|
dla strugających w domowym zaciszu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 09 Lut 2012, Czw 19:44 Temat postu: Porsche 911 GT2 Club Sport |
|
|
Witam
O to nad czym bede pracowal w najblizszym czasie:
Poczulem sie zobowiazany do przeprowadzenia warsztatu wiec zaczne skrupulatnie od samych podstaw i poczatku moich prac. Co prawda to nie WRC ale ktos sie moze zainteresuje...
Nie dajcie sie zwiesc napisowi na pudelku "Road Version", specjalnie umieszczam ten samochod w dziale sportowym gdyz mam zamiar zrobic bardziej treningowke niz auto na drogi publiczne.
Pierwsze fotki surowej, nietknietej karoseri :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 09 Lut 2012, Czw 22:43 Temat postu: |
|
|
Trzymam kciuki za projekt, bo swego czasu miałem chrapkę na ten model, w sumie to dalej mam tylko czasu brak Zaraz po Subaru to m.in. właśnie Porsche jest mi najbliższe, więc tym bardziej będę śledził temat.
Jakieś plany co do wykonania oprócz usportowienia Prosiaczka? Ja miałem wizję wykonania jej właśnie w bieli, bo ten kolor nadaje jej sportowego charakteru, poza tym w nadkolach idealnie pasowały by fototrawione nity, a w środku pełna klatka i kubły.
Swoją drogą wystarczy lekko podsycić temat aktywności forumowiczów w dziale warsztatowym i od razu pierwsze efekty Oby tak dalej.
Powodzenia w budowie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 10 Lut 2012, Pią 10:27 Temat postu: |
|
|
Mimo że nie rajdówka to chętnie poprzyglądam się jak wykonuje się inne modele wyścigówek, moze jakieś patenty zaadoptuje do swoich modeli.
Widzę że mam fan Porszaków na forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 17 Lut 2012, Pią 17:42 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie
Niestety grypa pokrzyzowala moje plany modelarskie ostatniego tygonia wiec wkradlo sie male opoznienie... Chwilowo utknolem na szlifowaniu karoserii, a oto zdjecia z przygotowan:
Cale oklejanie po to by niepotrzebnie nie uszkodzic kasty gdy zaczynam szlifowac 400setka zbedne elementy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 18 Lut 2012, Sob 20:35 Temat postu: |
|
|
Udalo mi sie dokonczyc szlifowanie kasty ktora teraz czekac sobie bedzie na podklad...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 24 Lut 2012, Pią 18:16 Temat postu: |
|
|
Po skonczeniu zabawy z kasta wziolem sie za najbardziej (moim zdaniem) niedopracowany elemet zestawu - pokrywe silnika ze spojlerem.
Element sklada sie z trzech czesci ale puki co zajolem sie dwoma:
Po sklejenu wyglada to niezbyt ciekawie:
Wiec trzeba szpachlowac... Tym razem postanowilem poeksperymentowac i uzyc innej niz zawsze szpachli, efekt puki co jest taki:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 26 Lut 2012, Nie 12:37 Temat postu: |
|
|
Zabawa papierem sciernym przyniosla porzadany efekt:
Ale czy napewno wszystko wyszlo to okaze sie dopiero po nalozeniu podkladu... Ale zanim sie tym zajme musze szpachlowac jeszcze raz bo jeden szegol nie daje mi spokoju:
Dziwna sprawa bo w poprzednim 911 nie bylo takiego problemu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ccsrally
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 26 Lut 2012, Nie 12:41 Temat postu: |
|
|
pewnie jakis skurcz po wyciagnieciu z formy lub japonczyki mieli kijowy plastik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 26 Lut 2012, Nie 15:27 Temat postu: |
|
|
To powinno zalatwic sprawe:
A poki twardnieje zajolem sie przygotowaniem i obrobka zawieszenia:
tarcze z zaciskami w stanie surowym ;
Elementy srodka wyciete z ramek i przygotowane do dalszej obrobki i malowania:
A to juz wszystkie elementy gotowe do wstepnego malowania:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 26 Lut 2012, Nie 21:18, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 26 Lut 2012, Nie 17:54 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajnie Ci to idzie. Widzę, że kładziesz nacisk na szczegóły obróbki- tak trzymać. Tylna maska ze spojlerem wygląda bardzo fajnie, w sumie nie dostrzegłem gdzie była łączona.
Co to za szpachlówka? Widzę, że nakładasz ją palcem, więc podejrzewam, że jest to jakaś masa dwuskładnikowa?
I jeszcze jedno. Wiem, że modelarze nie muszą być jakimiś wykwalifikowanymi poliglotami, ale jak czytam niektóre słowa to aż mnie ciarki przechodzą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 28 Lut 2012, Wto 15:53 Temat postu: |
|
|
mulczas napisał: | Co to za szpachlówka? Widzę, że nakładasz ją palcem, więc podejrzewam, że jest to jakaś masa dwuskładnikowa? |
Przyłączam się do pytania...
Druga sprawa po co maskujesz kastę przy szlifowaniu ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 28 Lut 2012, Wto 17:40 Temat postu: |
|
|
Odnosnie pytania o szpachlowke:
Podejrzenia mulczasa sa jak najbardziej trafne bo jest to masa dwuskladnikowa.
Ale szczerze nie wiem czy ten produkt jest dostepny na polskim rynku...
Odnosnie pytania madmaxa to jak juz pisalem powyzej cale oklejanie jest po to, by niepotrzebnie nie uszkodzic kasty gdy zaczynam szlifowac 400setka... Gdy szlifowany element znika a tasma zaczyna uszkadzac sie od szlifowania papierem, wtedy sciagam maskowania i przechodze do szlifowania papierami od 1200 do 2000 zeby nie zostal najmniejszy slad mojej ingerencji. Pewnie ma to bardziej podloze psychologiczne niz praktyczne bo czuje sie pewniej ze czegos niepotrzebnie niezepsuje...
Ps. Przepraszam za gafy ortograficzne, ktorych ze szczerego serca staram sie unikac, ale czasami moja dysleksja bierze gore...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 29 Lut 2012, Śro 0:04, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 29 Lut 2012, Śro 18:17 Temat postu: |
|
|
Pokrywa silnika wraz ze spojlerem wreszcie gotowa do pomalowania podkladem, potem okaze sie czy wszystko dobrze zeszlifowalem...
Wiec biore sie powoli za obrabianie plyty podlogowej i na wstepie musze usunac niepotrzebne mocowania na butle gasnicze. W tym modelu mam zamiar zamontowac co prawda jedna, ale bedzie przesunieta do przodu samochodu.
Nastepnie musze usunac uchwyty w obiciach drzwi bo wygladaja dosyc tandetnie no i z czasem dorobie inne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 01 Mar 2012, Czw 0:32, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
woocasch
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01 Mar 2012, Czw 11:14 Temat postu: |
|
|
Widzę, że małymi kroczkami idziesz do przodu i masz zamiar dokonać wielu zmian we wnętrzu. Jak do tej pory wygląda to wszystko bardzo obiecująco.
A powiedz czy wzorujesz się na jakiejś konkretnej sztuce tego Porsche, czy to bardziej Twoja własna interpretacja będzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 02 Mar 2012, Pią 10:21 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się że jednak lewą stronę spojlera będziesz musiał jeszcze odrobinę zeszlifować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 03 Mar 2012, Sob 10:10 Temat postu: |
|
|
Model powstaje glownie na bazie tego konkretnego samochodu :
Nie bedzie to jednak wierna kopia z tego wzgledu, ze nie chcialem drugiej w pelni hardkorowej wersji Porsche przeznaczonej tylko na tor, jak w przypadku mojej poprzedniej produkcji... Z powyzszego modelu zaadoptowalem wiele szczegolow wnetrza. Nie mam zamiaru montowac zapinek itp. wiec z zewnatrz samochod bedzie mial bardziej cywilny charakter o ile wogole mozna mowic ze 993 w wersji gt moze byc cywilne... Zmieniona zostanie kolorystyka felg ale o tym pozniej. Wiec w 30 procentach jest to moja wlasna interpretacja ale wszystkie elemeny wzorowane sa na autentycznych tylko, ze polaczone razem w jedna calosc.
Obecnie karoseria zostala wstepnie pomalowana podkladem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 03 Mar 2012, Sob 15:27, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 03 Mar 2012, Sob 19:23 Temat postu: |
|
|
Buda po pierwszych warstwach TS-26 :
Nastepnie podwozie pomalowane podkladem. Zakleilem nadkola by zostaly matowe a cala plyte pomalowalem TS-79:
Korzystajac z tego ze nadkola juz sa oklejone gdy farba dobrze wyschla okleilem reszte by pomalowac blok silnika:
Zeby nie bawic sie w bezustanne maskowanie na przemian srodka i podwozia, okleilem tez srodek by pomalowac na czarno czesc podlogi:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 03 Mar 2012, Sob 19:26, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 04 Mar 2012, Nie 12:22 Temat postu: |
|
|
Plyta podlogowa, blok silnika i skrzynia biegow pomalowana, co prawda wnetrze wymaga kilku malych poprawek ale ogolnie jestem zadowolony z efektu:
Boki drzwi tez juz zeszlifowane i wstepnie pomalowane na czarno, teraz sa oklejone do dalszego malowania:
Chlodnica zamaskowana do malowania:
Klatka ktora mi zajela sporo czasu by usunac szwy rowniez trafi dzisiaj do lakierni...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 04 Mar 2012, Nie 18:21 Temat postu: |
|
|
Tempo masz niezłe W zasadzie nie ma się do czego przyczepić, oprócz odcięcia czarnego na płycie podłogowej, które wyszło trochę krzywo. Plus taki, że docelowo mają tam być kubły. Oby tak dalej, bo Twoja relacja bardzo ożywiła wątek warsztatowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 04 Mar 2012, Nie 20:43 Temat postu: |
|
|
A juz myslalem, ze daje za duzo zdjec... Jak na model nie WRC to jestem milo zaskoczony Waszym zainteresowaniem.
Jak pisalem powyzej srodek, a konkretniej jak wpomnieles czarne pola sa do drobnych poprawek. Mimo tego ze kubly przykryja ten krzywy malunek to na podloge trafia jeszcze czarne plyty pod nogi kierowcy i pasazera. Co niezmienia faktu ze i tak to poprawie bo nieznosze jak cos w modelu jest nierowno, krzywo pomalowane albo niedokonczone lub "olane" bo i tak nie bedzie tego widac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 04 Mar 2012, Nie 21:44 Temat postu: |
|
|
szpaku86 napisał: | (...) nieznosze jak cos w modelu jest nierowno, krzywo pomalowane albo niedokonczone lub "olane" bo i tak nie bedzie tego widac. | Wszyscy modelarze powinni się tego nauczyć na pamięć i powtarzać przy każdym nowo składanym modelu!
O ilość zdjęć się nie martw, czym więcej, tym lepiej, a szczególnie smaczki typu "drobnica", zbliżenia, walorka itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
woocasch
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05 Mar 2012, Pon 10:29 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, im więcej zdjęc tym lepiej
A postęp w pracach jest bardzo fajny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 05 Mar 2012, Pon 10:54 Temat postu: |
|
|
szpaku86 napisał: | Jak na model nie WRC to jestem milo zaskoczony Waszym zainteresowaniem. |
Nie przypominam sobie żeby ktokolwiek z nas kiedykolwiek napisał że jak model nie rajdówka WRC to nas nie interesuje, mnie też korci żeby składać wyścigówki czy bolidy F1 ale niestety nie będą one pasowały do mojej kolekcji. Dodatkowo jako kibic rajdowy postanowiłem że chciałbym mieć w swojej kolekcji jak najwięcej polskich rajdówek dlatego profil tego co składam jest bardzo mocno zawężony.
Robota idzie pomału do przodu i bardzo dobrze, miło się na to wszystko patrzy. Co do niedoróbek których nie widać to też mam często z tym problem i zmuszam się żeby to poprawić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 05 Mar 2012, Pon 18:03 Temat postu: |
|
|
Alez madmaxie moj drobny zarcik o pojazdach nie WRC nawiazuje do dyskusji jaka mielismy na temat "obumierania" forum apropo prezentowanej Subarki Leszka Kuzaja... I jak dobrze pamietam (co mozesz sprawdzic) zgodziles sie z moja opinia. Ale lepiej nie roztrzasajmy tego a ja przepraszam za uszczypliwy zart.
Jesli chodzi o mnie i modelarstwo samochodowe staram sie nieograniczac do jednej dyscypliny chociaz odkad siegam pamiecia kazdego roku bylem na oesach rajdowych. To za sprawa tego ze mieszkalem w Wisle co chyba tlumaczy wszystko. Wiec teoretycznie powinienem tez robic same polskie rajdowki, ale przeciez jest tyle pieknych wyscigowek ! DTM, JGTC, BTCC i innych starych czy nowych seri wyscigowych, ze az szkoda ograniczac sie tylko do jednej dyscypliny. Ale swietnie rozumiem ludzi ktorzy tworza modele z jednego dzialu, kazdy robi to co naprade kocha i to wlasnie pasja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 05 Mar 2012, Pon 23:05 Temat postu: |
|
|
Kolejna odslona moich prac z wczoraj i dzisiaj, na poczatek skrzynia biegow oklejona do kolejnego malowania
Nastepnie plyta podlogowa po raz ostatni maskowana na taka skale:
Cala operacja po to by przez gril w zderzaku nie bylo widac bialych pustych przestrzeni w ktorych defakto powinien byc bak i multum innych rzeczy...
Oto efekt po malowaniu czarnym matem. Z gory zaznaczam ze niepoprawialem jeszcze zadnych elementow, wiec to co widac to tylko czesci po zdjeciu maskowania:
Tak wyglada zawieszenie i skrzynia biegow po wstepnym malowaniu. Czesc elemementow w zasadzie pozostanie bez zmian, ale wiekrzosc czeka kolejna obrobka tym juz razem metoda klasyczna czyli pedzlem...
To samo tyczy sie czesci wnetrza:
Boki drzwi wstepnie pomaloane bialym matem. Teraz czesci poczekaja na kolejna serje malowania na plysk ale to przy okazji malowania klatki.
Chlodnica wstepnie pomalowana na czarny mat i gotowa do dalszych prac:
Na koniec dzisiejszego dnia kilka fotek jak model i czesci czekaja na kolejny dzien prac. Porzadek w modelarstwie to dla mnie podstawa...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 05 Mar 2012, Pon 23:09, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
max
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 06 Mar 2012, Wto 19:46 Temat postu: |
|
|
takie prace i zdjęcia oglądam z wypiekami, tak jak małe dzieci oglądają swoją ulubioną bajkę. sam też cos tam dłubię, ale niestety nie mam się czym pochwalić, więc zostaje mi tylko oglądanie czyichś prac.
życze wytrwałości i sukcesu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 07 Mar 2012, Śro 22:28 Temat postu: |
|
|
Dzieki za wspacie, na pewno sie przyda tak samo jak i wytrwalosc...
Na warsztat tym razem trafila skrzynia biegow z polosiami:
Chlodnica w zasadzie ukonczona:
Plyta podlogowa po poprawkach i z pomalowanymi przdnimi chlodnicami:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 08 Mar 2012, Czw 23:04 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj wykonane zostaly plytki podlogowe:
Tylne amortyzatory i stabilizator ukonczone:
Plyta podlogowa w dalszej fazie rozwojowej, na pierwszym zdjeciu pomalowana przekladnia biegow:
Nastepnie zaczalem wzbogacac plyte wezami i przewodami :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 13 Mar 2012, Wto 16:55 Temat postu: |
|
|
Ostatnio wykonane prace to polaczenie skrzyni biegow i polosi z wielowachaczowym zawieszeniem :
Nastepnie pomalowalem i dokonczylem ostatnie detale zwiazane z przewodami i blokiem silnika, zdjecie ponizej jest ostatnim kiedy samochod nie mial skrzyni i tylnego zawieszenia:
A tu juz wstepny obraz po zlozeniu wszystkiego w calosc:
Nastepnie na warsztat trafia wydechy z turbinami ktore w stanie surowym wygladaja tak :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
max
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 13 Mar 2012, Wto 17:33 Temat postu: |
|
|
powiedz mi jedno. składasz to samodzielnie czy robi to jakis mały japoński robot?
dla mnie robota pierwsza klasa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 13 Mar 2012, Wto 20:49 Temat postu: |
|
|
Kurcze... odkryles Moj sekret... Tyle ze robot jest Niemiecki nie jest maly i ma na imie Franz... Ale czasami mu pomagam co widac na drugim zdjeciu :
A tak powaznie niestety nie mam robota chociaz czasami by sie przydal, na przyklad dzialal by jak jestem w pracy ! Wtedy praca nad modelem nietrwala by dwa do trzech misiecy tylko z 3 tygodnie !
Ale wiem kto ma robota ! Niejaki Pan Subaroman prowadzi modelarstwo na skale przemyslowa ! Z miejsca pozdrawiam jesli kiedys odwiedzi dzial warsztatowy !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 14 Mar 2012, Śro 19:36 Temat postu: |
|
|
Kolejna seria prac nad wydechem nieobeszla sie bez problemow. Eksperymentowalem wczoraj z farba i pozornie wszystko bylo ok do momentu kiedy element nie byl dotykany golymi dlonmi... Farba zwyczajnie zaczela zchodzic co wymusilo kolejne maskowanie i malowanie na nowo:
Tym razem po nalozeniu farby na koncowki wydechow trafil jeszcze bezbarwny a efekt jest taki :
Teraz skupie prace na przednim zawieszenu wiec oto elemeny do kolejnego malowania:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
max
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 14 Mar 2012, Śro 21:55 Temat postu: |
|
|
powiedz mi ile kosztuje wypożyczenie Franza?
turbinki i wydechy zaj....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
subaroman
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ustron, Cork EIRE
|
Wysłany: 14 Mar 2012, Śro 22:45 Temat postu: |
|
|
Witam.
Dzieki za pozdrowionka.
Sledze Twoj warsztat od poczatku i jestem pod wrazeniem. Kawal dobrej roboty!!!
Bardzo podoba mi sie niezwykle profesjonalne podejscie do tematu, kilka rzeczy podpatrzylem i bede je stosowal u siebie .
Modelik na tym etapie prezentuje sie swietnie a efekt koncowy z pewnoscia powali nas wszystkich na kolana
Pozdrawiam i powodzenia w dalszych pracach!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 15 Mar 2012, Czw 17:06 Temat postu: |
|
|
Serdecznie dziekuje za mile slowa!
Co prawda o powaleniu na kolana jeszcze nawet nie mysle bo gdy uda mi sie skonczyc zabawe z przednim zawieszeniem, to smialo bede mogl stwierdzic ze jestem gdzies w polowie pracy nad modelem... A wiec jest jeszcze sporo rzeczy ktore moge spieprzyc.
Co do ceny wypozyczenia Franza to na pewno sie dogadamy, ale bedzie problem z dostepnoscia bo jak widzisz maszyna pracuje bez przerwy u Mnie !
A tak zupelnie powaznie to staranne wykonanie elementu to tylko czesc sukcesu. Polowa sukcesu to dokumentcja (jesli zalezy Ci na odwzorowaniu na orginale) oraz odpowiednie zaplanowanie jak dany element wykonac (kolejnosc malowania itp). Bardzo wazne jest tez jakich narzedzi i farb uzywasz do wykonywania modelu. Przykladowo do pomalowania samej skrzyni biegow z polosiami uzylem osmiu roznych kolorow. Aby uzyskac taki efekt wydechow rowniez trzeba bylo osmu roznych farb, a producent zaklada ze tyko trzy kolory wystarcza... Wiadomo ze niektore rzeczy da sie zrobic tanszym kosztem ale gdy ma sie wiecej zasobow to tym samym jest wiekrze pole do manewrowania i kombinowania jak osiagnac leprzy czy bardziej orginalny efekt. Tak ze sam Franz to nie wszytko !!
Jeszcze raz dziekuje za zainteresowanie i opinie !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 15 Mar 2012, Czw 22:00 Temat postu: |
|
|
Przednie zawieszenie ukonczone :
Zawieszenie zmontowane z plyta podlogowa:
Ogolne podwozie jest prawie ukonczone, jeszcze tylko kilka poprawek, domalowan srub i nitow i mozna brac sie za srodek:
Ale puki co musze wziasc sie za tarcze z zaciskami:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 16 Mar 2012, Pią 14:14 Temat postu: |
|
|
Jestem pod coraz większym wrażeniem, widzę że wydajesz majątek na taśmy maskujące
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 17 Mar 2012, Sob 15:32 Temat postu: |
|
|
No tasmy troche schodzi, ale kto by sie tam tym przejmowal...
Wracajac do tarcz to pierwsze fazy prac przebiegaly nerwowo i bez porzadanych efektow:
Wszystko za sprawa tego ze wykonywalem je troche inna technika niz w przypadku auta z JGTC, a niestety pola manewru do poprawek niebylo za duzo wiec postanowilem skupic sie na zaciskach i zobaczyc jak to wtedy bedzie wygladalo:
Jak na tak maly detal efekt jest zadowalajacy chociaz nie jest to szczyt mojej estetyki... Na zaciski trafia jeszcze loga producenta i do domalowania zostaly jeszcze sruby, a wiec kolejne postepy prac w krotce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 18 Mar 2012, Nie 20:13 Temat postu: |
|
|
Kolejna seria prac skupila sie na wnetrzu auta.
Na poczatek wklejone plyty pod nogi kierowcy i pasazera i pomalowane gory z podnosnikow hydrallicznych:
Nastepnie przewod elektryczny:
Uchwyty gasnicy przygotowane do pomalowania:
Wklejanie gasnicy :
Niestety model club sport nieprzewidywal montazu gasnicy wiec nie bylo tez na nia naklejki, wiec trzeba bylo improwizowac z homologacja:
Przewody gasnicy :
I efekt koncowy :
Kolejne przewody :
Gotowe pedaly z naklejkami antyposlizgowymi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 19 Mar 2012, Pon 10:18 Temat postu: |
|
|
Czy przewody które dodajesz robisz wedle jakiś zdjęć czy jest to Twoja wizja twórcza ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 19 Mar 2012, Pon 21:02 Temat postu: |
|
|
Niestety nie jestem inzynierem Porsche wiec wizja tworcza odpada... Wszytkie detale wykonczeniowe modelu opieram na zgromadzonej dokumentacji i tym co widzialem osobiscie.
A skoro mowimy juz o przewodach to ukonczone zostaly przewody podnosnikow:
Nastepnie ukonczona zostala plyta podwozia:
No i przyszedl czas na fotele:
Ponizej oszlifowane fotele z nacieciami na pasy:
Nastepnie tyly kubelkow pomalowane podkladem by w efekcie finalnym nie roznily sie odcieniem.
I kolor koncowy tylow:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szpaku86 dnia 19 Mar 2012, Pon 21:11, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ccsrally
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 19 Mar 2012, Pon 21:39 Temat postu: |
|
|
no super.
a z czego robisz przewody w kabinie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 20 Mar 2012, Wto 21:26 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy moja odpowiedz Cie zadowoli ale najprostrza jaka mi sie nasuwa na mysl to z wszytkiego z czego sie da... Oto kilka przykladow;
Wracajac do foteli to dzisiaj zostaly finalnie pomalowane:
Teraz skupie sie na felgach ktore docelowo beda wygladaly podobnie do tych oferowanych przez firme speedART :
Czeka mnie jednak sporo pracy ze zeszlifowaniem nadlewow plastyku z ramion felg...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 22 Mar 2012, Czw 20:10 Temat postu: |
|
|
Prace nad felgami do Porsche po raz kolejny okazaly sie byc wyzwaniem...
Po walce ze zdzieraniem nadlewek niklu zaczelo sie maskowanie...
Po wstepnym malowaniu efekt byl niezbyt fajny...
Zniesmaczony zaczalem zdzierac nadlewki bierznika z opon (zdjecie z polowy pracy gdy gotowa jest prawa strona):
Dzisiaj wrucilem do walki, ponownie je maskowalem i malowalem a finalnie wszystko wyszlo tak :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 23 Mar 2012, Pią 10:50 Temat postu: |
|
|
Felgi piękna robota po prostu, aż ciężko oczy oderwać... zresztą od tej czerwonej sztuki też... nie wiem dlaczego ale jakoś czerwień nigdy do Porszaków mi nie pasowała, ale ta wygląda kozacko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 25 Mar 2012, Nie 16:17 Temat postu: |
|
|
Nie zawsze mamy z Madmaxem to samo zdanie ale w tym przypadku zgadzam sie w 100 procetach... Czerwien zdecydowanie bardziej pasuje do takiej marki jak Ferrari a prezentowany powyzej samochod to chyba wyjatek potwierdzajacy regole...
Wracajac do mojego modelu postanowilem dolozyc kilka innowacyjnych szczegolow. Fotele wyposazylem w uchwyty do regolacji przod-tyl :
Na klatke bezpieczenstwa trafily ochraniacze;
Teraz czekaja mnie dalsze prace nad bokami drzwi:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 26 Mar 2012, Pon 19:00 Temat postu: |
|
|
Może się powtórzę, ale dbałość o szczegóły mnie powala, super czysta i schludna robota!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 26 Mar 2012, Pon 20:36 Temat postu: |
|
|
szpaku86 napisał: | Nie zawsze mamy z Madmaxem to samo zdanie ale w tym przypadku zgadzam sie w 100 procetach... |
Nie przesadzaj, zdania mamy podobne tylko trochę inaczej się wypowiadamy ale sens jest ten sam...
Z czego robisz ochraniacze ?? i co dalej zamierzasz zrobić z tymi boczkami ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaku86
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze, Wisla, Hull
|
Wysłany: 26 Mar 2012, Pon 22:42 Temat postu: |
|
|
Takie opinie jak od Mulczasa zawsze dzialaja budujaco wiec moga nawet sie powtarzac... Tak ze serdecznie dziekuje za docene wlozonej pracy.
Ochraniacze to nic innego jak odpowiednio docieta izolacja kabli.
Praca nad bokami drzwi wygladala nastepujaco:
Oklejanie by pomalowac ich gorna czesc matem:
Prezentowane ponizej elementy to wykonane przezemnie uchwyty (jak pisalem wczesniej uchwyty seryjne zostaly usuniete):
Nastepnie pomalowane zostaly nity :
Do dokonczenia zostaly tylko materialowe uchwyty i w zasadzie elementy beda gotowe.
Zaczalem rowniez prace na karoseri, na poczatek zdjecie z polowy maskowania by pomalowac lustro tylnej lampy:
Maly patent by nieoklejac super dokladnie calej karoserii to opakowanie mniej narazonych elementow w woreczek:
No ale to tylko po to by nieoklejac super dokladne co nieoznacza ze nie trzeba oklejac... Moim zdaniem lepiej dobrze zamaskowac model niz potem sie wkurzac ze przez glupote niszczymy tyle pracy.
Pomalowany element:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
woocasch
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27 Mar 2012, Wto 10:55 Temat postu: |
|
|
MASAKRA! Tak czysto prowadzonego warsztatu to jeszcze nigdy nie widziałem, ale na taśmę maskującą to chyba wydajesz majątek
I tak z ciekawości, ile czasu zajęło Ci to ostatnie maskowanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|