|
dla strugających w domowym zaciszu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janex
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 05 Sie 2007, Nie 9:52 Temat postu: Aero! |
|
|
Jak już większość forumowiczów chyba wie dostałem aero. Niestety nie za dobrze wiem jak sie obsługuję te cacuszko. Chodzi mi o to abyście udzielali w tym temacie porad nie tylko mnie ale i innym początkującym posiadaczom aero jak się tym "bawić". Jak czyścić ile razy, jakie musi być ciśnienie do aero i tam inne takie duperele.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 05 Sie 2007, Nie 12:25 Temat postu: |
|
|
No to ja się podzielę z tobą moją małą skromną wiedzą
Najpierw malowanie. Ciśnienie pracy zalężne jest od tego na jakim aero może pracować. Ja posiadam taki który pracuje najlepiej na 1,3 - 2,2 barów. Przeważnie maluje na 1,5 - 2,0 barów. Wieksze ciśnienie lepiej sprawdza się na dużych powierzchniach. Małe części może zdmuchnąć Musisz pamiętać o rozcieńczeniu farby aby uniknąć zapchania dyszy aerografu. Malujesz przeważnie ciągłym strumieniem farby. Farba wtedy nakłada się równomiernie. Odległość malowania zależy od ciśnienia i wielkości części.
Czyszczenie aerografu jest bardzo ważne. Unikniesz wtedy zmiennych barw farby. Aerograf przemywaj po każdej zmianie koloru farby. W zależności jakimi farbami malujesz używaj do tego odpowiednich specyfików. Ja maluje akrylami i wystarcza mi do tego ciepła woda i zmywacz do farb akrylowych. Czyść aero po każdej skończończonej pracy. Jeśli zaschnie ci farba w dyszy to cieżko będzie się tego pozbyć. Pamietaj aby utrzymywać go w czystości, to twoje najważniejsze narzędzie.
Tyle wiem o malowaniu i konserwowaniu aero Mam nadzieje że starzy wyjadacze podzielą się swoją wiedzą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janex
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 05 Sie 2007, Nie 12:27 Temat postu: |
|
|
Co to pędny gaz? Ja myślałem o takim czyś jest to podobno wykonalne i dobre. A mianowicie ja mam w domu kompresor ale jest duży i głośny i chcę sobie doładowywać gaśnice idę do kompresora podpinam gaśnice doładowuje odpinam od kompresora zapinam aero i maluję tylko nie wiem na jak dugo to wystarczy. Tego powietrza z tej gaśnicy czy wystarczy mi na kaste modelu w 1:24 chociażby?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 05 Sie 2007, Nie 12:30 Temat postu: |
|
|
Pędny gaz jest to gaz który zasila aerograf. Kompresor dmucha powietrzem natomiast butle napełnione sa stężonym gazem który sprawuje się tak samo jak powietrze
Natomiast co do tego opisanego przez ciebie wynalazku nie mogę nic napisać ponieważ nie mam o tym zielonego pojęcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janex
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 05 Sie 2007, Nie 13:22 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieję że to się sprawdzi ten wynalazek. Słyszałem od niektórych modelarzy że to całkiem dobry pomysł. To będzie działać jak butla z sprężonym powietrzem tylko że ja ją będę umiał doładować.
Nie wiecie gdzie kupić przewód (wężyk) łączący aerograf z kompresorem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SZUMI
Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 05 Sie 2007, Nie 14:48 Temat postu: |
|
|
ja takie wężyki widziałęm w sklepach z farbami itp, oraz w sklepach budowlanych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janex
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 05 Sie 2007, Nie 15:50 Temat postu: |
|
|
A czy te wężyki są takie same do wszystkich aerografów czy każdy ma jakiś specjalny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 05 Sie 2007, Nie 16:03 Temat postu: |
|
|
Jesli kupisz kompresor to wąż masz w zestawie. Osobno możesz kupić na allegro lub w sklapach ze sprzętem do malowania. Musisz zobaczyć jakiej szerokości masz wejście na wąż w aero.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janex
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 05 Sie 2007, Nie 19:02 Temat postu: |
|
|
Mam i gwint jak odkręcę ten dups lub takie karbowane tak jakby na wąż wsadzić więc co mam zmierzyć. Chyba to karbowane jest do szybko złączki zobacz sam
[link widoczny dla zalogowanych]
Pokaż może mi jak to wygląda u ciebie z tymi złączkami. I jak powinien wyglądać wąż który mam kupić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 05 Sie 2007, Nie 21:08 Temat postu: |
|
|
Wąż ma wejść ciasno na to co masz na swojej fotce (na ta nasadke) nic ta nie odkręcaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janex
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 06 Sie 2007, Pon 15:50 Temat postu: |
|
|
Czyli ta jedna końcówka wężyka nie musi mieć żadnego zakończenia? Na drugiej końcówce mogę mieć co chcę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 06 Sie 2007, Pon 16:07 Temat postu: |
|
|
Chodzi o to aby wężyk wszedł na tą końcówke od aero. Ja w swoim aerografie mam taka samą końcówke i wygląda to tak z oryginalnym wężykiem z kąpletu od kompresora.
Wężyk na końcówce aero:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wężyk za końcówce podłączonej do kompresora (na drugim końcu):
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janex
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 06 Sie 2007, Pon 19:12 Temat postu: |
|
|
Już to zrozumiałem też tak zrobiłem z tym wężykiem jutro może całe urządzenie będzie gotowe. Czy da się malować ciśnieniem 1 bara lub troszeczkę mniejszym np 0,9?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 06 Sie 2007, Pon 19:16 Temat postu: |
|
|
O ile dobrze kojarzę to minimalne ciśnienie pracy tego aero to 1,3 bara więc na mniejszym nie pociągnie. Powietrze będzie lekko leciało ale nie weźmie farby. Ale spróbować zawsze można.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janex
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 11 Sie 2007, Sob 12:13 Temat postu: |
|
|
Proszę któregoś z modelarzy żeby nagrał mi filmik jak malujecie dużą powierzchnię aero np. kastę. Chciałbym to zobaczyć dokładnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 11 Sie 2007, Sob 12:23 Temat postu: |
|
|
janex napisał: | Proszę któregoś z modelarzy żeby nagrał mi filmik jak malujecie dużą powierzchnię aero np. kastę. Chciałbym to zobaczyć dokładnie. |
A nie możesz sam spróbować. Nie można dostać wszystkiego wyłożonego na tacy. Niektórych rzeczy trzeba samemu spróbować. Każdy maluje innym sposobem. Więc lepiej będzie jeśli sam do tego dojdziesz. Maluje się podobnie jak Ts-ami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kriskristoffers
Mr Subaru 1/24
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 1445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Sie 2007, Sob 12:58 Temat postu: |
|
|
Tu masz filmik jak się maluje TS:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janex
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 11 Sie 2007, Sob 13:46 Temat postu: |
|
|
Dobra dzięki za ten filmik. Jeszcze jedno U mnie w instrukcji pisze że powinno się malować z odległości 20 cm i mniej więcej jaki powinien być strumień farby czy coś koło 3-4 cm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BuJoN
MoD
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 11 Sie 2007, Sob 14:29 Temat postu: |
|
|
Im bardziej oddalasz aero od malowanego elementu tym cieńsza warstwa nanosi sie na dany element (z daleka malujesz tak zwaną mgiełką - w ten sposób nie zrobisz zacieków). Jak już nabierzesz wprawy możesz malować z bliższej odległości. Łatwiej wtedy uzyskać ładny połysk lakieru ale istnieje ryzyko zrobienia zacieków. Wielkość strumienia farby zależna jest od tego jak go ustawisz (służy do tego to pokrętło na końcu aero).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Snoopix
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07 Wrz 2007, Pią 15:18 Temat postu: |
|
|
Czy uważacie, że aero jest koniecznym sprzętem modelarza. Czy można się obejść bez niego??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kazik
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 07 Wrz 2007, Pią 16:24 Temat postu: |
|
|
Wg. mnie żeby nie stracić majątku na spraye a żeby model jakoś wyglądał to aero jest niezbędne. Dodam jeszcze że minimum tj. pseudoIwata poniżej tego standardu aerografu nie ma co schodzić jeśli modelarstwo ma być przyjemnością.
Szczytem szczęścia jest posiadanie dwóch dobrych aero jeden z mniejszą dyszą drugi na zasadzie "pistoletu" do malowania większych powierzchni jak np. karoserie.
To moje 3 grosze w tej kwestii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|