|
dla strugających w domowym zaciszu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 15 Maj 2007, Wto 16:31 Temat postu: XSARA WRC Rally Deutschland 2005 --- S. Loeb |
|
|
Miałem zacząć od Peugeota 206 WRC Bruno Thiry ale z braku materiałów postanowiłem rozpocząć budowę Xsary. Jak opisałem w dziale zakupy, model nie jest z górnej półki ale czego można się spodziewać po modelach Hellera. Obejrzeałem dokładnie wypraski i stwierdziłem ze klatke bezpieczeństwa będzie trzeba zrobić od nowa. Jest żle poskładana, za niska i za cienka. I postanowiłem podwozie i wnętrze oprócz deski rozdzielczej wezmę z modelu Tamiya Peugeot 206 WRC 2002. Myśle żę po paru przeróbkach uda mi się ja dobrze wpasować. Zrobiłem małą przymiarke i nie wygląda to aż tak źle.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zamówiłem już Polistyren i jak tylko dotrze to zabieram się na modyfikacje nadkoli. Skoro podwozie od Peugeota 206 to trzeba będzie zrobić i zawieszenie z tego modelu. No i oczywiście felgi też będą zmienione. wzór pozostanie ten sam. Mam kąplet Tamiya i postanowiłe że wykorzystam go w tym modelu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Myśle że uda mi się to wszystko razem posklecać. Jak narazie to zabieram się za kaste. Trzeba ja troche doprowadzić to normalnego stanu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naomi
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 15 Maj 2007, Wto 21:32 Temat postu: |
|
|
Projekt jak najbardziej ambitny. Z ciekawością będę przyglądał sie postępom. Co do klatki owszem, nie jest rewelacyjna a podwozia... po prostu nie ma tak jak i zawieszenia. To tylko Heller
Ja robiąc już jakiś czas temu Xsarę miałem bardzo wiele dylematów. Po pierwsze miałem nieduże doświadczenie w budowie modeli samochodów a poza tym jakość wyprasek i w ogóle produktu Hellera.... szkoda gadać...
Czy warto więc poprawiać? Warto, dla własnej choćby satysfakcji... Ale wszystko w ramach rozsądku. Czy podwozie z Peugeota wstawione w Xsarę ma sens? Może i ma, ale po pierwsze podwozie to jest w rzeczywistości inne (choć to zrobione przez Hellera również i to sporo mija sie z "realem"); po drugie, rozstaw osi też jak widać jest różny. Więc co by nie robić, ten model lepiej nie będzie wyglądał, ale satysfakcja ze zrobienia czegoś, czego nie ma w zestawie będzie na pewno wielka... Także trzymam kciuki, że Ci to wyjdzie i będziesz zadowolony, bo ja swoją Xsarę miałem ochotę nieraz rzucić o ścianę... A tak mi to wyszło, mniej więcej w połowie strony: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 15 Maj 2007, Wto 21:59 Temat postu: |
|
|
Powiem ci, że z rozstawem nie będzie zbytnio problemu. Wystarczy dodać małą nakładke na tarcze o szerokości 1,0mm na każdą strone i będzie pasowało. Podwozie rzeczywiście różni się od tego z Peugeota ale wole jednak aby pod spodem coś było Jako że Tamiya nie robi modeli Xsary postanowiłem aby moja była wyjątkowa i wykonana jak najlepiej. Nie mam pojęcia jak mi to wyjdzie ale jestem dobrej myśli.
Ta twoja Xsara niczego sobie. Ładnie się prezentuje. Jakiego odcieniu niebieskiego użyłeś do zderzaków?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 17 Maj 2007, Czw 16:07 Temat postu: |
|
|
Podłubałem troche przy Xsarze. Powycinałem wloty na masce, na zderzaku i wyciełem otwór w miejscu gdzie znajduje się grill. Wszędzie będą wstawione siatki fototrawione.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zrobiłem takze wstępną obróbke kasty i spojlera na klape.. Pousówałem nadlewki, szwy no i poszpachlowałem niedosciągnięcia. Najwięcej pracy jest przy tyle auta. Jest strasznie nierówny. Trzeba teraz tylko wyszlifować i jeszcze raz poprawić. Kolejnym krokiem jak dobrze pojdzie bedzie juz podkład.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naomi
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 19 Maj 2007, Sob 17:35 Temat postu: |
|
|
No ładnie się zapowiada. Ja w swojej Xsarze usunąłem oryginalne wycieraczki i wkleiłem jakieś tam, chyba od Lancera. Te z zestawu są do niczego. Pomyśl o tym!!! Podwozie robisz git, a wycieraczki będą razić w oczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 19 Maj 2007, Sob 21:45 Temat postu: |
|
|
Dzieki za rade, jutro wezme je wytne. Mam tam dwa jakieś zestawy wycieraczek to może któryś bedzie pasował
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modelman
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 20 Maj 2007, Nie 9:30 Temat postu: |
|
|
No no no
Bardzo odważny i fajny projekt , dużo pracy Cie czeka (wiem bo w moim focusie też wszystko zmieniam ) ale napewno wyjdzie super
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naomi
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 20 Maj 2007, Nie 10:23 Temat postu: |
|
|
BuJoN napisał:
Cytat: | Ta twoja Xsara niczego sobie. Ładnie się prezentuje. Jakiego odcieniu niebieskiego użyłeś do zderzaków? |
Ja użyłem do zderzaków TS-53, Deep metalic blue, ale jest to dosyć ciemny kolor. Można zastosować TS-51 ten jest jaśniejszy. Jak wejdziesz na moją stronę [link widoczny dla zalogowanych] to tam tym TS-53 malowany jest BMW 507.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 20 Maj 2007, Nie 14:24 Temat postu: |
|
|
Ja właśnie zaopatrzyłem się w TS-51 Racing Blue i udało mi się już psiknąć tylny zderzak. Na początku jak lakier byl jeszcze świeży to niewyglądał za ciekawie. Wydawał mi się troche za ciemny. Ale jak wysechł to prezentuje się całkiem całkiem.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kasta już poszpachlowana, przeszlifowana i w podkładzie. Na djęciach widać jeszcze wycieraczki w obecnym stanie kaste jest juz bez nich. Wyciełem je jak NAOMI radził. Na tył będzie potrzeba jeszcze jedna warastwa podkłady bo szpachla prześwituje. Powoli trzeba się zabierać za wnętrze i za podwozie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz tylko trzeba zakupić czerwony lakier i po ostatnim psiknięciu podkładem trzeba się zabrać za lakierowanie kasty
PS: No ten TS-53 troszke za ciemny. Na początku myślałem że to jest własnie TS-51 i z tego powodu wachałem się troszke psiknąć ten zderzak. Ale sprawa się wyjaśniła i myśle że ten odcien będzie odpowiedni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 22 Maj 2007, Wto 15:35 Temat postu: |
|
|
Żeby nie było, że się obijam i nic nie robię Poszeżyłem troche nadkola, użyłem do tego polistyrenu o grubości 0,25mm. Jest bardzo elastyczny, doskonały w obróbce. Do uformowania wystarczy gorąca woda i mozna zdziałać cuda. Tak więc dociełem odpowiedni pasek, zanużyłem go w gorącej wodzie, a następnie zabrałem sie za formowanie. Po 2-3min część nadkola była juz uformowana. Następnie trzeba było je przykleić i poszpachlować w celu wzmocnienia pilistyrenu na łączeniach. Poszeżyłem nadkola średnio o 3 - 4 mm na strone. Z tyłem były większe problemy bo kształty są nieregularne i trzeba było kilka razy podcinać paski. Wszystko dorobione na 95% wymiarów. Nie da się dorobic idealnie z tego powodu że przy wkładaniu podwozia wszystko pracuje i polistyren sam się nagina i układa do kasty. Efekt jest zadowalajacy. Zobaczymy jak to będzie kiedy wyszlifuje nadkola ze szpachli. A oto kilka fotek.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Przyszedł mi do głowy pewien pomysł. A mianowicie aby auto wyglądało w miare realistycznie to trzeba by było te śróbki na zderzaku też dorobić. W tym celu muszę wywiercić otwory w zderzaku i przełożyć przez nie cienki drucik. Problem jest taki że nie mam pojecia jakiej grubości wiertła użyć Chodzi mi o takie cuś jak na fotce poniżej
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naomi
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 23 Maj 2007, Śro 22:16 Temat postu: |
|
|
Ja proponuje 0,2 lub 0,3 mm. Takie "nity" robiłem na Peugeocie wiertłem 0.3 mm a w to wkładałem drucik o tej samej średnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 23 Maj 2007, Śro 23:17 Temat postu: |
|
|
Wielki dzięks NAOMI:D Muszę poszperać czy mam jakieś wiertło 0,2 lub 0,3mm a jeśli nie to czeka mnie wycieczka na zakupy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24 Maj 2007, Czw 11:58 Temat postu: |
|
|
No no przyznam się że nie przepadam za Sebciem , ale Twoja cytryna to co innego. Dopisuje się do oglądaczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 25 Maj 2007, Pią 20:28 Temat postu: |
|
|
No i nadkola skończone. Przednich nadkoli od góry nie szlifowałem bo i tak tego nie widać a taka szpachla wzmocni je troszke przed pękaniem. Musiałem jeszcze wydłużyć tylną część podwozia o 1,0cm bo było zbyt krótkie i po zamontowaniu zderzaka i tak pozostała by szczelina, a teraz wszystko ładnie pasuje Położylem na podwozie dwie warstwy podkładu. Tak się to prezentuje:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zaczełem walczyć z wnętrzem. Na pierwszy ogień poszła klatka bezpieczeństwa. Złożyłem tą z zestawu Peugeota 206 no i się zaczeło. Na początku trzeba ją rozszerzyć w przedniej części o 1mm na strone. Zrobiłem to inałożyłem szpachle. Jak podeschnie to sie wyszlifuje
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolejnym punktem przedstawienia było usunięcie bocznej skośnej poprzeczki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz muszę dorobić poprzeczke z gąbką ochronną taka jak w oryginale
[link widoczny dla zalogowanych]
Użyłem do tego wspomnianej już wcześniej wyciętej porzeczki z klatki. Trzeba było ją naciąć pod odpowienim kątem z obu stron
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie udać się do sporzywczaka i kupić Chupa Chupsa - smak obojętnie jaki I zostawić z niego patyczek, który należy uciąć na długość około 1cm. rurka z klatki idealnie mieści się w środku patyczka.
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz trzeba uciętą część patyczka przeciąć na poł. Ale to już w kolejnym odcinku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modelman
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27 Maj 2007, Nie 11:37 Temat postu: |
|
|
Pięknie aż mi sie chce iść podłubać przy moim focusie podwozie fajnie wygląda i klatka nabiera krztałtów czekam na ciąg dalszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 27 Maj 2007, Nie 13:36 Temat postu: |
|
|
Wielki dzieks modelman.
Posiedziałem wczoraj troche przy modelu. Dokończyłem klatke. Poszeżona, przeszlifowana i w podkładzie
[link widoczny dla zalogowanych]
Poskładałem wnętrze na sucho razem z kastą i okazało się że pomiędzy obiciami bocznymi i kasta jest szczelina szerokości 3mm. Więc nie pozostało mi nic innego jak dorobić nakładke na boki. Tak to wygląda:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zabrałem się za kokpit i okazało się wnętrze od Peugeota 206 jest węższe i deska od Xsary nie wejdzie. W tym celu musiałem ja odpowiednio podocinać na bokach. Po jakichś 40min mierzenia, cięcia i szlifowania udało mi się uzyskać zamierzony efekt
[link widoczny dla zalogowanych]
Można powiedzieć, że najgorsze już za mną. Teraz juz wszystko poleci z górki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modelman
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 28 Maj 2007, Pon 16:04 Temat postu: |
|
|
no ja podziwiam twoją prace żeby z hellera takie cudo zrobić to trzeba w holere umiejętnośći (szkoda że takich nie mam ) padam przed tobą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 28 Maj 2007, Pon 22:00 Temat postu: |
|
|
Jakie tam umiejętności, wystarczą chęci i dużo cierpliwości Ale dzieki za zainteresowanie. Cieszy mnie to że ci się praca nad Xsarą podoba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Miklóś
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 30 Maj 2007, Śro 16:42 Temat postu: |
|
|
Ładna cytrynka, widzę że wkładasz w nią dużo serca . Czekamy na efekt końcowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 03 Cze 2007, Nie 21:22 Temat postu: |
|
|
Staram się aby wyglądałe jak najlepiej. Lecz jest to Heller i trzeba dużo poprawiać. Teraz będzie krótki przstój bo zaczeła mi się sesja na uczelni i trzeba się troch pomęczyć z wykładowcami Ale niedługo prace ruszą dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 12 Cze 2007, Wto 22:30 Temat postu: |
|
|
Mały postęp od ostatniej aktualizacji. Wynikiem tak wolnej pracy jest sesja na uczelni.
Ale przejdźmy do tego co wymodziłem. Na początek kasta. Dach psiknięty TS-26 (trzy warstwy), jeszcze nie polerowany. Przedni zderzai i boki przy tyle auta psiknięte TS-51. Jeszcze zostaje czerwony na resztę nadwozia:)
[link widoczny dla zalogowanych]
Przygotowałem kilka części do malowania. Tarcze, wydech, fotele, napęd i coś tam od zawieszenia Wszystko w podkładzie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zabrałem się także za felgi. Fele psiknięte TS-26 i nałożyłem na nie kalki, wstępnie pomalowałem szczegóły ale czeka je jeszcze retusz i werniks.
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolejna aktualizacja nastąpi chyba po weekendzie jak czas pozwoli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12 Cze 2007, Wto 22:49 Temat postu: |
|
|
No malowanie wyszło ekstra - co dalej w planach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modelman
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 12 Cze 2007, Wto 22:50 Temat postu: |
|
|
podziwiam twoją prace robisz coś pięknego z takiego hellerowskiego badziewia trzymam kciuki i czekam na kolejne aktualizacje , i powodzenia w nauce!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 13 Cze 2007, Śro 14:26 Temat postu: |
|
|
Kolejnym etapem malowanie kasty czerwoną farbą ZERO. Trzeba się zabrac za wnętrze. Dzieki modelma na ciepłe słowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modelman
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 13 Cze 2007, Śro 15:10 Temat postu: |
|
|
zobaczymy co zrobisz z wnętrzem i czekam żeby zobaczyć jak wygląda czerwona farba zero bo chce taką kupić na forda GT40 i do corvetty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janex
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 13 Cze 2007, Śro 18:30 Temat postu: |
|
|
Z niecierpliwością czekam na dalsze efekty pracy na razie zapowiada się super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 29 Cze 2007, Pią 15:52 Temat postu: |
|
|
Trzeba zrobic jakąś małą aktualizacje
Dokończyłem felgi i dorobiłem wentyle z cienkiego drucika. W tym celu została wywiercona dziurka w feldze i został w nią wsunięty cienki miedziany drucik (pomalowany na srebrno)
[link widoczny dla zalogowanych]
Zapasowe koło co nieco skopane. Brak jest kalki OZ-Racing. Zwineła się podczas próby nałożenia. Nie dało się już jej odratować. Całe szczęście że jest to koło zapasowe i zbytnio nie będzie tego widać. Wywierciłem otwory na śruby ponieważ w feldze Tamiya ich nie było. Myśle że efekt jest zadowalający.
[link widoczny dla zalogowanych]
Opny zostały potraktowane gabką ścierną w celu pozbycia się szwów na środku.
[link widoczny dla zalogowanych]
I na koniec gotowe felgi już z kalkami na oponiach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BuJoN dnia 29 Cze 2007, Pią 16:23, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modelman
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29 Cze 2007, Pią 16:23 Temat postu: |
|
|
pięknie to wygląda ehh co będe gadać poprostu cudo nie to co ja kris i mulczas mają porządną konkurencję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 29 Cze 2007, Pią 16:25 Temat postu: |
|
|
Dzięki za ciepłe słowa Do Krisa i mulczasa to mi jeszcze dużo brakuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mulczas
forum designer
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 29 Cze 2007, Pią 16:54 Temat postu: |
|
|
BuJoN napisał: | Dzięki za ciepłe słowa Do Krisa i mulczasa to mi jeszcze dużo brakuje |
Eeee tam... odwalasz naprawdę świetną robotę, tak trzymaj. Robisz coś z niczego, tzn. z hellera i za to trzeba Cię pochwalić.
Mam nadzieję, że niedługo będę miał zaszczyt zobaczyć Twoje dzieła na żywo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 29 Cze 2007, Pią 17:02 Temat postu: |
|
|
Xsara szykuje się na Kłodzko. Więc jak wszystko dobrze pójdzie to wtedy ją zobaczysz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29 Cze 2007, Pią 17:26 Temat postu: |
|
|
No to pucharu w tym roku w Kłodzku nie wygram
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modelman
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29 Cze 2007, Pią 17:29 Temat postu: |
|
|
ejjj ja też robie hellera omnie to zapomnieli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 29 Cze 2007, Pią 22:25 Temat postu: |
|
|
Oj Kris to cię poniosło Ja będę grzał tyły A ty na 100% puchar zgarniesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 09 Lip 2007, Pon 21:52 Temat postu: |
|
|
Czas na kolejną aktualizacje.
Podłubałem troche przy modelu. Musiałem jeszcze podszpachlować nadkola i pomalowałem już na gotowo podwozie i wnętrze na srebrno (taki pseudo chrom). Miałem nadzieje że wyjdzie lekka skórka pomarańczy i tak sie stało. Cieszy mnie to bardzo dlatego że podwozie wyglada teraz bardziej ralistycznie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Klatka tekże pomalowana tym samym kolorem.
[link widoczny dla zalogowanych]
No i pobawiłem sie troszke z kevlarem. Jak narazie to jest tylko nałożony bez docinek i retuszu. Ale troszke trzeba podocinać, zwłaszcza na bokach.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I na koniec poprawiłem nieco boczki. Musiałem pociągnąć je szpachlą na górze tam gdzie dokleiłem polistyren. Była mała różnica poziomów.
Tak wygładały przed szpachlowaniem:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tak po szpachlowaniu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
modelman
Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 09 Lip 2007, Pon 21:56 Temat postu: |
|
|
wow co ja mam powiedzieć słów już nie mam na to cudo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naomi
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 10 Lip 2007, Wto 7:16 Temat postu: |
|
|
Jak mnienam jest to struktura kevlaru firmy Reji??? Dlaczego nie pomyślałeś aby pociągnąć te elementy czymś zółtym? Transparentny kevlar fajnie by wtedy wyglądał. Chyba że nie jest to kevlar Reji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janex
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 10 Lip 2007, Wto 9:28 Temat postu: |
|
|
Po prostu super.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 10 Lip 2007, Wto 13:41 Temat postu: |
|
|
Dzięki chłopaki
Tak NAOMI jest to kevlar Reji. Nie malowałem płyt na żółto z tego powodu że w oryginale płyty kevlarowe w 206 WRC były właśnie takiego koloru. O ile sie nie myle żółtawe były w 307 WRC ale nie jestem pewien.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naomi
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 10 Lip 2007, Wto 16:02 Temat postu: |
|
|
Tak masz rację, w 307 jest kevlar. Dokładnie nie wiem jakie osłony były pod Xsarą, ale jak byłyby żóte to nic by sie nie stało Pod peugeotem 206 były stosowane płyty aluminiowe. Rozumiem, że nie posiadasz kalek struktury carbonu? Stąd po prostu moje sugestie, bo gdyby to był carbon nic bym nie napisał Pozdrawiam i czekam na końcowe efekty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10 Lip 2007, Wto 16:37 Temat postu: |
|
|
Naomi czy dobrze rozumiem, że radzisz zastosowanie karbonu na płytach pod silnikiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naomi
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 10 Lip 2007, Wto 18:06 Temat postu: |
|
|
No właśnie nie. Bo carbon na takie płyty jest za kruchy (w rzeczywistości). Chodziło mi o to, że jak już kolega stosuje kalkę na płyte pod silnik, to raczej powinna to być płyta kevlarowa, stąd moja sugestia, że mógł pomalować ją najpierw na żółto a potem oklejać, bo kalka jest transparentna. A wyszło jak wyszło. Teraz ta płyta wyglada jak carbonowa ze strukturą kevlaru...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10 Lip 2007, Wto 18:35 Temat postu: |
|
|
Ja też daję pod spód kolorek aluminium, a nie złoty czy żółty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekg
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 10 Lip 2007, Wto 18:48 Temat postu: |
|
|
najlepsza jest chyba dokumentacja i wzorowanie się na oryginale, tak?
ps. jakiej firmy jest kalka na płycie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekg
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 10 Lip 2007, Wto 18:49 Temat postu: |
|
|
sorki juz doczytałem:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naomi
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 10 Lip 2007, Wto 20:09 Temat postu: |
|
|
Kris ja nie pisze, że ma być złota czy żółta tylko to, że ta kalka firmy Reji jest tzw. transparętna, czyli tło pod nią może być żółte, ciemnożółte. Po naklejeniu masz efekt jakby płyta była z kevlaru, oto przykład w moim Peugeocie jak to wygląda:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu na płytach pod stopy, też jest tło szarożółte a po naklejeniu tej kalki... kevlar
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam nadzieję, że w końcu już jasno to wyjaśniłem. I nieczego nikomu nie narzucam, tylko sugeruję, że jak kładzie się taką kalkę, to można ją po prostu zrobić na kevlaer. A jaka jest płuya pod silnikiem w Xsarze w rzeczywistości nie wiem. Nie wszystko wiem koledzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10 Lip 2007, Wto 20:19 Temat postu: |
|
|
Wiem, zę ta kalka jest transparenta, bo sam takiej używam, a swoją drogą płyta pod stopami całkiem ładnie się prezentuje Nie wiesz gdzie można kupić ten kevlar, bo ostatnio od BuJoNa kawałeczek wyrwałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 10 Lip 2007, Wto 21:47 Temat postu: |
|
|
Postaram się rozwiać wszelkie wątpliwości. Kevlar występuje w trzech odcieniach: zółto-czarny, szaro-czarny i brązowo-czarny lub ciemno czeromo-czarny. Jak już wcześniej napisałem żółty występuje w Peugeocie 307 WRC. Natomiast szary występuje w Peugeocie 206 WRC, focusie WRC do 2002 roku i w Xsarze. Jedyna tylko wersja Xsary z sezonu 2003 miała strukture kevlaru i Karbonu w odcieniu żółtawym. Kolejne modyfikacje wyposażone zostały w płyty kevlarowe w odcieniu szarym.
Natomiast jak można zauważyć kevlar ma inna strukture wzoru niż Carbon.
Mam nadzieje że chociaż troszeczke wyjaśniłem zaistniała sytuację
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naomi
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 10 Lip 2007, Wto 22:12 Temat postu: |
|
|
No i właśnie o to mi chodziło. Nie widziałem podwozia Xsary, więc pisałem, ze wydaje mi się że powinno być żóto-czarne, wiec się myliłem. A różnice w strukturze kevlaru i carbonu są oczywiste. A tak na marginesie widziałem gdzieś w TV, że japońska firma produkuje kevlar oraz carbon w odcieniu jaki tylko sobie klient zażyczy, więc może być nawet różowy.... pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 28 Lip 2007, Sob 16:28 Temat postu: |
|
|
Kompresor dotarł trzeba więc ruszyć z pracami nad modelem. Na początek położyłem pierwszą warstwę farby ZERO na kaste. Jestem pod wrażeniem tego co zobaczyłem Nie widziałem jeszcze tak dobrze kryjącej farby przy pierwszej warstwie. Kładzie się super. Praktycznie nie ma możliwości zrobienia zacieków. Kolejna warstwa zostanie położona jutro. Trzeba będzie przelecieć kaste jak podeschnie lekko papierkiem 3000 i będzie cacy
Oto kilka fotek:
Na masce widać dwa paprochy. Aero mi nimi plunął. Ale jak już pisałem wcześniej jak farba podeschnie to papierek 3000 przed kolejnym malowanie załatwi sprawe
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|