|
dla strugających w domowym zaciszu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 07 Cze 2009, Nie 18:15 Temat postu: [TERAZ POLSKA] Subaru Impreza WRC 2001 "TNT" Kuzaj |
|
|
Witam w mojej kolejnej relacji z budowy. Tym razem będzie to Subaru Impreza WRC 2001 z Rajdu Warszawskiego 2003 załogi Leszek Kuzaj/ Magda Lukas. Do budowy posłuży mi model Tamiyi 24250, kalki firmy Reji, blaszki fototrawione oraz cała masa innych mniej lub bardziej potrzebnych gratów
Jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli to model powinien jak najbardziej przypominać ten oryginał:
[link widoczny dla zalogowanych]
(Nie jest to moje zdjęcie, autora niestety brak)
Model zacząłem już jakiś czas temu, ale z powodu małych komplikacji z malowaniem zaczynam praktycznie od nowa. Kastę trzeba było odpowiednio przygotować do wersji z Rajdu Warszawskiego. Listwa pod zderzakiem poszła do usunięcia, podobnie wlot powietrza na dachu oraz miejsce na antenki. Z tyłu w zderzaku trzeba było wyciąć otwór na rurę wydechową.
[link widoczny dla zalogowanych]
Po podkładzie miałem problem z lekką skórką. Przeszlifowałem i położyłem pierwszy kolor, czyli Pure White z palety ZERO Paints. Niby ładnie, ale mi nie do końca pasowało, ponieważ w niektórych miejscach pojawiła się jakby "mgiełka" pyłu z farby, która osiadła na kaście. Nie mam pojęcia dlaczego się tak stało, ale po konsultacjach myślę, że było to zależne od temperatury (malowane w piwnicy).
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Lekka reanimacja, czyli papierek wodny i kolejny kolor. Z maskowaniem był mały problem, ponieważ trzeba było tak ułożyć odcięcie między kolorami, aby później zgrało się wszystko z kalkomanią, było z tym trochę zabawy, ale jakoś się udało. Niby wszystko ładnie, ale tym razem ja zawiniłem, ponieważ zła taśma i maskowanie przyczyniło się do ząbków i przeskoków między kolorami.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Maskowanie trzeba było oczywiście odwrócić. Po malowaniu taki był nie za ciekawy widok:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Po tym incydencie stwierdziłem, że dalej tak być nie będzie i byłem zmuszony zmyć farbę z kasty. Do tego celu posłużył mi płyn hamulcowy DOT3. Kilka dni i kasta wymoczona, w zakamarkach przemyłem zmywaczem Wamodu z patyczka do uszu, wymyłem kastę w wodzie z mydłem i przygotowałem do podkładu. W międzyczasie poprawiłem i zmieniłem to, co pominąłem za pierwszym razem. Wywierciłem otworki na śruby w zaślepkach na przednim zderzaku, poprawiłem szpachlowanie niepotrzebnej dziurki na dachu oraz wymyśliłem, że wytnę niepotrzebny plastik na przednim wlocie między światłami. Było z tym trochę babrania i niepotrzebnego stresu, ale myślę, że teraz wygląda bardziej realnie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie udało mi sie dobrze pokazać efektu, ponieważ zdjęcia z telefonu, ale myślę, że tragedii nie ma.
Aktualnie kasta jest już po dwóch podkładach z Gunze, szarym i białym. Wygląda o niebo lepiej niż za pierwszym razem, więc myślę, że limit pecha już wyczerpałem na tym modelu i teraz pójdzie gładko. Lusterka, światła i inne elementy się carbonują. Niedługo kolejne fotki.
Na koniec mam jeszcze małe pytanie. Dostałem ostatnio od kumpla taśmę izolacyjną do auta, bo jak mówi "nigdy nie mam jak potrzeba", ale że jest ona taka materiałowa, wiec pomyślałem, że wykorzystam ja do bardziej ambitnego celu Nie wiem czy fakturą pasuje, dlatego pytanie do Was, nada się? Dodam, że fotel oklejony był na szybko bez zbędnych wypocin, tylko po to żeby zobaczyć jak to będzie się prezentować.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07 Cze 2009, Nie 18:51 Temat postu: |
|
|
No Panie Prezesie projekt grubo się zapowiada, wyższa szkoła jazdy więc jak coś spartolisz to wiesz co będzie
A tak na poważnie to wszystko na spokojnie. Posprawdzaj przede wszystkim rozkład klatki, ochraniaczy, foteli, malowanie detali. Fotek jest sporo więc problemów nie powinno być. Oczywiście zasiadam w grono oglądaczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 07 Cze 2009, Nie 22:22 Temat postu: |
|
|
no i to się właśnie nazywa relacja z budowy - miło się to czyta, miło ogląda i jeszcze się czegoś człowiek nauczy...
fotel pomimo robienia na szybko wygląda genialnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fliper_nx
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wroc.pl
|
Wysłany: 12 Cze 2009, Pią 11:16 Temat postu: |
|
|
Ooo ciekawy projekt i ciekawy temat , powodzenia a fotel przyjemnie wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 14 Cze 2009, Nie 15:43 Temat postu: |
|
|
Mała aktualizacja.
Kasta pomalowana na biało trzema warstwami białej farby ZERO Pure White. Na masce zrobił mi się mały babol, ale na szczęście w tym miejscu będzie kalkomania ze znaczkiem odcięcia prądu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie przyszedł czas na maskowanie i drugi kolor. Bałem się tego manewru, nie chciałem drugi raz spartaczyć malowania. Specjalnie na tą okazję zamówiłem taśmę maskującą micro 2,5mm z Model Factory Zone, ale jak się później okaże, nie będzie potrzebna (przyda się na później).
Na początku musiałem skopiować czarne paski kalkomanii, które będą później nałożone na masce i drzwiach. Do tego celu użyłem taśmy maskującej Tamiyi oraz ołówka.
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie wyciąłem skopiowany pasek i przykleiłem w miejscu, w którym będzie nałożona później kalka.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Po tej czynności, gdy paski imitowały kalkę, z taśmy 0,6mm i 10mm Tamiyi zacząłem maskowanie. Musiało się to zgrać z wcześniejszymi paskami, więc taśmę przykleiłem w odstępie kilku milimetrów.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wyglądał model gotowy do malowania.
[link widoczny dla zalogowanych]
Na kastę położyłem kilka warstw koloru pomarańczowego. Pierwsze delikatne, później przykleiłem zaślepki w zderzaku i końcowa, nieco grubsza. Po malowaniu efekt zamierzony, czyli dużo lepiej niż poprzednio
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jedyny mankament to lekkie przejście koloru na masce. Trzeba będzie to zaretuszować, ale na szczęście nie jest to już tak widoczne jak przy pierwszym malowaniu. Moje pytanie, czym i jak wykonać tą operację? Maskować pomarańczowy i pociągnąć białym z aero, czy może lepiej zaretuszować pędzelkiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modelman
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14 Cze 2009, Nie 16:21 Temat postu: |
|
|
Retusz zrób białym fukniętym z aero i śladu nie będzie, a co do koloru to coś tą baze mało rozcięczyłes chyba bo straszna skóra się zrobiła, az nie podobne do zero. Po zero i innych samochodówkach zawsze mam idealną powłokę jak po bezparwnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 14 Cze 2009, Nie 16:30 Temat postu: |
|
|
modelman napisał: | Retusz zrób białym fukniętym z aero i śladu nie będzie, a co do koloru to coś tą baze mało rozcięczyłes chyba bo straszna skóra się zrobiła, az nie podobne do zero. Po zero i innych samochodówkach zawsze mam idealną powłokę jak po bezparwnym. |
Farba idealna, położona też dobrze, to raczej tryb makro i wyostrzone zdjęcia. Zauważ, że model lub jego część jest kilka razy większe niż w rzeczywistości.
Nie mówię, że kasta jest idealnie gładka, ale nie jest to aż tak zauważalne jak na zdjęciach. Ja ze swojej strony dałem wszystko, a po malowaniu glossem efekt powinien być niezauważalny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14 Cze 2009, Nie 17:26 Temat postu: |
|
|
modelman napisał: | a co do koloru to coś tą baze mało rozcięczyłes |
A kto rozcieńcza farby ZERO?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modelman
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14 Cze 2009, Nie 17:36 Temat postu: |
|
|
kriskristoffers napisał: | modelman napisał: | a co do koloru to coś tą baze mało rozcięczyłes |
A kto rozcieńcza farby ZERO? |
Czasem zero są za mało rozcięczone lub rozcięczalnik odparuje sobie z tych pojemniczków więc nieraz trezeba rozcięczyć
Co to jest rozcięczalnik? Dbaj o poprawną pisownię!
Admin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14 Cze 2009, Nie 17:40 Temat postu: |
|
|
Nigdy mi się nie zdarzyło żeby zero coś odparowało czy wyschło chyba że trzymasz farbki w solarium
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fliper_nx
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wroc.pl
|
Wysłany: 15 Cze 2009, Pon 0:55 Temat postu: |
|
|
Ty.. Kris sam wiesz jak to bywa z farbami jak się je trzyma jakiś czas , ale ZERO nie miałem więc mordka w kubeł, malownaie bardzo fajne, model jak i pierwowzór w 1:1 ładny, czekam na... kalki, powodzenia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 20 Cze 2009, Sob 16:26 Temat postu: |
|
|
Po ok. 4 godzinach oklejania, kasta prawie skończona. Prawie, ponieważ z przodu na zderzaku spartoliłem jeden napis MOTUL, ale na szczęście kopia już zamówiona u BuJoN'a. Kalki są tak cienkie, że zawijały się i ciężko było je dobrze nałożyć, raczej dla ludzi o mocnych nerwach oraz z odrobiną doświadczenia. Czarny pasek z lewej strony na drzwiach do retuszu czarną farbką, po prostu kalka rozleciała się podczas nakładania. Jest jeden mały błąd merytoryczny, ale nie mówię głośno gdzie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mulczas dnia 20 Cze 2009, Sob 17:53, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JB_Virtual
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 20 Cze 2009, Sob 17:37 Temat postu: |
|
|
Nie widac fotek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20 Cze 2009, Sob 17:46 Temat postu: |
|
|
Kurcze fajnie to wygląda. Efekt końcowy musi być ciekawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 20 Cze 2009, Sob 17:54 Temat postu: |
|
|
JB_Virtual napisał: | Nie widac fotek? |
Teraz widać? Mam mały problem z hostingiem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mulczas dnia 20 Cze 2009, Sob 21:06, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MattRallyFAN
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20 Cze 2009, Sob 23:33 Temat postu: |
|
|
Świetna robota .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 21 Cze 2009, Nie 22:42 Temat postu: |
|
|
nie ma to jak dobrze położona kalka a problemów przy nakładaniu nie ustrzeże się nikt z nas
co do błędów merytorycznych to wydaje mi się że numer startowy od strony kierowcy jest trochę jakby przekrzywiony a paski szary i czarny powinny być położone w odwrotnej kolejności ale to mały detal
od strony pilota jest odrobinę większy błąd bo brakuje kawałka czarnego paska na progu a co za tym idzie link [link widoczny dla zalogowanych] powinien być cofnięty bardziej do tyłu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 22 Cze 2009, Pon 9:04 Temat postu: |
|
|
madmax napisał: | co do błędów merytorycznych to wydaje mi się że numer startowy od strony kierowcy jest trochę jakby przekrzywiony a paski szary i czarny powinny być położone w odwrotnej kolejności ale to mały detal
od strony pilota jest odrobinę większy błąd bo brakuje kawałka czarnego paska na progu a co za tym idzie link [link widoczny dla zalogowanych] powinien być cofnięty bardziej do tyłu |
Numery startowe są ok, punktem odniesienia był dół drzwi. Paski to w ogóle już inna bajka, a raczej komediodramat Dobrze, że w porę się pokapowałem i jakaś kolejność jest zachowana, bo trzeba było je nakładać jedno na drugie. Tak jak pisałem wcześniej, czarny pasek jest do retuszu, tak samo w miejscu gdzie łączy się z szarym, po prostu trzeba je zamienić warstwami, czyli domalować kawałek czarnego na szarym
Ogólnie rzecz biorąc to jak by się przypatrzeć, to znajdzie się więcej błędów, ponieważ kalek na modelu jest cała masa, przed nakładaniem na kartoniku wydawało się ich znacznie mniej. Pewne przesunięcia zawsze będą, ale nie razi to aż tak strasznie w oczy. W sumie to jestem zadowolony z oklejenia, było z tym trochę roboty i nerwów, ale efekt końcowy jest zadowalający.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 12 Wrz 2009, Sob 16:42 Temat postu: |
|
|
Ciąg dalszy prac nad Subarakiem plus mała fotorelacja. Na kastę położyłem trzy warstwy glossa Gunze TOP. Po tym zabiegu kasta odleżała ok. dwa tygodnie, następnie polerka papierami ściernymi 800, 2000, 2500 i 12000. Tutaj pojawił się kolejny już problem, tym razem na krawędziach modelu przetarłem się miejscami do podkładu Mały retusz i jakoś się gubi w tłumie... Następnie trzy pasty polerskie Tamiya, Coarse, Fine i Finish.
To jednak nie koniec problemów przy modelu. Gdy kasta była po zabiegach polerskich przyszedł czas na maskowanie uszczelek między szybami. Farba Tamiya X-18 zrobiła robotę, następnie ściąganie maskowania i tu mega zonk Podczas ściągania taśmy oderwałem kawałek glossa z kalką... Tu przeżyłem stan przedzawałowy, lekkie załamanie, ale zrobiłem co w mojej mocy żeby doprowadzić to do jak najlepszego stanu. Po konsultacjach okazało się, że w tym miejscu była za mała warstwa TOP'a i stało się jak się stało. W tym momencie kompletnie straciłem wenę do tego modelu...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W między czasie zająłem się detalami, niektóre jeszcze do wykończenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Sprężyny wykonane od podstaw z drucika, niestety w tym modelu były czarne, więc nie wyróżniają się zbytnio.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz pozostało mi przerobić klatkę bezpieczeństwa, okleić przednie światła i składać wszystko w całość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fliper_nx
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wroc.pl
|
Wysłany: 16 Wrz 2009, Śro 19:57 Temat postu: |
|
|
Ładnie, szkoda że taka przykra sprawa z lakierem, ale poprawisz to i będzie cacy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax
rallyholick
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Celestynów/Warszawa
|
Wysłany: 21 Wrz 2009, Pon 12:50 Temat postu: |
|
|
ciesz się że tylko taki kawałek ci taśma zabrała bo u mnie przy "Petro" było znacznie gorzej - moja mała rada na przyszłość to kup sobie taśmę maskującą 0,3mm i przy jej pomocy maskuj elementy takie jak uszczelki znakomicie się sprawdza i wykonuje swoją pracę - ja robię tak od jakiegoś czasu i jestem bardziej niż zadowolony z efektów końcowych
bardzo podobają mi się elementy oklejone carbonem
czekam na dalszy postęp prac
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 21 Wrz 2009, Pon 12:53, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 27 Wrz 2009, Nie 15:30 Temat postu: |
|
|
madmax napisał: | ...ciesz się że tylko taki kawałek ci taśma zabrała...
czekam na dalszy postęp prac |
Nie cieszę się, bo cały plan z udanego modelu szlag trafił... pozostało mi skończyć i odstawić model do gabloty, ale dzięki za słowa pocieszenia
Chcecie to macie, to już chyba ostatnie wejście przed galerią. Model praktycznie gotowy, ale zdjęcia zaprezentuję już niebawem w odpowiednim dziale. Tym czasem to co udało mi się poczynić przez ostatnie kilka tygodni.
Pasy wykonałem z rolety okiennej, odpowiednio przyciętej. Klamry to zestaw z Reji. Kubeł Kuziego w oryginale miał "uszy", więc jeden musiałem podmienić na odpowiedni. Od układu gaśniczego pociągnąłem przewód.
[link widoczny dla zalogowanych]
W podwoziu musiałem tak przerobić rurę wydechową, żeby tłumik końcowy schował się w tylny zderzak. Fotek niestety brak, ale postaram się to nadrobić w galerii.
Później przyszedł czas na klatkę bezpieczeństwa. Wszystkie otuliny musiałem zeszlifować, a w ich miejsce dorobić nowe, mniejsze z odpowiedniej taśmy izolacyjnej. Notatki pilota i słuchawki pochodzą z zestawu. Do słuchawek dorobiłem przewody do interkomu z "włosa" od kabla głośnikowego. Również pod kierownicą znajduje się podobny przewód, tyle że z nieco grubszego drucika.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Sorki za jakość dwóch ostatnich fotek, ale z niewiadomych przyczyn zrobiło mi się małe ziarno... Do zobaczenia w galerii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dins
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opole
|
Wysłany: 27 Wrz 2009, Nie 16:27 Temat postu: |
|
|
Czy na tylnej półce nie powinien być napis Prodrive, zbiorniki od tylnego zawieszenia nie powinny mieć innego koloru niż czarny i na co ten kawałek plasteliny na zawiasie?
Żeby być super-dokładnym to na słuchawkach powinny być napisy .
Tak poza tym to słowa najwyższego uznania bo mnie też męczy strasznie ten model i wszystko idzie inaczej niż bym chciał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 27 Wrz 2009, Nie 17:24 Temat postu: |
|
|
dins, kalka prodrive była na pierwszej półce, którą zżarł gloss. Niestety miałem tylko jedną kalkę i w finalnej wersji jej nie ma. Myślałem żeby ją zamówić w MF-ZONE, ale pomyślałem, że nie jest to fabryczny samochód z Prodrive tylko prywatny wóz. Nie mam 100% pewności, że ta naklejka tam była, więc zostawiłem już bez niej.
Zbiorniki powietrza z tylnego zawieszenia, faktycznie powinny być srebrne (w fabrycznym wozie) moje przeoczenie i błąd, ale jak pisałem wcześniej nie jest to auto z fabryki i Kuzaj miał na bank inne zawieszenie, więc i kolor zbiorniczków był pewnie inny, wydaje mi się, że złoty (ale przyjmijmy, że były czarne ). Brakuje również przewodów od nich do zawieszenia.
Plastelina ma służyć blokowaniu amora w górnej części, żeby nie cofał się za bardzo, ponieważ zawieszenie jest zrobione od podstaw i nie jest idealnie równe, ale jak zauważyłem, nie spełnia swojego zadania
Na słuchawkach będą napisy, również je przeoczyłem, dzięki za przypomnienie.
Co do przeróbki modelu na wersję z Rajdu Warszawskiego to tak jak piszesz, jest bardzo odporny na powodzenia. Mnóstwo kalek, które bardzo szybko "kleją" się modelu, dwukolorowe malowanie i kilka chemicznych nowości, które zastosowałem nie pozostawiają wątpliwości, iż jest to, jak do tej pory najtrudniejszy model jaki budowałem. Z mojej strony życzę powodzenia w ukończeniu modelu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dins
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opole
|
Wysłany: 27 Wrz 2009, Nie 17:48 Temat postu: |
|
|
Znalazłem zdjęcie i wiem teraz że była na pewno bo tak samo nie byłem pewny stąd zapytanie. Napisz coś więcej o zawieszeniu bo mnie zaciekawiło, mam przez to wrażenie, że przerabiałeś wersję asfaltową nie szutrową.
Oto rzeczone zdjęcie zapożyczone z ak-polski.org.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 27 Wrz 2009, Nie 18:14 Temat postu: |
|
|
Dobra fotka, ja niestety nie znalazłem zdjęć wnętrza i sugerowałem się tymi z magazynu WRC, w którym była prezentacja owej Subarki. Tego, czego nie widziałem, musiałem improwizować, jeśli uda mi się załatwić kalkę prodrive to ją tam przykleję.
Co do zawieszenia to pochodzi ono z wersji szutrowej, jednak zostało przeze mnie zmodyfikowane. Odciąłem oryginalną sprężynę razem z amortyzatorem, a w jego miejsce przykleiłem okrągły profil styrenowy odpowiedniej średnicy. Na to nawinąłem czarny drut w gumowym oplocie. Ot cała filozofia, jednak praktycznie niemożliwym było wycięcie idealnie czterech kawałków styrenu i jedno koło jest minimalnie niżej. Plastelina miała za zadanie przytrzymać zawieszenie z przodu, jednak już widzę, że jest to niepotrzebne, ponieważ koło samo się układa w poprawnej pozycji, tj. do dołu, jednak wchodzi głębiej podczas dotykania modelu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris_WRC
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 15 Sty 2010, Pią 21:55 Temat postu: |
|
|
Przepraszam za odgrzanie topicu, ale po oglądnięciu zdjęc z niezwykle ciekawej i udanej budowy, rzuciło mi się w oczy jeden detal. Nie jestem tego na 100% pewien, ale kolega swoją waloryzacją chyba w jednym miejscu odrobinę przesadził. Chodzi mi o przewody do słuchawek. Od 2001 w samochodach WRC standardem stał się raczej interkom bezprzewodowy... ot taki mały szczegół
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 15 Sty 2010, Pią 22:31 Temat postu: |
|
|
Niestety nie zgodzę się z Twoją teorią, a nawet poprę ją zdjęciem z tego rajdu.
Zdjęcie znalezione w sieci, autora niestety brak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris_WRC
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 15 Sty 2010, Pią 22:35 Temat postu: |
|
|
No prosze napisałem, że nie jestem pewien i zostałem wyprowadzony z błędu. swoją drogą dla mnie ciekawostka. dzieki wielkie !! Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
woocasch
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15 Sty 2010, Pią 23:05 Temat postu: |
|
|
Kris_WRC napisał: | Chodzi mi o przewody do słuchawek. Od 2001 w samochodach WRC standardem stał się raczej interkom bezprzewodowy... ot taki mały szczegół |
Słucham?? Pierwsze słyszę o bezprzewodowych interkomach. Możesz podać źródło takich informacji. Dodam, że nawet w F1 kierowcy są podłączeni "przewodowo" do radia. Dodatkowo, nie wierzę, że takie systemy są już od 2001 roku, ale jeżeli udowodnisz swoje twierdzenie to przyznam się do błędu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris_WRC
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 15 Sty 2010, Pią 23:40 Temat postu: |
|
|
Prosze bardzo:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jkowalski
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 15 Sty 2010, Pią 23:41 Temat postu: |
|
|
Kris_WRC napisał: | Przepraszam za odgrzanie topicu, ale po oglądnięciu zdjęc z niezwykle ciekawej i udanej budowy, rzuciło mi się w oczy jeden detal. Nie jestem tego na 100% pewien, ale kolega swoją waloryzacją chyba w jednym miejscu odrobinę przesadził. Chodzi mi o przewody do słuchawek. Od 2001 w samochodach WRC standardem stał się raczej interkom bezprzewodowy... ot taki mały szczegół |
Śmiem wątpić w Twoją tezę ale dopytam:
1. Dlaczego akurat od 2001?
2. Dlaczego zatem w autach innych niż wrc nie stał się do dzisiaj?
pzdr
kozioł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris_WRC
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 15 Sty 2010, Pią 23:52 Temat postu: |
|
|
Pamietam zdjęcie, mam je gdzieś w tym momencie nie moge go odszukać, ale nawet w AutoSporcie jakimś starym była fotka z własnie 2001 roku Colina Mc Rae z wnetrza focusa (jeszcze sprzed ery montowania wszystkiego na podłodze w WRC) gdzie dokładnie widoczna była centralka umieszczona na górnym pałąku klatki od której nie odchodziły żadne przewody. Zdjęcie było charakterystyczne tak własciwie to musiał być świetnej jakości shot z kamery umieszczonej na prawym słupku, tak, że załoga w trakcie jazdy była świetnie widoczna, stąd moja teoria. Poza tym wielokrotnie spotkałem takie patenty a na rajdy juz troszke latek jeżdże. do dziś mam przed oczami na rajdzie w Miskolcu węgierskim Janosa Totha wysiadającego w strefie serwisowej z 307 WRC, mającego na uszach dokładnie takie słuchawki jak w linku w moim poście powyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jkowalski
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 0:00 Temat postu: |
|
|
Kris_WRC napisał: | Pamietam zdjęcie, mam je gdzieś w tym momencie nie moge go odszukać, ale nawet w AutoSporcie jakimś starym była fotka z własnie 2001 roku Colina Mc Rae z wnetrza focusa (jeszcze sprzed ery montowania wszystkiego na podłodze w WRC) gdzie dokładnie widoczna była centralka umieszczona na górnym pałąku klatki od której nie odchodziły żadne przewody. Zdjęcie było charakterystyczne tak własciwie to musiał być świetnej jakości shot z kamery umieszczonej na prawym słupku, tak, że załoga w trakcie jazdy była świetnie widoczna, stąd moja teoria. Poza tym wielokrotnie spotkałem takie patenty a na rajdy juz troszke latek jeżdże. do dziś mam przed oczami na rajdzie w Miskolcu węgierskim Janosa Totha wysiadającego w strefie serwisowej z 307 WRC, mającego na uszach dokładnie takie słuchawki jak w linku w moim poście powyżej. |
Centralka od interkomu na podłodze??!!
Rozjaśnij, proszę moje wątpliwości - 2 pytania powyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris_WRC
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 0:11 Temat postu: |
|
|
jkowalski napisał: | Kris_WRC napisał: | Pamietam zdjęcie, mam je gdzieś w tym momencie nie moge go odszukać, ale nawet w AutoSporcie jakimś starym była fotka z własnie 2001 roku Colina Mc Rae z wnetrza focusa (jeszcze sprzed ery montowania wszystkiego na podłodze w WRC) gdzie dokładnie widoczna była centralka umieszczona na górnym pałąku klatki od której nie odchodziły żadne przewody. Zdjęcie było charakterystyczne tak własciwie to musiał być świetnej jakości shot z kamery umieszczonej na prawym słupku, tak, że załoga w trakcie jazdy była świetnie widoczna, stąd moja teoria. Poza tym wielokrotnie spotkałem takie patenty a na rajdy juz troszke latek jeżdże. do dziś mam przed oczami na rajdzie w Miskolcu węgierskim Janosa Totha wysiadającego w strefie serwisowej z 307 WRC, mającego na uszach dokładnie takie słuchawki jak w linku w moim poście powyżej. |
Centralka od interkomu na podłodze??!!
Rozjaśnij, proszę moje wątpliwości - 2 pytania powyżej. |
Co do centralki wytłuszczyłem Ci w cytacie ale jesli powątpiewasz to
Teraz Twoje wątpliwości:
Co do 2001 też było napisane, że sugerowałem się zdjęciem z tego roku.
A czemu nie jest to standardem gdzie indziej?
Zobacz na cene powinno Ci to wiele wyjaśnić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jkowalski
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 0:16 Temat postu: |
|
|
Kris_WRC napisał: |
Teraz Twoje wątpliwości:
Co do 2001 też było napisane, że sugerowałem się zdjęciem z tego roku.
A czemu nie jest to standardem gdzie indziej?
Zobacz na cene powinno Ci to wiele wyjaśnić |
1. Nie odpowiedziałeś mi dlaczego akurat od 2001??
2. Cena??!! Nic nie wyjaśnia, wręcz każe się zastanowić, że to rozwiązanie jest chyba adekwatne do ceny i dlatego nieczęsto stosowane!
3. Czy jesteś 100% pewny, że to co zakreśliłeś na zdjęciu to centralka od interkomu?
Podpowiem Ci - centralka od interkomu jest tak montowana, żeby będąc zapiętym w pasy na oesie można było przy niej pogmerać...
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris_WRC
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 0:22 Temat postu: |
|
|
Jestem pewien co to jest, Ty też po wejściu w ten link będziesz
[link widoczny dla zalogowanych]
Cena według mnie wyjasnia, bo jeśli mam dać 3,5 koła za pare słuchawek bezprzewodowych, to wole dać tyle samo za dwie pary i przy jakiejś promocji może na centralke starczy. Nie wpływa to na osiągi, więc lepiej kupić lepszą oponę niż gadżeciarskie słuchawki z antenką.
A tego 2001 sie przyczepiłeś strasznie Teraz załuje, że to napisałem ale tłumacze SUGEROWAŁEM SIĘ DATĄ ZDJĘCIA[/color] Wcześniej tego nigdy nie widziałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jkowalski
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 0:33 Temat postu: |
|
|
Kris_WRC napisał: | Jestem pewien co to jest, Ty też po wejściu w ten link będziesz
[link widoczny dla zalogowanych]
Cena według mnie wyjasnia, bo jeśli mam dać 3,5 koła za pare słuchawek bezprzewodowych, to wole dać tyle samo za dwie pary i przy jakiejś promocji może na centralke starczy. Nie wpływa to na osiągi, więc lepiej kupić lepszą oponę niż gadżeciarskie słuchawki z antenką.
|
Nie jestem! Teoretycznie obudowa jest taka sama jednak musisz wiedzieć, że budując auto często wykorzystuje się różne elementy do różnych celów - co w tej obudowie tkwi nie wiemy. Być może jest po prostu wygodna, ma fajne przyciski, jest mała i w środek zostało włożone coś zupełnie innego...
Jeżeli jednak jest tym o czym mówisz może być drugą, zapasową centralką, może być centralką od komunikacji poza oesami (do radia, do komórki itp...)
Podkreślam - do centralki interkomu musisz mieć dostęp na oesie!
Apropos ceny - dobrze piszesz "cena według mnie"... Nie znam Twojej kieszeni, ale 3500 x 2 to grosiki w budżecie nawet naszych zawodników. Jeżeli byłoby to rozwiązanie pewne i dobre każdy by to miał. Dlaczego więc nie mają??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jkowalski
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 0:36 Temat postu: |
|
|
Kris_WRC napisał: | A tego 2001 sie przyczepiłeś strasznie Teraz załuje, że to napisałem ale tłumacze SUGEROWAŁEM SIĘ DATĄ ZDJĘCIA[/color] Wcześniej tego nigdy nie widziałem. |
Przyczepiłem, nie przyczepiłem. Piszesz o czymś dość autorytatywnie więc drążę... Dlaczego 2001, a nie 1954 albo nie 1976? I jeszcze raz zapytam - jakim standardem? Standardem np. jest to, że auto wrc ma turbinę!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris_WRC
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 0:48 Temat postu: |
|
|
jkowalski napisał: |
Nie jestem! Teoretycznie obudowa jest taka sama jednak musisz wiedzieć, że budując auto często wykorzystuje się różne elementy do różnych celów - co w tej obudowie tkwi nie wiemy. Być może jest po prostu wygodna, ma fajne przyciski, jest mała i w środek zostało włożone coś zupełnie innego...
Jeżeli jednak jest tym o czym mówisz może być drugą, zapasową centralką, może być centralką od komunikacji poza oesami (do radia, do komórki itp...)
Podkreślam - do centralki interkomu musisz mieć dostęp na oesie!
Apropos ceny - dobrze piszesz "cena według mnie"... Nie znam Twojej kieszeni, ale 3500 x 2 to grosiki w budżecie nawet naszych zawodników. Jeżeli byłoby to rozwiązanie pewne i dobre każdy by to miał. Dlaczego więc nie mają?? |
Karkołomna teoria co prawda z tą obudową, ale racji nikt Ci nie odmówi.
Jeśli pilot może dłubać w ustawieniach dyfrów czy innych bajerów, to myśle, ze te 7 cm niżej też da radę coś pobrąchać na oesie. Nie siedziałem nigdy w takim WRC więc nie wiem jak wygląda ergonomia, ale biorąc pod uwage to, ze pilot w nowych Wurcach nic nie widzi (A POWINIEN!!!) to raczej nikt sie tym za specjalnie nie przejmie, ze musi się troszkę wytężyć, zeby tam sięgnąć. Nie sądze także aby do obudowy z topowego i najlżejszego interkomu topowej firmy tuner wsadzał jakieś inne gadżety tylko dla tego, że to fajna obudowa...
A co do kosztów to 2x 3500 to są SAME Słuchawki. A gdzie centralka, gdzie instalacja do kasków??? Podejrzewam, że dwa nowe komplety BF Goodrich spokojnie to może być warte. Polak ma taką mentalność, ze kombinuje, więc nie sądze, żeby miał ochotę wydawać takie pieniądze, jeśli za 1/4 tego ma sprawdzony system oparty na przewodach, który w niczym nie ustępuje tamtemu. Ilu mamy takich kierowców, którzy wydadzą taką kasę za jakby nie było gadżet?? 3 -4?? Przy takiej ilości chyba ciężko mówić o standardzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jkowalski
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 1:00 Temat postu: |
|
|
Kris_WRC napisał: |
Karkołomna teoria co prawda z tą obudową, ale racji nikt Ci nie odmówi. |
Nie tyle karkołomna ile powszechnie spotykana i stosowana
Kris_WRC napisał: | Jeśli pilot może dłubać w ustawieniach dyfrów czy innych bajerów, to myśle, ze te 7 cm niżej też da radę coś pobrąchać na oesie. Nie siedziałem nigdy w takim WRC więc nie wiem jak wygląda ergonomia, ale biorąc pod uwage to, ze pilot w nowych Wurcach nic nie widzi (A POWINIEN!!!) to raczej nikt sie tym za specjalnie nie przejmie, ze musi się troszkę wytężyć, zeby tam sięgnąć. |
Jeśli pilot dłubie w dyfrach to znaczy, że dotyka tego czego nie powinien! To znaczy, że grzebie w bombie
Nie jest to kwestia wytężenia, a po prostu niemożliwości. Zapięty w pasy nie sięgnie i koniec! Usiądź na krześle albo kiblu , oprzyj się plecami na maxa i zobacz dokąd dosięgasz dłonią!
Dlaczego pilot w nowych wrc nic nie widzi i dlaczego powinien?
Czym się różni ergonomia posadowienia pilota w wrc, a jakimkolwiek innym cywilizowanym aucie rajdowym??
Kris_WRC napisał: | A co do kosztów to 2x 3500 to są SAME Słuchawki. A gdzie centralka, gdzie instalacja do kasków??? Podejrzewam, że dwa nowe komplety BF Goodrich spokojnie to może być warte. Polak ma taką mentalność, ze kombinuje, więc nie sądze, żeby miał ochotę wydawać takie pieniądze, jeśli za 1/4 tego ma sprawdzony system oparty na przewodach, który w niczym nie ustępuje tamtemu. Ilu mamy takich kierowców, którzy wydadzą taką kasę za jakby nie było gadżet?? 3 -4?? Przy takiej ilości chyba ciężko mówić o standardzie... |
Co do kosztów trochę przesadziłeś, kaski są od razu wyposażone w instalację (z reguły) itd. Standardowa instalacja również sporo kosztuje więc weź pod uwagę tylko różnicę, będzie znikoma.
Nie wiem jakich Ty znasz Polaków ale ci, których ja znam mają mentalność zgoła odmienną od tej, o której piszesz. Zawodnicy również.
Powtórzę - koszt takiej instalacji to pikuś, przepraszam Pan Pikuś w budżecie jakiegokolwiek zespołu, nawet ze średniej półki PPZM, nie mówiąc o RSMP czy innych światowych seriach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jkowalski
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 1:04 Temat postu: |
|
|
acha, pilot zapięty w pasy ma z reguły dostęp jeszcze do m.in. wycieraczek czy klaksonu... Wiemy oczywiście jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris_WRC
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 9:25 Temat postu: |
|
|
jkowalski napisał: | Kris_WRC napisał: |
Karkołomna teoria co prawda z tą obudową, ale racji nikt Ci nie odmówi. |
Nie tyle karkołomna ile powszechnie spotykana i stosowana
Kris_WRC napisał: | Jeśli pilot może dłubać w ustawieniach dyfrów czy innych bajerów, to myśle, ze te 7 cm niżej też da radę coś pobrąchać na oesie. Nie siedziałem nigdy w takim WRC więc nie wiem jak wygląda ergonomia, ale biorąc pod uwage to, ze pilot w nowych Wurcach nic nie widzi (A POWINIEN!!!) to raczej nikt sie tym za specjalnie nie przejmie, ze musi się troszkę wytężyć, zeby tam sięgnąć. |
Jeśli pilot dłubie w dyfrach to znaczy, że dotyka tego czego nie powinien! To znaczy, że grzebie w bombie
Nie jest to kwestia wytężenia, a po prostu niemożliwości. Zapięty w pasy nie sięgnie i koniec! Usiądź na krześle albo kiblu , oprzyj się plecami na maxa i zobacz dokąd dosięgasz dłonią!
Dlaczego pilot w nowych wrc nic nie widzi i dlaczego powinien?
Czym się różni ergonomia posadowienia pilota w wrc, a jakimkolwiek innym cywilizowanym aucie rajdowym??
Kris_WRC napisał: | A co do kosztów to 2x 3500 to są SAME Słuchawki. A gdzie centralka, gdzie instalacja do kasków??? Podejrzewam, że dwa nowe komplety BF Goodrich spokojnie to może być warte. Polak ma taką mentalność, ze kombinuje, więc nie sądze, żeby miał ochotę wydawać takie pieniądze, jeśli za 1/4 tego ma sprawdzony system oparty na przewodach, który w niczym nie ustępuje tamtemu. Ilu mamy takich kierowców, którzy wydadzą taką kasę za jakby nie było gadżet?? 3 -4?? Przy takiej ilości chyba ciężko mówić o standardzie... |
Co do kosztów trochę przesadziłeś, kaski są od razu wyposażone w instalację (z reguły) itd. Standardowa instalacja również sporo kosztuje więc weź pod uwagę tylko różnicę, będzie znikoma.
Nie wiem jakich Ty znasz Polaków ale ci, których ja znam mają mentalność zgoła odmienną od tej, o której piszesz. Zawodnicy również.
Powtórzę - koszt takiej instalacji to pikuś, przepraszam Pan Pikuś w budżecie jakiegokolwiek zespołu, nawet ze średniej półki PPZM, nie mówiąc o RSMP czy innych światowych seriach. |
Poleciałeś z tą średnią półką PPZM... Nie będe tego komentował nawet, bo za jakieś 14 - 15 koła mam dwa rajdy we własnym Type R
A co do tej dyskusji to myśle, że nie ma ona sensu, bo każdy z nas ma swoje argumenty i do innych sie nie przekona. Ani żaden z nas w takim WRC nie siedział wiec tak na prawde nie mamy oboje pojęcia do czego pilot dosięgnie a do czego nie.
Jeszcze co do tego, że pilot nic nie widzi, to osoba z Twoją wiedzą na pewno natknęła się na jakiś wywiad z pilotem samochodu WRC w którym narzekał na widoczność a raczej jej brak. czemu powinien?? Żeby wiedział, że przed nimi jest lewy dwa a własnie przejechali P4, samym tyłkiem w trzęsącym w każdą stronę WRC ciężko to wyczuć ( tu oczywiście jest jeszcze kwestia doświadczenia i wytrenowania) i jeszcze co do dotykania ustawień dyfrów to polecam obejrzeć jakikolwiek on board. Przykładowo na Karowej Hołek w S12 WRC, sam powiedział, ze to Kurzeja operował dyframi. jest to powszechne i zaskakuje mnie Twoje powątpiewanie w to...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
woocasch
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 903
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 13:29 Temat postu: |
|
|
Kris_WRC napisał: | Prosze bardzo:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Dzięki, przyznaje Ci rację, takie urządzenia istnieją. Teraz proszę o udowodnienie, że w samochodach WRC jest to standard, a nie tylko możliwa "ekstrawagancja". To, że ktoś takiego cuda używa nie oznacza, że jest to standard. Dla pewności obejrzałem kawałek relacji z pierwszego dnia Rajdu Polski 2009, i na on-boardach wielokrotnie wyraźnie widać, że kask jest połączony z interkomem drogą przewodową. Są nawet momenty, w których widać jak zawodnicy na mecie przepinają system z kasku na słuchawki używane na dojazdówkach. To, że Janos Toth używa/używał takiego sprzętu nie oznacza, że każdy zawodnik jadący autem WRC ma takie coś na wyposażeniu. I skoro fabryczni zawodnicy Citroena i Forda w roku 2009 mają interkom przewodowy musi to oznaczać, że jest on lepszy i pewniejszy. Tym bardziej wątpię, żeby Kuzaj w 2001 używał systemu bezprzewodowego. Wg mnie EOT, bo odbiegliśmy od meritum sprawy, czyli od modelu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris_WRC
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 13:35 Temat postu: |
|
|
OT jak cholera sie zrobił. Mulczas sie wkurzy nie chodziło o samego totha. Tak jak mówiłem nie jestem nieomylny, a z takimi patentami sie spotykałem, wiec drogą dedukcji wywnioskowałem, ze skoro 9 lat temu to mieli to teraz są standardem. Mogłem sie mylić, lub tez takie urzadzenia poza tym, ze nie mają kabla nie mają wiecej zalet. Wiadomo chocby po internecie. Na kablu stabilniejszy niz na radiu...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kris_WRC dnia 16 Sty 2010, Sob 13:35, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jkowalski
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 16:11 Temat postu: |
|
|
Kris_WRC napisał: |
Poleciałeś z tą średnią półką PPZM... Nie będe tego komentował nawet, bo za jakieś 14 - 15 koła mam dwa rajdy we własnym Type R |
Type R to nie jest średnia półka, a szczególnie własny...
Kris_WRC napisał: |
A co do tej dyskusji to myśle, że nie ma ona sensu, bo każdy z nas ma swoje argumenty i do innych sie nie przekona. Ani żaden z nas w takim WRC nie siedział wiec tak na prawde nie mamy oboje pojęcia do czego pilot dosięgnie a do czego nie. |
Owszem nie ma sensu z jednego ważnego powodu! Ty wiesz gdzie TY nie siedziałeś i wiesz o czym TY nie masz pojęcia, a wypowiadasz się tak jakbyś spędził wiele, wiele czasu w takim aucie.
chyba eot
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris_WRC
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 16:18 Temat postu: |
|
|
To co jest średnią półką dla Ciebie, bo już nie rozumiem przekazu??
A co do mojej wypowiedzi to nie zapominaj, że Ty też w takim WRC nie siedziałeś (ja chociaz chwile w starej corolli) a starasz sie prostować moje domysły na podstawie... swoich domysłów
Peace
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jkowalski
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 16:23 Temat postu: |
|
|
Kris_WRC napisał: |
A co do mojej wypowiedzi to nie zapominaj, że Ty też w takim WRC nie siedziałeś (ja chociaz chwile w starej corolli) a starasz sie prostować moje domysły na podstawie... swoich domysłów |
Ja skończyłem temat. Ciężko mi dyskutować z kolegą, który nawet o mnie wie więcej niż ja, nie mówiąc o początkowym temacie... Poddaje się.
edit: Zapomniałeś dodać, że lubię majonez z dużych słoików, noszę ciemnofioletowe skarpety i z reguły wychodząc z domu zapominam kluczy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jkowalski dnia 16 Sty 2010, Sob 16:34, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kris_WRC
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 16:38 Temat postu: |
|
|
Nie mówie, że wiem więcej, bo gdyby nie ta dyskusja nie dowiedziałbym się kilku ciekawostek, co uważam za jak najbardziej pożyteczne. Nie chce też, zebys mnie odebrał jakoś dziwnie (mam wrażenie, ze tak jest) bo forum jest do wyrazania opini, a, że nasze się nie zgadzały wynikła dyskusja. Każdy z nas ma swoje racje i swoje przekonania i nikt nie każe nam przejmować opinii od przeciwnika w merytorycznej dyskusji. Mam nadzieje, że jeszcze nie raz bedziemy prowadzić dyskusje, gdyż uważam Cie za wartosciowego merytorycznie do tego typu rozmów. Kazdy z nas posiada jakąś tam wiedzę, czasem jeśli mu jej brakuje tworzy własne teorie i jedynym sposobem ich weryfikacji jest upublicznienie i dyskusja z kimś, kto być może posiada wiedze na ten temat większą. Powtarzam jeszcze raz: NIGDY NIE POWIEDZIAŁEM, że zjadłem wszystkie rozumy. Sami od siebie sie uczymy moi panowie.
Pozdrawiam, Pokój!!
EDIT: Nie rozumiem Twojego sarkazmu i ironi, raczej nie sprzyja to dyskusji, ale ja sie w koncu nie znam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kris_WRC dnia 16 Sty 2010, Sob 16:41, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jkowalski
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 16 Sty 2010, Sob 16:45 Temat postu: |
|
|
Kris_WRC napisał: | EDIT: Nie rozumiem Twojego sarkazmu i ironi, raczej nie sprzyja to dyskusji, ale ja sie w koncu nie znam |
Kilkukrotnie powtórzyłeś, że wiesz o mnie więcej niż ja sam... Kilkukrotnie wypowiadałeś się jakby w moim imieniu...
Jeżeli jesteś w stanie wyzbyć się tego możemy jeszcze nie raz niejednokrotnie podyskutować, jeśli nie to przecież możesz pisać i odpisywać sobie sam jako "ja".
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|