnetrza samochodu. Tym samym chcialbym wiec zdac relacje z prac nad bakiem modelu. Poczatkowo wygladal on tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Po wycieciu niepotrzebnych detali, odcieciu lewarka i nawierceniach bak prezwntowal sie nastepujaco:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

(Prawda ze strasznie?!)

Nastepnie szpachlowanie:

[link widoczny dla zalogowanych]


Szlifowanie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejne nawiercanie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Malowanie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Karbonowanie:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie przymiarka blaszek i nitow;

[link widoczny dla zalogowanych]

I efekt koncowy:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na dniach pokaze jak wykonalem boczki drzwi modelu a na chwile obecna pozdrawiam.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 06 Lis 2013, Śro 22:57, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 06 Lis 2013, Śro 23:32    Temat postu:

Bardzo fajnie wyszedł ten bak Panie Kolego Krzyśku Wesoly
jak kiedyś będę robił jakąś 206-kę, to będę miał super instrukcję krok po kroku jak co zrobić. te Krzychu, może w tzw. "wolnych chwilach" robiłbyś instrukcję do modeli dla Tamki albo innej Hasegawy ? Wesoly myślę, że dla niejednego z nas byłby one niezastąpione, a zwłaszcza dla początkujących. Powodzenia w dalszej pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 08 Lis 2013, Pią 11:45    Temat postu:

Wykonanie baku to kawał solidnej roboty

Pytania
1) W jaki sposób wycinasz elementy które usuwasz ?? przypuszczam że po nawiercasz je kilku krotnie
2) Czy zamiast wycinania nie lepiej było to zeszlifować, a jeśli już wyciąłeś to czy zamiast szpachli nie lepiej było użyć kawałka cienkiego plastiku ?? pytam skąd pomysł na takie wykonanie
3) Czy blaszki na baku były dodatkowo malowane ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 09 Lis 2013, Sob 14:10    Temat postu:

Dziekuje za komentarze Panowie Koledzy !

Odpowiedzi na pytania:

Madmax napisal:
Cytat:
W jaki sposób wycinasz elementy które usuwasz ?? przypuszczam że po nawiercasz je kilku krotnie


Zgadza sie, nawiercam niechciany element w okolo a nastepnie amputuje...

Madmax napisal:
Cytat:
Czy zamiast wycinania nie lepiej było to zeszlifować


Nie. Mam zamiar wykorzystac wyciety wlew paliwa w innym projekcie, po co poswiecac czesci ktorych mozna uzyc.

Madmax napisal:
Cytat:
a jeśli już wyciąłeś to czy zamiast szpachli nie lepiej było użyć kawałka cienkiego plastiku ?? pytam skąd pomysł na takie wykonanie


Gdyby wkleic na to kawalek cienkiego plastiku i tak trzeba by bylo szpachlowac szpare na laczeniu czesci bazowej z plastikiem, wiec po co robic sobie podwojna robote?

Madmax napisal:
Cytat:
3) Czy blaszki na baku były dodatkowo malowane ??


Nie. Blaszki byly orinalnie w takiej postaci za co im chwala bo wygladaja o wiele bardziej realistycznie.

Zgodnie z obietnica zaprezentuje dzisiaj wykarbonowane wewnetrzne boki drzwi modelu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na wstepie trzeba bylo usunac niepotrzebne mocowanie klatki bezpieczenstwa w centralnej czesci drzwi;

[link widoczny dla zalogowanych]

Karbonowanie:

[link widoczny dla zalogowanych]

Po obklejaniu czesci pomalowane zostaly kolejno TS-71 i TS-79 by uzystkac bardziej realny wyglad tych elementow. Oto efekt koncowy;

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

W boczkach trzeba dopracowac jeszcze kilka detali takich jak klamki.

Kolejna rzecza ktora dzisiaj zaprezentuje sa prace nad tylnym i przednim dyferencjalem.
Na poczatek tylny:

[link widoczny dla zalogowanych]

W tylnym dyfrze wycialem dziury pod przewody:

[link widoczny dla zalogowanych]

Czesc po pierwszym malowaniu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Maskowanie do drogiego malowania:

[link widoczny dla zalogowanych]

Maskowanie do malowania galek;

[link widoczny dla zalogowanych]

Efekt koncowy:

[link widoczny dla zalogowanych]

A teraz przedni dyfer ze skrzynia biegow juz po pierwszym malowaniu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Maskowanie i malowanie :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejne maskowanie;

[link widoczny dla zalogowanych]

Efekt Koncowy:

[link widoczny dla zalogowanych]

I na koniec przedni i tylny dyfer razem:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 12 Lis 2013, Wto 10:49    Temat postu:

szpaku86 napisał:

Po obklejaniu czesci pomalowane zostaly kolejno TS-71 i TS-79 by uzystkac bardziej realny wyglad tych elementow. Oto efekt koncowy;
[link widoczny dla zalogowanych]

Pytanie: Czy obrzeża drzwi oraz "podbitki" z tyłu nie powinny być częściowo pomalowane pod kolor wnętrza??

Ja ostatnio zacząłem ten element robić worując się na tych zdjęciach






Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 24 Lis 2013, Nie 17:56    Temat postu:

Witam po przerwie i z gory przepraszam za cisze z mojej strony !

Madmax Napisal:
Cytat:
Pytanie: Czy obrzeża drzwi oraz "podbitki" z tyłu nie powinny być częściowo pomalowane pod kolor wnętrza??


Obawaim sie ze na moje nieszczescie masz racje... Na moje szczescie czuwasz na Naszym forum i zwrociles mi na to uwage... Jesli chodzi o to dlaczego popelnilem blad w kwesti boczkow to blednie zasugerowalem sie instrukcja Tamiyi:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak widac na instukcji cale boczki zaznaczone sa do pomalowania na czarno (czyli do wykarbonowania). Niestety nie przyszlo mi do glowy ze Tami az tak pojdzie na latwizne... Teraz pluje sobie w brode ze dokladnie niepoprzygladalem sie wnetrzu 206 jak ja ostatnio widzialem na zywo...
Tak czy inaczej dzieki za zwrocenie mi na to uwagi, w najblizszym czasie dopracuje ten detal.

A puki co zaprezentuje zdjecia lekko dopracowanych dyfrow:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Narazie to tyle.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 25 Lis 2013, Pon 19:37    Temat postu:

Witam ponownie !

Dzisiaj chcialbym zaprezentowac kolejne prace nad zawieszeniem 206 - tym razem amortyzatory ze sprezynami.
Tak prezentowala sie czesc przed rozpoczeciem prac;

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jak widac na zdjeciach w sprezynie jest nadewka formy ktora trzeba usunac w kazdej z czesci. Po zabawie z pilnikami i papierem sciernym otrzymalem taki efekt:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wygladaly amortyzatory po pierwszym malowaniu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tyl po malowaniu sprezyn na bialo:

[link widoczny dla zalogowanych]

Przod po malowniu sprezyna na ciemno srebrny:

[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejne malowanie, tym razem na zloto:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Czesci gotowe do finalnego malowania:

[link widoczny dla zalogowanych]

Efekt koncowy:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Poczatkowo planowalem usunac orginalne sprezyny zastepujac je metalowymi odpowiednikami. Po kilku nieudanch probach zdecydowalem sie jednak na dopracowanie orginalnych co finalnie wyglada (moim prywatnym i subiektywnym zdaniem) calkiem przyzwoicie.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 26 Lis 2013, Wto 10:37    Temat postu:

szpaku86 napisał:
Poczatkowo planowalem usunac orginalne sprezyny zastepujac je metalowymi odpowiednikami. Po kilku nieudanch probach zdecydowalem sie jednak na dopracowanie orginalnych co finalnie wyglada (moim prywatnym i subiektywnym zdaniem) calkiem przyzwoicie.

Zawias wygląda bardziej niż przezwoicie, sam robię w podobny sposób choć u mnie nie wygląda aż tak dobrze, układ napędowy również wygląda jak żywo wyjęty spod samochodu

szpaku86 napisał:
Obawaim sie ze na moje nieszczescie masz racje... Na moje szczescie czuwasz na Naszym forum i zwrociles mi na to uwage... Jesli chodzi o to dlaczego popelnilem blad w kwesti boczkow to blednie zasugerowalem sie instrukcja Tamiyi:..............
...............
Jak widac na instukcji cale boczki zaznaczone sa do pomalowania na czarno (czyli do wykarbonowania). Niestety nie przyszlo mi do glowy ze Tami az tak pojdzie na latwizne... Teraz pluje sobie w brode ze dokladnie niepoprzygladalem sie wnetrzu 206 jak ja ostatnio widzialem na zywo...
Tak czy inaczej dzieki za zwrocenie mi na to uwagi, w najblizszym czasie dopracuje ten detal.

Przejrzałem wczoraj kilka instrukcji z różnych modeli WRC od Tami i powiem szczerze że zaskoczenie moje jest jeszcze większe ponieważ w wszystkich wersjach 206 instrukcja jest tak zrobiona, w miarę sensownie prezentuje się to w Imprezach 98-99 ale już w 2001-2005 jest zrobione tak jak w przypadku Puga, Toyota oraz Fordy są zrobione poprawnie, największe zaskoczenie jest w przypadku Mitsu - V i VI jest zrobiona poprawnie, za to VII już mam babol - dla doprecyzowania uważam ze obramowanie drzwi powinno być w kolorze nadwozia i V i VI jest na biało, w VII już cały boczek jest czarny
Generalnie ja zauważyłem to dopiero jak zacząłem składać "prywaciarzy" - przy fabrykach ufałem instrukcji - generalnie sposób w jaki ja to robię i tak odbiega od rzeczywistości, ale wynika to z dostępnej dokumentacji - przykład powyżej niby ta sama 206 z 2003 a są dwa różne boczki - z czego wynika różnica... nie wiem.

szpaku86 napisał:
Na moje szczescie czuwasz na Naszym forum

Jako jeden już z nielicznych chyba... szkoda że Nasze forum umiera po woli Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 26 Lis 2013, Wto 10:50, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maxim30




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 26 Lis 2013, Wto 15:58    Temat postu:

szpaku86 napisał:

Jako jeden już z nielicznych chyba... szkoda że Nasze forum umiera po woli Sad


Nie jest tak źle chyba. Ja np codziennie przeglądam forum, a zwłaszcza projekty z 206 WRC. A że się nie odzywam... nie mam nic mądrego do powiedzenia to milczę Pisanie ochów i achów nic nie daje. A Twój projekt bardzo ciekawy i robota też świetna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 26 Lis 2013, Wto 16:12    Temat postu:

Zagląda pewnie wiele osób... tylko nikt (prawie nikt) nic nie pokazuje wiec jak tak dalej pójdzie to nie będzie po co zaglądać.
Kiedyś mówiliśmy ze jest mało tematów warsztatowych a sporo galerii teraz nawet galerie nowe się przestały ukazywać, poza tym jakoś nowych użytkowników ze świecą szukać - zresztą zajrzyjcie sobie do statystyk forumowych - żałosny widok

Krzysiek co robiłeś dodatkowo przy skrzyni i dyfrze bo zmienił się ich odcień ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 26 Lis 2013, Wto 16:28, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 26 Lis 2013, Wto 19:11    Temat postu:

Madmax Napisal:
Cytat:
Jako jeden już z nielicznych chyba... szkoda że Nasze forum umiera po woli


Niestety ale nie sposob sie nie zgodzic... Frekfencja jest bardzo niska, nie chodzi nawet o komentowanie prac ale raczej o ilosc prac i prezentowanych projektow ogolem rzecz biorac... Smutny
Zaczolem sie powaznie zastanawiac czy ja i Madmax robimy juz tylko modele rajdowe/wyscigowe ??

Wracajac do tematu 206


Madmax Napisal:
Cytat:
Krzysiek co robiłeś dodatkowo przy skrzyni i dyfrze bo zmienił się ich odcień ??


A wiec postanowilem przycieniowac te elementy po to by wygladaly bardziej realistycznie i wiarygodnie co przynioslo pozadany skutek. Namowili mnie do tego Panowie z PWM. Zabieg popularnie zwany washem.

Ten sam zabieg wykonalem na sprezynach z zawieszenia. Jesli chodzi o przod to efekt praktycznie nie widoczny, jesli chodzi o tyl wyszlo to tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Roznica jest bardzo subtelna... Oto dwie czesci - jedna gotowa droga nie:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

I obie gotowe:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

A teraz troche o ostatnio poruszonym przez Madmaxa problemie w zwiazku z boczkami... Oto szereg prac wykonanych by wszystko sie zgadzalo z orginalem:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Mysle ze teraz sie zgadza. Kozystajac z okazji jeszcze raz dziekuje Macku za wskazanie mi tego detalu !

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 27 Lis 2013, Śro 10:20    Temat postu:

Możesz napisać kilka słów na temat tej techniki brudzenia

Chyba się obrażę na Ciebie... teraz sam muszę poprawić swoje boczki... dobra robota Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 27 Lis 2013, Śro 18:01    Temat postu:

Poszczególne elementy prezentują się po prostu extra, zwłaszcza układ przeniesienia napędu z zaakcentowanymi liniami podziału. Słowa uznania należą się za carbonowo-metalowe boczki 206-ki, za instrukcję których kolegą z Tanki należy się żółta kartka Wesoly
Powodzenia w dalszych pracach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 03 Gru 2013, Wto 16:46    Temat postu:

Jak zawsze serdecznie dziekuje za komentarze !

Madmax napisal
Cytat:
Możesz napisać kilka słów na temat tej techniki brudzenia


A wiec do tego zabiegu uzylem rozwodniony czarna mat humbrola w akrylu, zestaw Tamiya weathering master D plus sporo cierpliwosci... Nie ma z tym wielkiej filozofi... Ja doszlem do takiego efektu metoda prob i bledow i mysle ze to najleprzy opis jak wykonac taka pluknke.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 24 Gru 2013, Wto 17:37    Temat postu:

Hej Koleda Koleda !!

Z okazji Swiat Bozego Narodzenia zycze wszystkim Kolega po fachu wielu modelarskich prezentow pod choinka !!

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeszcze raz wszystkiego dobrzego !

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 24 Gru 2013, Wto 17:38, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 04 Sty 2014, Sob 14:14    Temat postu:

Witam!

Karoseria wreszcie pomalowana podkladem:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 07 Sty 2014, Wto 22:52    Temat postu:

Witam ponownie.

Na dzisiaj zdjecia karoseri pomalowanej na srebrno:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 09 Sty 2014, Czw 18:24    Temat postu:

Witam ponownie.

Dzisiaj foto-story z malowania plyty podlogowej i silnika. Postanowilem ze silnik pomaluje w pierwszej kolejnosci. W ramach przypomnienia tak wygladalo podwozie przed pracami:

[link widoczny dla zalogowanych]

Podwozie zostalo oklejone i na pierwszy kolor do malowania wybralem zloty:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejne maskowanie:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Malowanie na srebrno:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejne maskowanie:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Silnik w docelowych barwach:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejne maskowanie calego silnika przed malowaniem plyty podlogowej:

[link widoczny dla zalogowanych]

Plyta podlogowa pomalowana podkladem:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie kolor docelowy :

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie zabralem sie za drobne przerobki miski olejowej:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejna czynnosc to wykarbonowanie wspomnianej miski olejowej:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na chwile obecna to tyle. Niebawem kolejna aktualizacja.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 10 Sty 2014, Pią 22:09    Temat postu:

Przed Wami kolejna aktualizacja z parac nad silnikiem i plyta podlogowa.
Na poczatk "dopiesczony" silnik oraz oslona termiczne w kanale:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Chcialbym rowniez przedstawic pracen nad wydechem Peugeota, na poczatek fotki pomalowanego juz wydechu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Maskowanie przed kolejnym malowaniem:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

A tak prezentuje sie wydech obklejony w termoizolacje:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wydech nalezoalo jednach troche dopracowac:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nastepnie postanowilem zrobic kilka przymiarek, pierwsza to sam wydech:

[link widoczny dla zalogowanych]

Druga to wydech plus skrzynia biegow i dyfry:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie jest to efekt finalny, kilka rzeczy wymaga jeszcze drobnych poprawek.

Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STI22B




Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hecznarowice

PostWysłany: 11 Sty 2014, Sob 18:49    Temat postu:

Co to dużo pisać Krzychu, jak zawsze robota pierwsza klasa i ponownie powstaje idealna instrukcja jak należy genialnie wykonać model 206-ki Wesoly
Jak oglądam Twoje relacje to żałuję, że nie jesteśmy sąsiadami, wtedy za drobną opłatą może podjąłbyś się dokumentowania fotograficznego moich prac modelarskich Wesoly ja niestety nie ma do tego takiej "smykłaki" i cierpliwości jak Ty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STI22B dnia 11 Sty 2014, Sob 18:49, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 12 Sty 2014, Nie 12:47    Temat postu:

Podzielam zdanie Piotrka
Bardzo podoba mi się wydech, sam myślałem żeby zrobić taki w J3S ale nie miałem twardych dowodów że powinno to być tak zrobione... może przy okazji kolejnego egzemplarza 206 się na to pokuszę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szpaku86




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze, Wisla, Hull

PostWysłany: 12 Sty 2014, Nie 13:39    Temat postu:

Dziekuje serdecznie za ocene prac i pochwaly !!

Madmax napisal:
Cytat:
Bardzo podoba mi się wydech, sam myślałem żeby zrobić taki w J3S ale nie miałem twardych dowodów że powinno to być tak zrobione...


Ja dostrzeglem ten detal po raz pierwszy w Twoich dokumentacjach do Sobieskiego gdzie wyraznie widac ze wydech ma termoizolacje:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Potem pogrzebalem troche po internecie i znalazlem jeszcze pare fotek takich jak ta:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 12 Sty 2014, Nie 21:33    Temat postu:

Oczywiście na zdjęciach J3S widać pewne elementy które są wyłożone tą termoizolacją ale ile dokładnie ma jej być nie widać więc nie byłem pewien dlatego tego nie zrobiłem, poza tym jeśli bym to zrobił to prawdopodobnie pojawiły by się pytania z Waszej strony czy na pewno jestem tego pewien.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin