Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna dla strugających w domowym zaciszu

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[TERAZ POLSKA] Subaru Impreza WRC - 45 Rajd Barbórka 2007

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BuJoN
MoD



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielawa

PostWysłany: 01 Lis 2012, Czw 16:46    Temat postu: [TERAZ POLSKA] Subaru Impreza WRC - 45 Rajd Barbórka 2007

Pol-skal na finishu więc póki są chęci trzeba zacząć kolejny projekt. Tym razem będzie to Subaru Impreza WRC Krzyśka Hołowczyca z Barbórki 2007 w oklejeniu Verva. Zobaczymy co z tego wyjdzie.



Modelem bazowym w tym wypadku będzie Impreza WRC 2004 TAMIYA. Tak tak to nie błąd. Trafiła mi się wersja szutrowa. Będzie trochę zabawy ale do odważnych świat należy.

Z dodatków które będą zastosowane w modelu to:
1. Elementy fototrawione Crazy modeler lub Hobby Desing. Chyba skusze się na HD... podobno lepiej zwymiarowane.
2. Kalka mf-zone z Barbórki 2007
3. Felgi 15-sto ramienne od Peugeota WRC
4. Opony asfaltowe mf-zone
5. I może w miedzy czasie jakieś drobne bajery ale to wszystko wyjdzie w praniu.



Na sam początek do obróbki trafiła buda. Jak to bywa z modelami Tamiya dużo pracy przy niej nie ma. Należało usunąć nadlewki na przednim i tylnym zderzaku, na górze klapy bagażnika, pozbyć się odlanych ba budzie mocowań od zapinek przedniej i tylnej klapy oraz usunąć otwory po kamerze na dachy i jeden otwór od anteny.





Żeby nie było za łatwo postanowiłem zrobić model z otwartymi drzwiami od strony kierowcy. W ruch poszedł nożyk i teraz wygląda to tak...



Kolejnym etapem będzie wyrzeźbienie wnęki drzwi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 01 Lis 2012, Czw 17:11    Temat postu:

Puki temat jest świeży nie zapomnij wyciąć w drzwiach od kierowcy mocowania lusterka bo z jakichś powodów ta Impreza miała dwa różne lusterka.
Ciekaw jestem efektu końcowego, będę mógł ją sobie porównać z tym co mi wyszło parę lat temu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madmax dnia 01 Lis 2012, Czw 17:12, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BuJoN
MoD



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielawa

PostWysłany: 01 Lis 2012, Czw 22:00    Temat postu:

madmax napisał:
Puki temat jest świeży nie zapomnij wyciąć w drzwiach od kierowcy mocowania lusterka bo z jakichś powodów ta Impreza miała dwa różne lusterka.

Wiem wiem, pamiętam o tym lecz jest to lusterko od strony pilota a nie jak piszesz od strony kierowcy. Mocowanie będzie wycięte w swoim czasie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax
rallyholick



Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 2937
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Celestynów/Warszawa

PostWysłany: 02 Lis 2012, Pią 10:30    Temat postu:

Nie wiem dlaczego napisałem od strony kierowcy... oczywiście chodziło mi o stronę pilota... małe fopa z mojej strony...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BuJoN
MoD



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielawa

PostWysłany: 05 Lis 2012, Pon 17:46    Temat postu:

Efekt kilkudniowych prac. Nie ma tego zbyt dużo. Na początek zabrałem się za wnękę drzwi kierowcy. Trzeba było uzupełnić szczelinę miedzy karoserią a boczkiem wewnątrz auta. Posłużył do tego arkusz styrenu.





Następnie zabrałem się za dopasowanie i rozcięcie boczków drzwi. Przedni element powędruje na wcześniej wycięte drzwi. Dla ułatwienia sobie późniejszych prac związanych z malowaniem i oklejeniem carbonem, postanowiłem wyciąć zarówno przednie jak i tylne obicie drzwi.





Żeby łatwiej było spasować element umieszczony na tylnych drzwiach podkleiłem go kawałkiem styrenu.





Tak to wygląda z nałożonym na siebie obiciem (tylne obicie będzie jeszcze modyfikowane):



Kolejny etap to wklejenie bocznego obicia i odtworzenie lekkich przetłoczeń we wnęce drzwi. Wszystko wstępnie spasowane i zaszpachlowane. Wszelkie niedociągnięcia do poprawy wyjdą dopiero po położeniu podkłady.





Jak mi się uda to do końca tygodnia prysnę wnękę podkładem i zaprezentuje kompletne drzwi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum dla strugających w domowym zaciszu Strona Główna -> Auta sportowe - na warsztacie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin